• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4971 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۶ تير

حاشيه‌ها اطراف كاروان ورزشي ايران زياد است

ده روز قبل از اعزام

26 تير ماه زمان اعزام نخستين كاروان ورزشكاران المپيكي ايران است. قرار است در آن روز مراسم كوچك و سمبليكي در فرودگاه امام خميني برگزار شود و دسته اول ورزشكاران كشورمان جهت حضور در المپيك توكيو راهي اين كشور شوند. با اين حال در فاصله كمتر از ده روز تا عزيمت به سرزمين آفتاب، حواشي در اطراف ورزشكاران و كاروان المپيكي ايران لحظه به لحظه در حال افزايش است. حاشيه‌هايي كه در اين فاصله اندك تا رقابت ورزشكاران ايراني در آوردگاه المپيك هيچ توجيهي ندارد. 
بعد از مثبت شدن تست دوپينگ يك ورزشكار رشته كاراته و يك ورزشكار رشته تكواندو كه به عقيده كارشناسان حداقل يك مدال طلا را از چنگ كاروان ايران درآورد، روز گذشته اعلام شد كشتي‌گير سنگين‌وزن فرنگي نيز به دليل مثبت شدن تست دوپينگش مجبور به ترك اردو شده است. تسنيم در اين رابطه نوشت: «نمونه دوپينگ يكي از كشتي‌گيران كه توسط نادو از وي تست گرفته شده، مثبت شده است. اين كشتي‌گير كه فرنگي‌كار وزن 130 كيلو است، اخيرا اردوي تيم ملي را ترك كرده و بعد از طي مراحل قانوني در خصوص زمان محروميت، نامش از سوي فدراسيون كشتي اعلام خواهد شد.» البته ساعاتي بعد مشخص شد اين ورزشكار گرچه در اردوي تيم ملي حضور داشته ولي جزو كشتي‌گيران المپيكي كشورمان نبوده است.  جدا از دوپينگ برخي اظهارنظرها و رفتارهاي ورزشكاران، مربيان و مديران هم در اين چند روز حسابي خبرساز شده است. يكي از اين موارد برمي‌گردد به اتفاقي كه براي تيم ملي بسكتبال هنگام بازگشت از ژاپن رخ داد. بازيكنان تيم بسكتبال ايران كه براي چند بازي دوستانه راهي ژاپن شده بودند هنگام بازگشت به دليل همراه داشتن اقلام ممنوعه به مشكل برخوردند و حتي چند نفر بازداشت شدند كه با پا درمياني مقامات و حراست وزارت ورزش مشكل موقتا برطرف شد. تيم ملي بسكتبال بعد از آن راهي اسپانيا شد تا با قهرمان جهان چند بازي تداركاتي برگزار كند. نحوه عملكرد بسكتباليست‌هاي ايران در چند بازي اخير دوستانه نشان مي‌دهد اوضاع آنچنان كه بايد و شايد رو به راه نيست. در واليبال هم به نوع ديگري شاهد بروز حاشيه‌هاي عجيب و غريب هستيم. فرهاد قائمي بازيكن سابق تيم ملي واليبال كه بعد از ليگ ملت‌ها به اردوي تيم ملي فراخوانده شده بود، بعد از خط خوردن دو مصاحبه بسيار شديداللحن انجام داد و در آن ولاديمير آلكنو سرمربي روس تيم ملي را «هيچ كاره» خواند و خطاب به كساني كه او را به تيم ملي فراخوانده بودند، گفت: «شما غلط كرديد مرا دعوت كرديد.» قائمي كه سال‌ها در تيم ملي توپ زده بود، گفت: «مافيايي در تيم ملي وجود دارد كه براي تمام اتفاقات برنامه‌ريزي مي‌كند.» قائمي در هيچ كدام از مصاحبه‌هايش مافيا را معرفي نكرد و صرفا به اتهام‌زني پرداخت. اتهاماتي كه حالا نه تنها وجهه خودش را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد بلكه حضور تمام بازيكنان در اردوي تيم ملي را با شبهه مواجه مي‌كند. 
به اينها مي‌توان اتفاقاتي كه براي پريسا جهانفكريان اولين زن المپيكي ايران در وزنه‌برداري افتاد اشاره كرد كه حالا بايد با دست تازه عمل كرده راهي توكيو شود. همچنين نحوه انتخاب فرزانه فصيحي براي تنها سهميه دووميداني زنان ايران در توكيو نيز هنوز محل سوال بسياري از ورزشكاران اين رشته است. امسال كاروان ورزشي ايران در المپيك از هر سال بزرگ‌تر است و مخصوصا زنان تعداد سهميه قابل توجهي به دست آورده‌اند. با اين حال به همان نسبت حاشيه‌ها نيز اطراف ورزشكاران المپيكي بيشتر از هميشه به نظر مي‌رسد. رقابت‌هاي المپيك توكيو بعد از يك سال وقفه به خاطر شيوع ويروس كرونا، 16 روز ديگر رسما آغاز به كار خواهد كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون