• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4956 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

دبير كل طرفدار اسراييل در سازمان ملل متحد

سيد قاسم ذاكري

آنتونيو گوترش دبير كل سازمان ملل در حالي مانع از قرار گرفتن رژيم اشغالگر قدس در فهرست سياه نقض‌كنندگان حقوق كودكان در مناطق جنگي شده است كه از يك طرف در زمان جنگ اخير در غزه صراحتا نوار غزه را جهنمي براي كودكان توصيف كرده بود و از طرف ديگر طبق جديدترين گزارش سازمان ملل متحد، رژيم اشغالگر قدس عامل اصلي موارد مكرر نقض حقوق كودكان در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطيني معرفي شده است. در تازه‌ترين گزارش سازمان ملل بابت كشته و معلول شدن كودكان فلسطيني توسط اسراييل (در موارد كاربرد سلاح عليه كودكان فلسطيني و بدرفتاري با كودكان بازداشتي توسط اشغالگران) ابراز نگراني شده است. دبير كل سازمان ملل در رفتاري سياسي و جهت‌دار در گزارش دبيرخانه به موارد نقض حقوق كودكان در مناطق جنگي توسط جنبش حوثي‌ها در يمن و ارتش سوريه اشاره و نام رژيم صهيونيستي را از فهرست سياه نقض‌كنندگان حقوق كودكان در مناطق جنگي پاك كرده است. قبلا هم اقدام سازمان ملل در حذف كردن اسم رژيم آل سعود در فهرست سياه نقض‌كنندگان حقوق كودكان در مناطق جنگي با اعتراض افكار عمومي جهاني و برخي نهادهاي حقوق بشري دنيا مواجه شده بود زيرا طبق گزارشات سازمان ملل، رژيم آل سعود به عنوان مسوول كشتار و گرسنگي كودكان يمني معرفي شده بود.
اقدام عجيب و پرسش‌برانگيز دبير كل سازمان ملل در پاك كردن نام رژيم صهيونيستي از فهرست سياه نقض‌كنندگان حقوق كودكان در كنار تقدير كنگره جهاني يهود از آنتونيو گوترش كه پارسال انجام شد به روشني وابستگي فكري و سياسي دبير كل فعلي سازمان ملل متحد به لابي صهيونيسم و مراكز قدرت جهاني در امريكا را ثابت مي‌كند؛ اين در حالي است كه آنتونيو گوترش قبل از احراز پست دبير كلي سازمان ملل خودش را به عنوان عنصر وابسته به جريان ترقي‌خواه چپ نو در اروپا كه منتقد جنايات اسراييل هستند جا زده بود ولي اينك دنيا شاهد است كه گوترش بيشتر از هر دبير كل ديگري در سازمان ملل حامي آشكار اسراييل و جنايت‌هاي آن شده است. موضوع اصلي مراسم تقدير كنگره جهاني يهود از آنتونيو گوترش كه پارسال برگزار شد تقدير از تلاش‌هاي گوترش به خاطر مقابله او با تعصبات عجيب ضداسراييلي در سازمان ملل عنوان شد. به گزارش روزنامه صهيونيستي جروزالم پست در اين مراسم گوترش به عنوان دوست ويژه و عزيز اسراييل مورد تقدير قرار گرفت و جايزه سالانه تئودور هرتزل را از كنگره جهاني يهوديان دريافت كرد. در اين مراسم به ويژه از اقدام گوترش در پاك كردن گزارشي از وبگاه سازمان ملل در سال 2017 كه از اسراييل به عنوان رژيم آپارتايد ياد شده بود تقدير به عمل آمد. گوترش همچنين در سخنراني خود به عنوان دبير كل سازمان ملل بابت بي‌توجهي نسبت به پيوند تاريخي يهوديان با قدس شريف در اسناد و قطعنامه‌هاي سازمان ملل اعتراض كرده بود. گوترش همچنين در مقام دبير كل سازمان ملل از نفي حق بقاي اسراييل به عنوان نوعي تازه از يهودستيزي ياد كرده است! بدين صورت او ميان انتقاد از جنايات اسراييل با يهودستيزي ارتباط برقرار كرده است. گوترش در مراسم دريافت جايزه تئودور هرتزل مخالفتش با يهودستيزي را ناشي از اعتقاد قلبي و شخصي خود تعبير كرده است.
اينك لازم است مسلمانان درك كنند با يك دبير كل طرفدار اسراييل و وابسته به لابي صهيونيستي- امريكايي در سازمان ملل متحد روبرو هستند و همين مساله بي‌طرفي سازمان ملل در قضيه فلسطين و ساير قضاياي غرب آسيا را مخدوش مي‌سازد. لازم است دولت‌ها و جنبش‌هاي محور مقاومت در منطقه صراحتا كردارها و گفتارهاي آنتونيو گوترش در حمايت از اشغالگري و ماهيت آپارتايد اسراييل را محكوم كرده و با هر گونه ايفاي نقش او در درگيري‌هاي غرب آسيا مخالفت كنند. در اينجا به آنتونيو گوترش كه به خاطر عشق و علاقه‌اش به صهيونيست‌ها عمدا چشم خود را روي جنايات اسراييل در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطيني بسته است يادآوري مي‌كنيم كه موجوديت رژيم آپارتايد و اشغالگر اسراييل روي تروريسم، كشتار و آوارگي ميليون‌ها انسان بيگناه استوار شده است چنان‌كه تروريست‌هاي صهيونيست مسوول قتل و ترور كونت برنادوت (فرستاده ويژه سازمان ملل به فلسطين) و همراه او در سال 1948 هستند و صهيونيست‌ها در زمان ترور و قتل كونت برنادوت به هيچ‌وجه بابت قتل كسي كه هزاران زنداني يهودي را از اردوگاه‌هاي كار اجباري آلمان نجات داد ناراحت نبودند چنان‌كه نهايتا در سال‌هاي 48-1947 هم در فلسطين با انگليس به عنوان ولي‌نعمت حاكميت خود بر فلسطين جنگيدند. اينك لازم است احزاب و جريانات چپ در اروپا بابت اقدامات و موضع‌گيري‌هاي آنتونيو گوترش به نفع جنايت و آپارتايد در اسراييل موضع‌گيري كرده و شفاف‌سازي كنند. دو عضو دايم در شوراي امنيت سازمان ملل يعني روسيه و چين هم لازم است زين پس متوجه باشند كه آنتونيو گوترش صرفا فرمانبردار لابي‌هاي قدرت در واشنگتن است زيرا طبق رهنمود دريافتي از واشنگتن و در رفتاري دوگانه اسم رژيم جنايتكار و آپارتايد اسراييل را از فهرست نقض‌كنندگان حقوق كودكان در مناطق جنگي پاك كرده است و به‌ جاي آن اسم ارتش سوريه (متحد روسيه) و ارتش ميانمار (متحد چين)  راگنجانيده است. 
كارشناس روابط بين‌الملل 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون