• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4957 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

مجيدي و مددي از خجالت هم در‌آمدند

قصه آشناي اختلاف مديرعامل و سرمربي در استقلال

گروه ورزش

امروز استقلال و پديده در چارچوب بازي عقب افتاده هفته بيست‌ويكم ليگ برتر به مصاف هم مي‌روند. اين بازي در شرايطي برگزار مي‌شود كه استقلال باز هم در گرداب حواشي فرو رفته است و اخبار عجيبي از اين باشگاه به گوش مي‌رسد. 

در تاريخ ۹ خرداد سه عضو هيات‌مديره استقلال در اعتراض به آنچه بي‌تدبيري مديرعامل استقلال خواندند از سمت خود استعفا دادند. اين استعفا چند روز بعد از بازداشت اسماعيل خليل‌زاده ديگر عضو هيات‌مديره استقلال به جرم اخلال در نظام اقتصادي رقم خورد. در نامه استعفاي اين سه عضو اختلاف با احمد مددي مديرعامل استقلال به عنوان اصلي‌ترين دليل معرفي شد. اعضاي هيات‌مديره متفق‌القول تاكيد داشتند كه مددي به درد مديرعاملي استقلال نمي‌خورد. همان روز خبر رسيد كه آتش اختلافات زماني شعله‌ور شده كه مددي بر خلاف مصوبه هيات‌مديره از بركناري ناصر فريادشيران از آكادمي باشگاه استقلال خودداري كرده است.  وزارت ورزش با استعفاي هيات‌مديره استقلال مخالفت كرد و از آنها براي برگزاري جلسه‌اي دعوت به عمل آورد. در همين اثنا خبر اضافه شدن مربي ايتاليايي به كادرفني استقلال منتشر شد و مديرعامل استقلال رسما اعلام كرد باشگاه پولي براي پرداخت به اين مربي ندارد. شرايط به گونه‌اي شد كه فرهاد مجيدي سرمربي تيم در پستي اينستاگرامي به شرايط معترض شود. اعتراض مجيدي در فضاي مجازي واكنش‌هاي مختلفي به وجود آورد. برخي با انتقاد از سرمربي استقلال او را به تكرار كارهاي اشتباه گذشته و كشاندن مشكلات استقلال به اينستاگرام متهم كردند و از او پرسيدند مگر زماني كه مي‌خواستي هدايت تيم را قبول كني شرايط را نمي‌دانستي؟ در سمت مقابل برخي ديگر با حمايت از مجيدي او را صداي رساي اعتراض استقلالي‌ها نسبت به مديريت تيم‌شان عنوان كردند.  مجيدي در صفحه‌ شخصي‌اش مدعي شد اعتراضش به آذري جهرمي وزير ارتباطات باعث شده مديران وزارت ورزش در امور باشگاه دخالت كنند، چوب لاي چرخ تيم بگذارند و اسپانسر تيم كه يك شركت فعال در حوزه ارتباطات است وظايفش را در قبال استقلال انجام ندهد! مجيدي خطاب به هواداران گفت: «از اين به بعد مشكلات را با شما در ميان مي‌گذارم چون به اندازه كافي به مدير و مسوول گفته‌ام اما حل نشده.» 
در اين ميان يك طلبكار هم با چك برگشتي و خاور سراغ ساختمان باشگاه استقلال رفت تا بابت طلبش اموال باشگاه را مصادره كند! در همين حين بود كه برخي از نزديكان استقلال گفتند ممكن است اين تيم اعلام ورشكستگي كند. اين شرايط هواداران استقلال را حسابي عصباني كرد و آنها در شبكه‌هاي اجتماعي بحث تجمع مقابل ساختمان وزارت ورزش يا باشگاه استقلال را كليد زدند. اين تهديد به تجمع در شرايط انتخاباتي و كرونا كه مي‌توانست مشكلات زيادي را به وجود آورد بلافاصله مديران استقلال را مجبور به موضع‌گيري كرد و آنها طي جلسه‌اي با مجيدي با شرط اينكه او جلوي تجمع را بگيرد قول دادند مشكلات به زودي برطرف بشود. همين شد كه مجيدي دوباره استوري گذاشت و نوشت: «بعد از انتقادات من از وضعيت باشگاه طبق وعده‌اي كه داده‌اند قرار است در جلسه‌اي كه هفته آينده برگزار خواهد شد بخشي از مشكلات اصلي تيم برطرف شود.» مجيدي در ادامه نوشت: «خواهشمندم از تجمع مقابل ساختمان باشگاه استقلال خودداري كنيد.»
اين استوري مجيدي هم موافقان و مخالفان خودش را پيدا كرد. از آنهايي كه مي‌گفتند سرمربي گول هيات‌مديره و مديرعامل را خورده تا كساني كه معتقد بودند فرهاد آنها را به نوعي سر كار گذاشته است. همچنين اخباري از باشگاه رسيد كه برخي از بازيكنان كه مي‌خواستند بابت دريافت نكردن مطالبات‌شان اعتصاب كنند، با مخالفت مجيدي مواجه شدند. در روزهاي بعد حجت نظري سخنگوي باشگاه استقلال بعد از جلسه هيات‌مديره اعلام كرد مشكلات مالي باشگاه به زودي حل خواهد شد. 
وضعيت باشگاه استقلال در روزهاي بعد كمي آرام شد تا اينكه خبر مرخصي سه‌روزه مهدي قائدي در بازگشت تيم ملي از منامه و ماندن اين بازيكن در دوبي به گوش رسيد و بعد از آن مصدوميت ميليچ و بازنگشتن شيخ دياباته از فرانسه و احتمال فسخ قرارداد رشيد مظاهري مطرح شد. در كنار اينها فرشيد اسماعيلي هم بابت دريافت نكردن مطالباتش تهديد به تحريم تمرينات كرد. 
اين شرايط به صورت كژدار و مريز ادامه پيدا كرد تا اينكه روز شنبه مجيدي در بيانيه‌اي تند دوباره به مديريت استقلال و وزارت ورزش حمله كرد؛ آن‌هم در شرايطي كه تنها ۲۴ ساعت تا بازي تيمش مقابل پديده باقي مانده بود. مجيدي در اين بيانيه گفت: «در جلسه هيات‌مديره هفته قبل تصميمات خوبي گرفته شد، اما در عمل تاكنون هيچ‌كدام اجرا نشده است. ظاهرا در استقلال، مديرعامل مسوول اجراي مصوبات هيات‌مديره نيست و فقط مجري اوامر وزارت ورزش است. سر تا پاي اين باشگاه را نابلدي و ناتواني فرا گرفته، اما هيچ مسوولي به فكر نيست. خجالت هم نمي‌كشند. براي يك‌ ام. آر.آي ساده كه هزينه‌اش به يك ‌ميليون تومان هم نمي‌رسد، مديريت خبر مي‌دهد كه پول ندارد.» سرمربي استقلال با نام بردن از شخص مهدي علي‌نژاد معاون وزير ورزش ادامه داد: «اين همه مصيبت در باشگاه وجود دارد و آقاي مددي عين خيالش نيست و فقط منتظر دستور بالادستي‌هاست! آقاي علي‌نژاد، چرا دست از سر استقلال برنمي‌داري؟ قبلا هم گفته‌ام آقايان ماموريت داشته‌اند كه استقلال را به يك تيم معمولي تبديل كنند. بي‌تعارف بايد بگويم كه پشت اين مشكلات توطئه‌هايي وجود دارد و عمدا مي‌خواهند شرايط روز به روز بدتر شود.» 
اين بيانيه دوباره هواداران استقلال را در شرايط ترديد فرو برد و بين آنها دودستگي ايجاد كرد. عده‌اي پرسيدند «مگر خودت هفته پيش نگفتي مشكلات حل مي‌شود؟» و عده‌اي ديگر انتقاد كردند «در فاصله يك روز تا بازي چه وقت بيانيه صادر كردن است؟» اين دسته از هواداران با اشاره به بيانيه مجيدي درست قبل از فينال جام حذفي سال گذشته كه شرايط استقلال را به گونه‌اي رقم زد كه تيم جام قهرماني را از دست داد، اعلام كردند كاش سرمربي استقلال زمان‌شناسي درست را ياد بگيرد. البته مثل هميشه بخش زيادي از هواداران تيم هم به حمايت از سرمربي محبوب‌شان پرداختند. 
علاوه بر هواداران احمد مددي مديرعامل استقلال هم كه به‌شدت از بيانيه مجيدي عصباني شده بود با شديدترين لحن ممكن پاسخ سرمربي‌اش را داد تا عملا همه مشكلات استقلال رسانه‌اي شده باشد. مددي در بخشي از اظهاراتش گفت: «متاسفانه از سكوت و صبوري من سوءاستفاده شده است. به همين دليل مجبورم به بيان اين مطالب بپردازم. از بي‌انصافي مجيدي تعجب مي‌كنم. همه ما عضو خانواده بزرگ استقلال هستيم و براي اعتلاي آن تلاش مي‌كنيم. مجيدي بداند هيچ‌كس بزرگ‌تر از استقلال نيست.» او در ادامه افزود: «رفتارهاي آقاي مجيدي ناپايدار و بي‌ثبات است و بايد اين رويه اصلاح شود. مجيدي همه را مورد عتاب و توهين قرار مي‌دهد؛ در حالي كه در جايگاهي كه قرار دارد، بايد مراقب رفتارش باشد. آقاي مجيدي توهم توطئه را كنار بگذارد و فكر تيم باشد. با توهين و سفسطه به هيچ تيمي امتياز نمي‌دهند و براي توجيه نتايج، راه ديگري غير از توهين و تهمت را برگزيند. »  مددي اظهاراتش پاسخ تمام انتقادهاي مجيدي از جمله قرارداد با مربي ايتاليايي، عدم تمديد قرارداد ميليچ، چك مرادمند، وضعيت اسماعيلي و مظاهري، همكاري نكردن اسپانسر و ساير مسائل را داد و در ادامه مجيدي را به ارجاع به كميته انضباطي باشگاه تهديد نمود. مددي گفت: «در صورت ادامه اين فضا، از طريق ابزارهاي انضباطي باشگاه برخورد قانوني مي‌كنم. نه من، بلكه هيچ مديرعاملي تحمل سياه‌نمايي شرايط از سوي مجموعه خودش را ندارد.»
تمام اين موارد به اضافه مسائل ريز و درشت ديگر دوباره آبي‌هاي پايتخت را در وضعيت خطر قرار داده و معلوم نيست چه سرنوشتي در انتظار آنهاست. بحث گم شدن پول اسپانسرها در شبكه‌هاي اجتماعي و كانال‌هاي هواداري دست به دست مي‌چرخد و عمل نكردن اسپانسرها به وظايف‌شان ورد زبان استقلالي‌هاست. بي‌كفايتي مديرعامل و هيات‌مديره و تبعيض وزارت ورزش بين سرخابي‌ها هم مثل چند سال گذشته جزو لاينفك اعتراض آبي‌ها به شمار مي‌رود. هواداران استقلال مي‌گويند با رفتن سلطاني‌فر دوران مشكلات باشگاه تمام مي‌شود اما وضعيتي كه در اين مدت رسانه‌اي شده نشان مي‌دهد لااقل همه مشكلات صرفا به وزارت ورزش يا مديران استقلال برنمي‌گردد و مسائل ديگري هم وجود دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون