• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4962 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۶ تير

تك به تك با علي قلي‌زاده، از اينجا تا رويال شارلوا

من عصاي دست تيم ملي هستم!

اميد مافي

توپچي لايقي كه مرهم زخم‌هاي تيم ملي در منامه شد حالا كه مِه را از جلوي سرزمين مادري كنار زده، لابد مي‌تواند روبه‌روي آينه‌هاي كدر حرف‌هاي زلال بزند و با لبخندي كه تكثير مي‌شود از فتح قله‌هاي بلندتر سخن بگويد. پسر خوب كوهستان اينك در ۲۵ سالگي روزهاي پيش رو را به كندوهاي عسل سبلان در آن سوي زادگاهش نمين كوك مي‌زند. از نگاه علي قلي‌زاده مي‌شود از هيمنه ايران در جام جهاني يك بغل شعر نوشت. حتي با مداد كوچكي كه ته گرفته باشد. گپ ما با وينگر جذاب قشون باصلابت يوزها پيش روي شماست.

بي ترديد علي قلي‌زاده يكي از بهترين‌هاي اردوگاه ايران در منامه بود. اين را خيلي‌ها تاييد مي‌كنند.

من سعي كردم فرامين مربيان را در زمين مو به مو اجرا كنم و در راستاي ماموريت محوله بيشترين نقش را داشته باشم. خوشحالم كه در چنين ديدارهاي مهمي در حكم عصاي دست تيم ملي و اسكوچيچ خدمت كردم و شادي را بر لبان مردم خوب كشورم نشاندم.

هنوز پاس طلايي‌ات در ملاقات با عراق از ذهن‌ها پاك نشده. كاتانچ پس از آن دوئل مرگبار گفته بود ما برابر آن پاس مات شديم.

خب يكي از اصلي‌ترين وظايف من ايجاد لقمه‌هاي آماده براي خط حمله تيم است تا بتوانند كار را تمام كنند. خوشبختانه با وجود سردار و مهدي طارمي خيال ما از بابت خط آتش كاملا راحت است و مردان پيشاني حمله ما وجدانا بديل ندارند.

يك بار هم پس از گلي كه زدي انگشتر نداشته بر دست چپت را بوسيدي. پيغام آن شادي خاص چه بود؟ مي‌بخشي رك گفتم.

البته قبل آن با دستم قلب درست كردم تا به همه مردم ايران بگويم كه به عشق آنها با همه وجود و با دلم بازي مي‌كنم. آن بوسه به جاي انگشتر هم حركتي بود در راستاي ارج نهادن به زحمات همسرم كه سهم قابل توجهي در موفقيت‌هايم دارد.

حالا كه برگه صعود به مرحله بعد را دريافت كرديم فكر مي‌كني بتوانيم در قامت مسافر جام جهاني راهي دوحه شويم؟

چرا كه نه. ما در منامه نشان داديم خواستن توانستن است و قادريم در دشوارترين وضعيت كفه ترازو را به نفع ايران سنگين كنيم. حالا هم يقين داشته باشيد با تعصب ايراني به مصاف حريفان دندان‌گرد آسيا خواهيم رفت و سهميه حضور در جام جهاني را دريافت خواهيم كرد. شايسته‌تر از ايران براي حضور در دوحه سراغ داريد انصافا؟

تصور مي‌كني علي قلي‌زاده در ادامه نبردهاي تيم ملي همچنان فيكس خواهد بود؟

حقيقت اين است كه كادر فني تيم ملي با هيچ بازيكني تعارف ندارد و قطعا آماده‌ترين‌ها را به ميدان مي‌فرستد. من اگر چهار بازي ثابت بودم حتما شرايط مناسبي داشتم، وگرنه در تيم ملي هيچ‌كس پسرخاله ديگري نيست و ضابطه حرف اول را مي‌زند. پس از اين هم تلاش مي‌كنم نظر مربيان را جلب كنم و جزو يازده‌تاي اصلي باشم.

گفته مي‌شود پس از سه فصل حضور موفق در شارلوا امسال نيز براي اين تيم بلژيكي به ميدان خواهي رفت. درست است علي؟!

من روزهاي خوبي را در شارلوا سپري كردم و اينجا حسابي جا افتاده‌ام. باشگاه هم بسيار علاقه‌مند به ادامه همكاري است. پس از سه فصل حضور در شارلوا مي‌خواهم امسال يك فصل درخشان‌تر و موفق‌تر را با اين تيم سپري كنم.

فصل گذشته چند گل براي شارلوا زدي؟

اگر اشتباه نكنم هشت تا گل زدم و چندين پاس گل دادم. در مجموع كادر فني از كارنامه‌ام رضايت داشتند. اميدوارم امسال هم بتوانم گل‌هاي بيشتري را به ثمر برسانم و راندمان بالاتري داشته باشم.

بازي در قلب اروپا و در سرزمين فوتبال خيزي مثل بلژيك سخت نيست؟

به هر حال فوتبال اروپا شرايط خاص خودش را دارد و اينجا بايد با تمام وجود تمرين كني و در زمين بهترين باشي و همه‌چيزت حرفه‌اي باشد. من اين چالش را دوست دارم و نمي‌خواهم در يك ليگ ايستا و كم حرارت بازي كنم. فوتبال بلژيك امروز به سطح قابل توجهي از لحاظ كيفي رسيده است.

راستي وينگر خوش‌نقش فوتبال ايران فكر مي‌كند امسال كدام تيم فاتح يورو ۲۰۲۰ شود؟

بازي‌ها به جاهاي حساسي رسيده و از حالا نمي‌توان دقيق پيش‌بيني كرد چه اتفاقي خواهد افتاد. اما آنچه از ظواهر امر مشخص است تيم‌هاي بلژيك، فرانسه، ايتاليا و حتي انگليس از شانس بالايي براي قهرماني برخوردارند. بايد بنشينيم و ببينيم آخر داستان چه مي‌شود.

مقصد نهايي توپچي شماره ۸۸ فوتبال ما دقيقا كجاست؟ به قله‌هاي برفي پيش‌رو هم فكر مي‌كني حتما.

هر بازيكني دوست دارد پيشرفت كند و پله پله بالا برود. من تمام تمركزم در حال حاضر موفقيت در شارلواست. اگر بتوانم يك فصل خوب را پشت سر بگذارم قطعا موقعيت‌هاي بهتر بر سر راهم قرار خواهد گرفت.

و سوال آخر. از نمين تا ديگ جوشان «استاد پيده شارلوا» در قلب اين شهر چشم‌نواز چقدر راه است؟

راه بسيار طولاني است، اما هر بازيكني كه اراده محكمي داشته باشد و استعداد خود را بارور كند به شارلوا كه هيچ به رئال و بارسا و پي اس جي و بايرن هم خواهد رسيد. من هميشه سعي كردم از جان مايه بگذارم و براي رسيدن به جايگاهي قابل قبول با تمام وجود بجنگم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون