• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4961 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۵ تير

خبر

تاكيد  رييس‌جمهوري بر معرفي مقصران سانحه اتوبوس سرباز معلم‌ها

حسن روحاني، رييس‌جمهوري در پيامي با ابراز تاسف از وقوع سانحه براي اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها كه منجر به جان باختن و مجروح شدن عده‌اي از آنان شد به خانواده‌هاي داغديده تسليت گفت. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست‌جمهوري، در اين پيام رييس‌جمهوري اظهار كرد: «متاسفانه تكرار چنين حوادث اندوه‌بار و غير قابل جبران جاده‌اي نشان مي‌دهد كه همه مسوولان و دست‌اندركاران ذي‌ربط بايد با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق‌تر و همه‌جانبه در كاهش وقوع اين‌گونه حوادث تلخ بيش از پيش تلاش كنند.»  او همچنين تاكيد كرد: «در اين حادثه هم بايد سريعا نسبت به بررسي علل وقوع آن اقدام  و مقصر يا مقصران احتمالي  را معرفي كنند.»

ادعاي عجيب علم‌الهدي درباره مشاركت ۵۴ درصدي!

سيد احمد علم‌الهدي ظهر ديروز در خطبه‌هاي عبادي-سياسي نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوي(ع) ضمن تشكر از مردم به علت حضور پرشور در انتخابات و تبريك به آنان براي موفق شدن در شركت در انتخابات، مدعي شد: «البته حضور شما در انتخابات، هر چند حدود ۴۹ درصد اعلام شده، اما آنچه در بسياري از آمار به دست آمده است، مشاركت در انتخابات حدود ۵۴ درصد بوده است و در خراسان رضوي مشاركت حدود ۶۰ درصد تخمين زده شده است.» به گزارش ايسنا، نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي شيوع كرونا را اولين علت كاهش مشاركت در انتخابات ۲۸ خرداد دانست و گفت: «قبلا هم طبق نظرسنجي‌ها پيش‌بيني شده بود كه ۱۱ درصد از واجدين شرايط يا به كرونا مبتلا هستند يا از اين بيماري ترس دارند، لذا در انتخابات شركت نمي‌كنند. اين رقم قابل‌توجهي از مردم است. ابتلا به بيماري يا وحشت از ابتلا، به عنوان يك محذور و عذر شرعي به حساب مي‌آيد.» علم‌الهدي عنوان كرد: «همچنين ضعف مديريت اجرايي كشور درطول 8 سال گذشته نيز از ديگر عواملي بود كه باعث شد مشاركت مردم در انتخابات آن‌طوركه انتظار مي‌رفت، نشود. اينكه دولت تمام توجه خود را معطوف به غرب كرده بود و از امكانات و توانايي‌هاي داخلي غافل شده بود و حتي به ظرفيت‌هاي روابط با شرق هم توجه نداشت و 8 سال فقط مي‌خواست با ارتباط با غرب مشكلات كشور را حل كند، باعث شد اين مشكلاتي كه الان مي‌بينيم، براي مردم به  وجود آيد.»

جواب «خير» رييسي به احتمال ديدار با بايدن، «خير مطلق» نبود

محمدحسين صفار هرندي، فعال سياسي اصولگرا گفت كه جواب «خير» رييسي به ديدار با بايدن، «مطلق» نبود. صفار هرندي كه در شبكه چهار سيما حضور يافته بود، گفت: «نظر من اين است و نظر برخي دوستان هم اين است كه «خير» محكم و بدون تامل آقاي رييسي، پاسخي به آن No بود كه آقاي بايدن گفت. از او پرسيده بودند قرار است در دولت شما، با ايران شرايط بهتري داشته باشيم، خيلي محكم گفته بود NO.» اين وزير دولت احمدي‌نژاد معتقد است: «اگر از رييسي سوال شود، خواهد گفت «خير» من، خير مطلق نيست، اما با آن جلوه‌اي كه بايدن ظاهر شده، جوابش همان است.» او گفت: «ما نظرمان اين  است كه تعامل گسترده  بايد  بكنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون