• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4957 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

خبر

آرزوي سلامتي ميرحسين و رهنورد براي بهزاد نبوي و كروبي

‌ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد ديروز با حجت‌الاسلام‌والمسلمين مهدي كروبي و بهزاد نبوي تماس تلفني برقرار كردند.  به گزارش جماران، موسوي و رهنورد ضمن گفت‌وگويي صميمي با حجت‌الاسلام‌والمسلمين كروبي در جريان روند درمان او قرار گرفته و براي او آرزوي بهبود و سلامتي كردند. همچنين اين دو ضمن تماسي با مهندس بهزاد نبوي با يادآوري سوابق و خدمات او در كشور براي او آرزوي سلامتي كردند.


دستور روحاني براي ارايه گزارشي از وضعيت اقتصادي به دولت بعدي

حسن روحاني رييس‌جمهوري دردويست‌و‌سي‌و‌چهارمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت كه روز گذشته به رياست او برگزار شد ضمن آرزوي موفقيت براي رييس‌جمهور منتخب از ستاد اقتصادي دولت خواست، گزارش‌هاي لازم از وضعيت اقتصادي كشور و اقدامات انجام‌شده را به رييس‌جمهوري منتخب ارايه كنند. به گزارش ايرنا در ابتداي اين جلسه وزير نفت گزارشي از عملكرد فروش نفت در دوران تشديد تحريم و جنگ اقتصادي ارايه كرد. بعد از آن رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه اولويت دولت، تامين ارز كالاهاي اساسي و دارو در جهت افزايش رفاه عمومي و حمايت از اقشار آسيب‌پذير جامعه بوده است، گفت:«همه تلاش دولت بر آن بوده كه با مقاومت در برابر تحريم صددرصدي دشمنان ايران، درآمد ارزي لازم براي تامين كالاهاي اساسي و ضروري و حفظ و ارتقاي توليد كشور را فراهم كند.» او ادامه داد:«كارنامه موفقيت دولت در اين نبرد نابرابر با تحريم‌كنندگان قابل ملاحظه است. در همين راستا كنترل نوسانات بازار داخلي و جلوگيري از افزايش قيمت كالاهاي اساسي و نرخ تورم در كشور همچنين ايجاد رفاه نسبي در جامعه از مهم‌ترين اهداف دولت بوده است.» به گفته رييس‌جمهوري در سازوكار پيشنهادي دولت براي سال ۱۴۰۰ تامين كالاهاي اساسي، افزايش رفاه عمومي محور اصلي است و با تخصيص منابع ارزي لازم در يك حركت نظام‌مند، تامين، توليد و توزيع در كشور در مسير بازگشت به رشد و ثبات قرار گرفته است.


نمي‌توانيم آمار مرگ و مير حوادث آبان ۹۸ را اعلام كنيم

علي اصفهاني، دادستان اصفهان روز گذشته در نشست خبري با خبرنگاران كه به مناسبت هفته قوه قضاييه برگزار شد در خصوص حوادث آبان ۹۸ گفت:«متاسفانه اتفاقات نامناسبي در اين ايام پيش آمد، معترضان واقعي اتوبوس آتش نمي‌زنند، بانك را خراب نمي‌كنند بلكه معاندان اين كار را انجام مي‌دهند و با اين افراد به صورت ويژه برخورد شد، برخي شهيد تلقي شدند و برخي ديه دريافت كردند اما نمي‌توانيم آمار مرگ و مير را اعلام كنيم و چنانچه در سطح كشوري صلاح بدانند، اعلام خواهيم كرد.» به گزارش ديد‌بان ايران، او در پاسخ به سوالي در خصوص آخرين وضعيت پرونده فردي كه ادعا مي‌كرد امام زمان است هم گفت:«اين فرد با قرار بازداشت موقت دستگير و به زندان منتقل شد، اختلالات رواني و سابقه بستري در بيمارستان مدرس را دارد اما در نهايت منتظر اعلام نتايج پزشكي قانوني هستيم تا حكم نهايي در خصوص اين فرد صادر شود».


واكنش احمدي‌نژاد به نتيجه انتخابات رياست ‌جمهوري

 محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور پيشين ايران در واكنش به نتيجه سيزدهمين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري ۱۴۰۰ گفت:«در آينده ايران با تحولات بزرگ و اصلاحي روبه‌رو خواهد بود اما به نظر نمي‌رسد كه در كوتاه‌مدت تغييرات چنداني در سياست خارجي روي دهد.» به گزارش اعتمادآنلاين، او در خصوص سياست خارجي ايران در دولت جديد ايران گفت:«شرايط منطقه و جهان شرايطي بسيار پيچيده و در حال تحول است. كل ملت‌ها دارند به نتيجه واحدي مي‌رسند كه نظم حاكم بر جهان، نظم موفقي نيست و نظمي كه امروز جهان را اداره مي‌كند، نتواسته است امنيت، صلح، رفاه و آزادي را به ارمغان بياورد.» او ادامه داد:«بنابراين بايد در آينده نزديك منتظر تحولات بزرگي در مناسبات و نظم جهاني باشيم. در ايران نيز به همين ترتيب. در ايران هم تحولات بزرگ و اصلاحي اتفاق خواهد افتاد اما به نظر نمي‌رسد كه در كوتاه‌مدت تغييرات چنداني در سياست خارجي اتفاق بيفتد. اما همراه با تحولات انساني در آينده نه چندان دور مناسبات جهان كلا تغيير خواهد كرد و به تبع آن مناسبات ايران هم تغيير مي‌كند».


پاسخ علي لاريجاني به نگراني‌هاي يك كاربر توييتر

علي لاريجاني، مشاور رهبر انقلاب در پاسخ به ابراز نگراني يكي از كاربران توييتر تاكيد كرد كه «نبايد مايوس شد.» لاريجاني در ادامه اين توييت نوشت:«تفاوت روش عقلاني در حكومت با روش احساسي و غريزي در آن است كه روش عقلاني، پايداري دارد و روش‌هاي ديگر دوامي ندارند لذا بايد در منش و روش خود مصمم‌تر باشيم».


اميدوارم شاهد حل مشكلات باشيم
محسن هاشمي، رييس شوراي شهر تهران ضمن تبريك به ابراهيم  رييسي گفت: «به ‌رغم برخي سياه‌نمايي‌ها در فضاي مجازي اميدواريم چهره معتدل ايشان اميدواري‌هايي را براي حل مشكلات و به ويژه معضلات اقتصادي جامعه افزايش دهد و شاهد حل مشكلات باشيم».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون