• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4958 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱ تير

هشتمین باخت والیبالیست‌های ایران رقم خورد

خروس‌خوان فرانسوي‌ها در روز بد شاگردان آلكنو

محمد امامي

 

در آغاز هفته پنجم و پاياني ليگ ملت‌هاي واليبال، روز گذشته تيم ايران در سيزدهمين بازي خود مقابل فرانسه به ميدان رفت و با حساب سه بر صفر شكست خورد. اين شكست، ششمين باخت متوالي و دومين باخت سه بر صفر شاگردان آلكنو در اين رقابت‌ها بود. تيم ايران بعد از باخت سه بر صفر مقابل ژاپن در بازي اول هفته نخست، مقابل هر تيمي حداقل يك ست برنده شده بود. 
تيم ايران با تركيب جواد كريمي، صابر كاظمي، ميلاد عبادي‌پور، ميثم صالحي، محمد موسوي، علي‌اصغر مجرد و آرمان صالحي (ليبرو) وارد زمين شد. در ابتداي ست نخست دو تيم پا به پاي هم پيش رفتند. سرويس‌هاي خوب بازيكنان كشورمان به اضافه دريافت‌هاي مناسب اجازه نداد تيم قدرتمند فرانسه فاصله امتيازي‌اش را با تيم ايران زياد كند. اين روند تا نزديكي امتياز ۲۰ هم ادامه پيدا كرد. با اين حال تجربه بازيكنان فرانسه و اشتباهات فردي بازيكنان ايران، فرانسوي‌ها را در شرايط برتر قرار داد و آنها با ايجاد فاصله امتيازي مطمئن موفق شدند ست نخست را با حساب ۲۵ بر ۲۱ به نفع خود پايان دهند. 
شكل بازي در ست نخست در ست دوم هم ادامه پيدا كرد و ملي‌پوشان ايران با وجود عملكرد برابر با حريف در انتهاي ست كم آوردند و باز هم فرانسه با اختلاف ۴ امتياز برنده شد. در اين دو ست دفاع روي تور واليباليست‌هاي ايران مهم‌ترين ويژگي آنها بود و بارها مهاجمان حريف از جمله بوير را ناكام گذاشتند. در عين حال سرويس‌ها و عملكرد خوب اروين انگاپت كه در بازي‌هاي قبلي فرانسه و ايران هم هميشه ستاره تيمش بود، به همراه عملكرد بي‌نقص ليبروي تيم موفقيت را نصيب حريف ايران كرد. انگاپت در اين ست سه امتياز پياپي مستقيم از سرويس به دست آورد.  در ست سوم آلكنو بالاخره از امير غفور استفاده كرد و معروف را هم به جاي كريمي راهي ميدان كرد. غفور بعد از بازي اول تيم مقابل ژاپن با مصدوميت مواجه شده بود. در اين ست فرانسه به مراتب راحت‌تر كار را ادامه داد و از همان ابتدا فاصله امتيازي‌اش را با واليباليست‌هاي ايران زياد كرد. دريافت‌هاي اول كه در دو ست قبلي خوب بود كم‌كم كيفيتش را از دست داد و حتي آلكنو بعد از چند اشتباه متوالي از ميلاد عبادي‌پور، اميرحسين اسفنديار را به زمين بازي فرستاد تا اين مشكل برطرف شود كه البته اسفنديار هم نتوانست موفق ظاهر شود.  در مقطعي از اين ست امير غفور موفق شد چند امتياز متوالي در حمله بگيرد و در دو امتياز متوالي انگاپت را دفاع كند تا نشان بدهد از بازي‌هاي بعد آلكنو مي‌تواند از اين ستاره واليبال ايران استفاده كند. بدون شك بازگشت امير غفور به خط حمله واليبال ايران يك خبر خوب براي كادرفني به حساب مي‌آيد.  فرانسه در ست سوم با اختلاف امتياز بالايي كه به وجود آورده بود در نهايت با نتيجه ۲۵ بر ۱۹ به پيروزي دست پيدا كرد و سه امتياز بازي را به حساب خودش واريز كرد. اين نهمين برد خروس‌ها در ليگ ملت‌ها بود و آنها را ۲۹ امتيازي كرد. تيم ايران هم با همان ۵ برد ۱۸ امتيازي باقي ماند.  در پايان بازي بوير از فرانسه با كسب ۱۷ امتياز، امتيازآورترين بازيكن زمين شد و در تيم ايران ميثم صالحي با كسب ۱۲ امتياز بهترين عملكرد را در اين زمينه به ثبت رساند.  تيم واليبال ايران در چهاردهمين بازي خود در ليگ ملت‌هاي واليبال امروز سه‌شنبه از ساعت 17:30دقيقه به مصاف لهستان، تيم دوم جدول ‌رده‌بندي ۱۶ تيمي ليگ ملت‌ها مي‌رود. آخرين بازي ايران در اين تورنمنت هم مقابل آرژانتين خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون