• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4962 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۶ تير

خبر

واكنش وزير علوم به تغييرات كنكور ۱۴۰۲

وزير علوم با تاكيد بر اينكه تغييرات اخير كنكور  ۱۴۰۲ كه از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام شده، قطعي نيست گفت: تصميمات نهايي در اين خصوص در جلسات آتي اين شورا گرفته خواهد شد.
منصور غلامي در گفت‌وگو با ايسنا، ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: طرح تغييرات كنكور ۱۲ ماده دارد كه فقط ۹ ماده آن در جلسه ۸۴۲ شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه با موضوع ساماندهي نظام سنجش و پذيرش كنكور در مقطع كارشناسي برگزار شد، مورد بحث و بررسي قرار گرفت. او در ادامه تصريح كرد: با توجه به اينكه هنوز تمامي مواد طرح مذكور مورد بررسي قرار نگرفته است، بنابراين امكان هر گونه تغيير در جلسات بعدي وجود دارد و تصميمات نهايي در جلسات آتي گرفته خواهد شد. در حال حاضر نمي‌توانم در خصوص وضعيت و تغييرات كنكور اظهارنظر قطعي داشته باشم.  سعيدرضا عاملي در حاشيه جلسه ۸۴۲ شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص تغييرات كنكور ۱۴۰۲، پنج مصوبه اين شورا را تشريح و عنوان كرده بود كه مصوبه اول مبني بر اين بود كه در آزمون سراسري سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصيلي ۶۰ درصد و سهم كنكور سراسري ۴۰ درصد خواهد بود. مصوبه دوم اين بود كه كنكور سراسري مختص دروس تخصصي باشد و دروس عمومي به بخش سوابق تحصيلي منتقل مي‌شود و سوابق تحصيلي مبناي ارزيابي نهايي خواهد بود و مصوبه سوم اين بود كه آزمون سنجش (كنكور) دو بار در سال برگزار شود كه فشار و اضطراب از روي دانش‌آموزان برداشته شود و دانش‌آموزان وقتي در اين آزمون شركت مي‌كنند نگران نباشند كه تا سال ديگر فرصت ديگري نخواهند داشت.
 به اين ترتيب اعلام شد كه كنكور دو بار در سال برگزار خواهد شد. بر اساس مصوبه چهارم شورا، مقرر شد نتايج آزموني كه دانش‌آموزان در آن شركت مي‌كنند تا دو سال اعتبار داشته باشد و دانش‌آموزان بتوانند از نتايج آن تا دو سال استفاده كنند. مصوبه پنجم نيز درباره پذيرش بود كه بر اساس آن دانشگاه‌هاي كشور مي‌توانند يك حد نصاب براي معدل بگذارند و بر اساس آن مشخص كنند كه تا چه معدلي را پذيرش مي‌كنند و اگر معدل داوطلب از ميزان مشخص پايين‌تر باشد اين اختيار به دانشگاه‌ها داده مي‌شود كه داوطلب  را پذيرش نكنند.

۱۰ هكتار از پوشش گياهي بكر آذربايجان‌شرقي طعمه حريق شد

آتش‌سوزي امروز در منطقه حيات‌وحش كيامكي با تلاش محيط‌بانان آذربايجان‌شرقي خاموش شد.
به گزارش مهر، روز شنبه در پي گزارش آتش‌سوزي در ارتفاعات خرمسر در پناهگاه حيات‌وحش كيامكي، منطقه مابين شهرستان جلفا و خاروانا نيروهاي محيط‌باني محيط‌زيست جلفا به منطقه اعزام و موفق به اطفاي حريق شدند. در اين حادثه، حدود ۱۰ هكتار از پوشش گياهي استان آذربايجان شرقي از بين رفته است. اين آتش‌سوزي كه در منطقه صعب‌العبور و بكر پارك ملي كيامكي به مسافت ۴ ساعت كوهپيمايي در ارتفاعات روي داده بود، با تلاش نيروهاي محيط‌باني اداره محيط‌زيست شهرستان جلفا، منابع طبيعي، شورا و بخشداري خاروانا و همكاري تعدادي از مردم محلي خاموش و عمليات لكه‌گيري و ايمن‌سازي محل حادثه انجام شد. بر اساس اين گزارش، گفته مي‌شود بي‌احتياطي چوپانان منطقه باعث بروز اين آتش‌سوزي شده، علت حادثه توسط اداره محيط زيست جلفا در حال بررسي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون