• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4963 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۷ تير

تارانتينو در اوج خداحافظي مي‌كند

گروه هنر و ادبيات 

 

تارانتينو با تاكيد مجدد بر كناره‌گيري در اوج
كوئنتين تارانتينو در مصاحبه‌اي جديد گفت: «پس از ساخت فيلم دهم خود بازنشسته خواهد شد و بار ديگر بر اين تصميم پافشاري كرد.» به گزارش مهر به نقل از ورايتي، كوئنتين تارانتينو كارگردان سرشناس سينما در مصاحبه‌اي با بيل ماير گفته است: «مي‌داند وقتي به اوج رسيده تنها انتخاب تمام كردن است.» او كه براي معرفي رمان «روزي روزگاري در هاليوود» در برنامه شوي شبانه «بيل ماير» حضور يافته بود، تاييد كرد كه قصد دارد پس از ساختن فيلم دهمش بازنشسته شود. در حالي كه مجري برنامه از او مي‌پرسد كه براي بازنشسته شدن آن هم در اوج دوران كاري خود خيلي جوان است، تارانتينو پاسخ داد: براي همين مي‌خواهم كارگرداني را كنار بگذارم؛ زيرا تاريخ سينما را مي‌شناسم و مي‌دانم از اين نقطه تا پايان، كارگردان‌ها ديگر كار بهتري خلق نمي‌كنند. ماير در پاسخ به او گفت كه هر دوي آنها كارشان در اين صنعت را حدودا در يك زمان شروع كردند و او قصد ندارد كارش را وقتي در اوجش است، رها كند. او همچنين به تارانتينو گفت معتقد است «روزي روزگاري در هاليوود» بهترين فيلم اوست؛ فيلمي كه دوران طلايي هاليوود را تصوير كرده و ۱۰ نامزدي اسكار كسب كرده و گلدن‌گلوب بهترين فيلم را دريافت كرده است. تارانتينو نيز پاسخ داد كه دليل ندارد، بخواهد تاكيد كند برنده اين بحث خواهد بود. او گفت: ۳۰ سال كار كردن و ساختن اين تعداد فيلمي كه ساخته‌ام كاري نيست كه خيلي‌ها انجام دهند اما اين يك مسير طولاني‌ كاري است و من هر چه داشتم در آن گذاشتم. ماير در استدلال خود عنوان كرد وقتي تجربه بيشتر داشته باشي مهارت‌هاي بيشتري هم به دست مي‌آوري. از پاسخ تارانتينو به تعجب افتاد كه گفت اگر «سگ‌هاي انباري» را بازسازي مي‌كرد مي‌توانست به فيلمي بهتر از آنچه سال ۱۹۹۲ ساخت، برسد. اين كارگردان همچنين تاكيد كرد كه به انجام چنين كاري فكر هم كرده اما به سرعت بر هيجان انجام اين كار فايق آمده و قصد انجام چنين كاري را ندارد. او گفت: اينترنت، اين كار را نمي‌كنم! اما بهش فكر كرده بودم.

آسيب‌ديدگي جدي هريسون فورد سر صحنه فيلمبرداري 
هريسون فورد براي درمان آسيب‌ديدگي‌اش در فيلم سينمايي «اينديانا جونز ۵» به جراحي نياز دارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هريسون فورد ممكن است به دليل آسيب‌ديدگي در فيلمبرداري «اينديانا جونز ۵» به عمل جراحي نياز داشته باشد. اين بازيگر ۷۸ ساله زماني كه مشغول تمرين يكي از صحنه‌هاي اكشن اين فيلم سينمايي بود، به شانه خود آسيب زد. گفته مي‌شود صحنه اكشن يادشده كه در استوديوهاي پاين‌وود فيلمبرداري مي‌شد، سكانسي مربوط به حركت قطار بوده است. جيمز منگولد كارگردان اين فيلم سينمايي، تصميم گرفته فعلا بدون حضور هريسون فورد تا زمان بهبود كامل او به فيلمبرداري ادامه دهد، اما به عوامل اين فيلم سينمايي هشدار داده شده كه توليد اين فيلم مي‌تواند به مدت چهار الي پنج هفته متوقف شود.يكي از منابع نزديك به اين فيلم هم به مجله سان گفته است كه يكي از آسيب‌هاي قديمي هريسون فورد تشديد شده و براي به دست آوردن سلامتي خود بايد جراحي شود. ديزني هم در بيانيه‌اي آسيب‌ديدگي هريسون فورد از ناحيه شانه را تاييد كرده است. اين اولين‌بار نيست كه هريسون فورد طي فيلمبرداري يك پروژه دچار آسيب‌ديدگي مي‌شود. در سال ۲۰۱۵ وقتي او مشغول بازي در فيلم سينمايي «جنگ ستارگان: نيرو بر مي‌خيزد» بود يك در هيدروليكي باعث شكستن و آسيب‌ديدگي پاي او شد.فورد براي پنجمين قسمت از مجموعه سينمايي «اينديانا جونز»، در لوكيشن‌هاي مختلفي از جمله شمال انگليس حضور داشته است. او مدتي پيش با حضور در يكي از رستوران‌هاي محلي براي خوردن غذا مورد توجه قرار گرفت. هريسون فورد در اين فيلم جديد در مقابل فيبي والر- بريج و مدس ميكلسن بازي خواهد كرد. فورد آخرين بار اين نقش را در فيلم سينمايي «اينديانا جونز و قلمرو جمجمه بلورين» در سال ۲۰۰۸ بازي كرده بود. قسمت جديد اين فيلم براي اكران در جولاي سال ۲۰۲۲ تنظيم شده است.

تصاوير تابلوهاي «داوينچي» بر ديوارها و سقف يك گالري
يك گالري در فرانسه با آثار مجازي از «لئوناردو داوينچي» بازديدكنندگان را در دنياي اين هنرمند غرق مي‌كند.به گزارش ايسنا و به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك گالري مجازي از روز جمعه در ساختماني واقع در مركز فرانسه، جايي كه «لئوناردو داوينچي» سال‌هاي پاياني عمرش را گذراند بازديدكنندگان را به قدم گذاشتن در دنياي رنسانس اين هنرمند برجسته تاريخ دعوت كرده است. در اين نمايش ۱۲ دقيقه‌اي تابلوهاي نقاشي و طراحي‌هاي داوينچي روي ديوار و سقف گالري تاريكي كه در «امبواز» واقع شده است براي بازديدكنندگان به نمايش گذاشته مي‌شوند.نماهاي نزديكي از چهره، دست‌ها، لباس‌ها و ساير جزييات نقاشي‌هاي اين هنرمند نيز به نمايش گذاشته مي‌شوند تا تحسين حاضران در گالري براي ذوق و استعداد اين نقاش بيش از پيش برانگيخته شود. در اين بين نقاشي «شام آخر» در چند مرحله به نمايش گذاشته مي‌شود؛ در ابتدا پس‌زمينه نقاشي ظاهر مي‌شود و سپس ميز و در نهايت شخصيت‌هاي نقاشي اضافه مي‌شوند. در اين نمايش مجازي بيش از ۲۰۰ اثر از «داوينچي» از جمله تمامي نقاش‌هاي منسوب به اين هنرمند كه اكنون در مراكز فرهنگي و هنري سراسر جهان نگهداري مي‌شوند به نمايش گذاشته مي‌شود. يكي از برگزاركنندگان اين نمايش معتقد است اين گالري مجازي قدرت و شكوه داوينچي را يادآوري مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون