• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4965 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۹ تير

خبر خوان

سپرده ۶۰ هزار ميليارد توماني ذخاير ارزي در ۲۶ بانك

در چند سال اخير حدود ۶۰ هزار ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملي در بانك‌ها سپرده‌گذاري شده تا به تامين مالي طرح‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي تعيين شده اختصاص پيدا كند. از مجموع ۶۰ هزار ميليارد تومان سپرده‌گذاري شده در بانك‌ها، حدود ۹۷۰۰ ميليارد تومان هم براي اجراي تكليف قانون بودجه و اجراي قانون حمايت از توسعه و ايجاد اشتغال پايدار در مناطق روستايي و عشايري اختصاص پيدا كرده است.


نرخ تورم دهك‌هاي درآمدي در خرداد ۱۴۰۰ چقدر بود؟

تازه‌ترين اطلاعات منتشر شده از سوي مركز آمار ايران نشان مي‌دهد نرخ تورم در خردادماه از ۴۲،۸درصد براي دهك اول تا ۴۹،۱درصد براي دهك دهم در نوسان بوده است. محدوده تغييرات تورم دوازده‌ماهه در گروه عمده «خوراكي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» بين ۴٨،٧درصد براي دهك دهم تا ۵۴،٢درصد براي دهك دوم است. همچنين شاخص مذكور در مورد گروه عمده «كالاهاي غير‌خوراكي و خدمات» بين ٣٢،٠درصد براي دهك اول تا ۴٩،٢درصد براي دهك دهم است. 

شرايط عرضه خودرو در بورس فراهم نيست

محسن صالحي‌نيا، معاون وزير صمت با بيان اينكه طرح خودرويي ايدرو در ستاد اقتصادي دولت است، گفت: شرايط عرضه خودرو در بورس فراهم نيست و ما در حال بررسي ابعاد اين موضوع با نمايندگان مجلس هستيم.او در مورد آخرين وضعيت طرح خودرويي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو)، اظهار داشت: طرحي كه ايدرو به نيابت از وزارت صمت به ستاد هماهنگي اقتصادي دولت پيشنهاد داد، فرصت طرح پيدا نكرد و همچنان در ستاد مانده است. ما در تلاش هستيم تا قبل از پايان دولت اين طرح به نتيجه برسد. اگر طرح خودرويي ايدرو در ستاد به تصويب برسد به سران قوا ارسال مي‌شود.رييس هيات عامل ايدرو در پاسخ به اين سوال كه عمر دولت رو به پايان بوده، آيا با اين تفاسير مي‌توان گفت كه طرح ايدرو منتفي شده است، تصريح كرد: نمي‌توان گفت منتفي شده، چراكه اين طرح در دستور كار ستاد است. اركان دولت تا آخرين روزي كه مسووليت دارند كار مي‌كنند تا تصميم لازم را اتخاذ كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون