• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4971 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۶ تير

ادامه از صفحه اول

نيك و بد يك ايده اميدبخش

همچنين دلسوزانه است كه مي‌تواند راهگشا باشد. اما آن‌سوي ميدان نيز مسائل مهمي مطرح است و به اين ترتيب تنها آن‌گاه مي‌توان نسبت به اجرايي شدن اين پيشنهادها و مشاوره‌ها اميدوار بود كه دولت سيزدهم عزمي جزم و جدي در اجرايي كردن اين پيشنهادهاي دريافتي داشته باشد.
در مجموع به نظر مي‌رسد خروجي اين اقدام در صورتي كه ملاحظات مورد اشاره رعايت شود، شاهد همگرايي و اجماع براي حل معضلات و مشكلات جامعه خواهيم بود و اين درحالي است كه اساسا عبور از مشكلات بدون اجماع و همگرايي نيروهاي سياسي و البته شهروندان و جامعه مدني ميسر نخواهد بود. فراموش نكنيم در صورتي كه چنين ايده‌هايي در عمل محقق نشده و در همين سطح رسانه‌اي باقي مانده يا پيشنهادها و مشاوره‌هايي صرفا روي كاغذ بمانند، نه ‌تنها به‌ دليل حل نشدن مشكلات كنوني، با انباشت مسائل و مصايب روبه‌رو خواهيم بود، بلكه همزمان نوعي سرخوردگي نيز گريبانگيرمان خواهد بود، چراكه به هر حال طرح چنين پيشنهادهايي خواه‌ناخواه در جامعه و همچنين نزد كنشگران و تحليلگران سياسي و مدني ايجاد اميد مي‌كند و درصورتي كه بر فرض تا يكي، دو سال آينده شاهد عملياتي شدن اين پيشنهادها نبوده و تغييري در روش‌ها و مشي و مسير‌ها رخ ندهد، شاهد آثار منفي مضاعفي خواهيم بود. حال آنكه عزم جزم دولت سيزدهم در اجرايي كردن اين ايده و تاسيس و تشكيل كميته‌هايي تخصصي براي پيگيري روند اجرايي شدن اين مشاوره‌ها و پيشنهادها نه‌تنها به‌طور مستقيم و به ‌دليل اجراي راهكارهاي كارشناسي اثربخش بوده و بخشي از مشكلات را مرتفع مي‌كند، بلكه توامان به ‌دليل آنكه جامعه احساس مي‌كند كه حاكميت به نظراتش توجه دارد، شاهد احياي نسبي اميد اجتماعي نيز خواهيم بود.


آقاي رييسي، رييس‌جمهور منتخب! سيستم آموزشي كشور نيازمند نگاه ويژه شماست

همه ما اميدوار به بازگشت روزهايي بدون كرونا هستيم اما بايد واقع‌بين بود و به جاي تمركز صرف روي بازگشايي مدارس، تا فرصت باقي است امكانات تحصيل مجازي را ارتقا دهيم و منتظر شروع سال تحصيلي نباشيم.  در اين ‌روزهاي باقيمانده تا شروع سال تحصيلي نيازمند نگاهي تخصصي و سلامت‌محور هستيم تا بهترين تصميم اتخاذ شود.  آموزش مجازي شايد نتوانسته جاي كلاس و مدرسه را به‌طور كامل بگيرد اما تحصيل متوقف نشد و اين مهم با تلاش فراوان معلمان كسب شد.  معلماني كه در تمام ساعات شبانه‌روز در حال فعاليت و ارتباط با دانش‌آموزان بودند تا از آموزش و يادگيري فرزندان ما اطمينان حاصل كنند. تا فرصت هست؛ به برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري بپردازيد كه تصميم‌هاي لحظه آخر بازدهي جز مشكلات جديد و ظهور پيك‌هاي جديد كرونا نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون