• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4957 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

طنزآور

سومين شماره مجله «طنزآور» منتشر شد. اين مجله در حوزه طنز ادبي يا طنز بلند و مكتوب در مشهد منتشر مي‌شود و نيمي از آن به طنز ايراني و نيمي ديگر به طنز ملل اختصاص دارد كه در هر دو بخش نمونه‌هايي از طنز در قالب شعر، داستان كوتاه، قطعه و خاطره ارايه شده است. همچنين علاوه‌ بر وجود كاريكاتورهاي متعدد و مرتبط با موضوعات در داخل مجله، روي جلد هر شماره هم به يك كاريكاتور از يك كاريكاتوريست برجسته اختصاص يافته و با آن فرد گفت‌وگو شده است.در اين شماره از «طنزآور» بخش طنز ملل شامل داستان‌هايي است از پي جي وودهوس، دورتي پاركر، رابيندرانات اگور، رابرت بنچلي، كرت وانه‌گت، زكريا تامر، جيمز تربر، لطف‌الله كبيروف، آركادي آركانف و لوئيس وريسيمو.
همچنين در بخش طنز ايراني نام افرادي از جمله علي‌اكبر دهخدا، بهاءالدين خرمشاهي، محمود فرجامي، آذردخت بهرامي، علي خزاعي‌فر، كيارش زندي، آبتين گلكار، راشد انصاري، علي مرسلي، قاسم رفيعا، فروغ بهلولي، عليرضا خان‌جان، حسين گلچين، عبدالعلي براتي، حسن هاشمي ميناباد و ديگران آمده است. 
علي خزاعي‌فر در «سردبيريه» سومين شماره مجله «طنزآور» دليل شيوع خنده در ميان ايرانيان را چنين توضيح مي‌دهد:«دليل اين امر را بايد در هوشمندي تاريخي ايرانيان جست. اطباي سنتي ما آن زماني كه غربي‌ها هنوز فرق بين جادوگري و پزشكي را نمي‌فهميدند و در ظلمت قرون وسطايي دست‌وپا مي‌زدند، فهميده بودند كه خنده بر هر درد بي‌درمان دواست. توده مردم هم به فراست فهميده بودند كه خنده باد بزن دل است و خنده دل خوش نمي‌خواهد؛ بلكه برعكس بايد خنديد تا دل خوش شود چون خنده همه جاي آدم را درگير مي‌كند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون