• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4956 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

فقط نوشابه سياه دارم

حركت كريستيانو رونالدو در نشست خبري قبل از ديدار برابر مجارستان كه نوشابه كوكاكولا را كنار زد و توصيه كرد آب بخوريد، باعث ضرر ميلياردي شركت كوكاكولا شد. همين موضوع در شبكه‌هاي اجتماعي هم داغ شد و كاربران با داغ كردن هشتگ «رونالدو» در توييتر فارسي به اين موضوع واكنش نشان دادند. آنچه مي‌خوانيد منتخبي از اين توييت‌هاست.  «اين بطري‌هاي كوكاكولا روي ميز خيلي تابلو بود و به نظر من تاثير مثبتي هم در ديد بيننده نداشت و خب با حركت رونالدو تبديل به يكي از موثرترين ضدتبليغ‌ها شد»، «رونالدو ۲بطري كوكا را از روي ميز مصاحبه كنار زد. بطري آب را تكان داد و‌ توصيه كرد: آب! پخش اين ماجراي چند ثانيه‌اي سبب افت ۴ ميليارد دلاري سهام كوكاكولا شد! معادل خسارت سالانه زلزله‌ها به تمام ۵۰ ايالت امريكا! يا معادل قيمت ۲۸ هزار دستگاه كاميون ۱۸ چرخِ نو»، «ديروز بعد از خبر ريجكت كردن كوكاكولا توسط رونالدو در كنفرانس خبري، كلي تشويق شد و سهام اين شركت هم سقوط كرد»، «حافظه تاريخي اينكه خود رونالدو قبلا تبليغ كوكاكولا و غذاي سالم KFC !!! هم انجام داده و كلي درآمد از اين دو برند داشته»، «اون تبليغ و كاري كه رونالدو با كوكا كرد براي خارجه، اينجا فقط ميگيم نوشابه مشكي بده، مغازه‌دار براي اينكه بگه بانمكه ميگه فقط سياه دارم»، «در دنيايي كه مسي براي تبليغ پپسي و كوكاكولا جينگولك بازي در مياره تو رونالدو باش كه با برداشتن كوكاكولا از ميز و گفتن آب بخوريد ۴ ميليارد دلار ضرر زد به كوكا»، «نكته جالب اينكه خود رونالدو، قبلا تبليغ كوكا كرده»، «رونالدو شيشه كوكاكولا رو گذاشت كنار، اون يارو هم شيشه ديگه‌اي رو گذاشت كنار ...بعد شبكه سه هنوز داره تبليغ‌هاي پوچ مي‌كنه»، «نمي‌دونم اين كار شدنيه يا نه اما با توجه به فرهنگ استفاده از آب معدني در غرب، شايد دفعه بعد كوكا بتونه آب معدني توليد كنه و با تبليغ رونالدو بفروشه»، «همه ميگن كار كريس رونالدو يه نمونه خوبِ استفاده از محبوبيته. ولي به نظر من كارش اشتباه بود چون كوكاكولا به عنوان اسپانسر قرارداد بسته و پول داده. كريس عملا حق تبليغشون رو ضايع كرد و‌ حتي بهشون ضررم زد»، «در اينكه نوشابه بده و حمايت از تغذيه سالم خوبه شكي نيس ولي راه درستش اين نبود»، «كوكا برندي شناخته‌شده‌س و فعاليت ماركتينگش فقط به خاطر بهبود تصوير برندش هست. وقتي تصوير مد نظر با واقعيت در تضاده، ريسكيه. در مقابل هم رونالدو رو به عنوان يك برند در نظر داشته باش، اونم به فكر تصوير برند شخصيشه. اون زماني كه خودش براي كوكا تبليغ مي‌كرد، برند كوكا كمكش مي‌كرد»، «حركت كريستيانو رونالدو در يورو 2020، باعث افتِ چهار ميليارد دلاري سهام كمپاني كوكا كولا شد»، «حالا واقعا چرا بايد روي ميز كنفرانس خبري نوشابه باشه؟ واقعا ايده خلاقانه‌تري براي تبليغ نيست؟ ياد اون جوك قديمي افتادم كه به طرف ميگن تبليغ پپسي كنه همين‌طور مثل رونالدو ميشينه جلو دوربين رو به مردم ميگه كوكا مي‌خوريد؟»، «در درازمدت به نفع كوكاكولاست. تكرار اسمش همون تبليغه. با اين كار رونالدو اسمش بيشتر و بيشتر داره تبليغ مي‌شه» ورونالدو نوشابه رو از جلوش برداشت چون نمي‌خواست از چهرش استفاده شه براي تبليغ كوكا چون قراردادي نداره و درصدي بهش نميرسه همين».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون