• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4960 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۳ تير

خبر

اعلام وصول طرح ممنوعيت مذاكره ايران و امريكا

نمايندگان يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي طرحي را تهيه كرده‌اند كه بر مبناي آن مذاكره ميان جمهوري اسلامي و ايالات متحده امريكا در شرايطي ممنوع مي‌شود كه براساس قانون اساسي، تعيين سياست‌هاي خارجي جمهوري اسلامي برعهده رهبري نظام است. «ممنوعيت مذاكره مسوولان و مقامات جمهوري اسلامي ايران با مقامات امريكايي» عنوان طرح نمايندگان اصولگراي مجلس يازدهم است كه روز گذشته در نشست علني مجلس به‌صورت عادي اعلام وصول شد و براي بحث و بررسي در دستور كار كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي قرار گرفت. بر اساس آيين‌نامه داخلي مجلس، اين طرح پس از تصويب در كميسيون تخصصي به صحن علني مجلس ارجاع خواهد شد.


ضربه وزارت اطلاعات به باند كلان و بين‌المللي مواد مخدر در البرز

يك باند كلان و بين‌المللي مواد مخدر كه مترصد ترانزيت محموله‌اي‌ به خارج از كشور بود، در استان البرز از سوي وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي شناسايي و مورد ضربه قرار گرفت. در خبر منتشر شده از سوي روابط عمومي وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي در همين راستا آمده است: «با اقدامات و هم‌افزايي اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالي فرجه الشريف) در ادارات كل اطلاعات استان‌هاي آذربايجان غربي و البرز، يك باند كلان و بين‌المللي مواد مخدر كه مترصد ترانزيت محموله‌اي‌ به خارج از كشور بود؛ در استان البرز شناسايي و مورد ضربه قرار گرفت. در اين عمليات، ۴ نفر از اعضاي باند دستگير، ۳ دستگاه خودرو توقيف و ۷۰۰ كيلوگرم (هرويين) با ارزش تقريبي بيش از ۷۰ ميليارد تومان كشف شد.»


هلاكت تيم ۵ نفره تروريستي در كردستان توسط سپاه

قرارگاه استاني شهيد شهرامفر كردستان در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه يك تيم تروريستي ضدانقلاب در استان پيش از انتخابات منهدم شد و 5 عضو اين تيم به هلاكت رسيدند. در متن اين اطلاعيه كه در خبرگزاري فارس منتشر شده، آمده است: «به استحضار ملت شريف و عزيز كردستان مي‌رساند با رصد، رهگيري و اشراف دقيق اطلاعاتي در پي درگيري نيروهاي بومي جان‌بركف قرارگاه عملياتي شهيد شهرامفر كردستان چند روز مانده به انتخابات با گروهك ضدانقلاب در منطقه عمومي بانه و سروآباد كه قصد نفوذ و خرابكاري به‌ويژه در ايام انتخابات را داشتند، سربازان ولايت در ۲ عمليات ويژه، با توجه به جغرافياي پيچيده منطقه كه منجر به انهدام تيم‌هاي مذكور شد، موفق شدند پنج نفر از مزدوران ضدانقلاب را به هلاكت برسانند. در اين درگيري سه نفر از اشرار هم زخمي شدند و از آنها مقادير قابل‌ توجهي سلاح، مهمات، تجهيزات و امكانات فني كشف و ضبط شد. قرارگاه شهيد شهرامفر به اشرار و ضدانقلاب هشدار مي‌دهد كه اجازه هيچ‌گونه تعرض و جنايتي عليه مردم بومي منطقه را نمي‌دهد و در صورت مشاهده كوچك‌ترين تحركي با برخورد قاطع رزمندگان مواجه خواهند شد.»


انتقاد رييس كميسيون اصل 90 از افزايش آراي باطله

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي افزايش آراي باطله در انتخابات رياست‌جمهوري را ناشي از قصور وزارت كشور دانسته و خواستار پاسخگويي وزير شده است. نصرالله پژمانفر، نماينده عضو جبهه پايداري مشهد در همين راستا به ايسنا گفته است: «طرز كار وزارت كشور در برگزاري انتخابات منجر به واصل شدن بيش از ۱۰۰۰ شكايت به كميسيون شده است و ما با جديت تا روشن شدن موضوع آن را دنبال خواهيم كرد. براساس برخي گزارشات تعرفه انتخابات رياست‌جمهوري كه به داخل صندوق انتخابات مجلس شوراي اسلامي انداخته شده جزو آراي باطله محسوب شده است. در اين زمينه وزارت كشور نيز بايد پاسخگو باشد و ما منتظر توضيحات جناب وزير هستيم.»


تقديم طرح تفحص از وزارت نفت به هيات رييسه مجلس

سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي از كليد خوردن تحقيق و تفحص از وزارت نفت در دوران زنگنه در مجلس خبر داد. به گزارش ايرنا، علي خضريان در همين زمينه گفته است: «صنعت هيدروكربوري در جهان از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در اين عرصه با در اختيار داشتن جايگاه نخست تجميعي منابع نفت و گاز و همچنين ظرفيت‌هاي عظيم سرمايه انساني متخصص در بخش‌هاي مختلف اين صنعت بسيار ويژه است.» او همچنين گفته كه نمايندگان در اين طرح تحقيق و تفحص به دنبال پاسخي براي 15 سوال خود از جمله: «به‌‌رغم گذشت ۸ سال از وزارت جناب زنگنه و در راستاي كاهش خام‌فروشي چرا هيچ‌گونه ظرفيت پالايشي جديد احداث نشده است؟»، «علت پافشاري بر شيوه‌نامه دستوري O&M و عدم التزام به شرايط آن و فلج‌سازي توليد بر چه مبنايي صورت مي‌گيرد؟» و «علت حذف سهميه‌بندي سوخت و حذف كارت سوخت و وارد آوردن خسارات فراوان مالي و پولي به نظام اقتصادي كشور چه بوده است؟» هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون