• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4971 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۶ تير

خبر

13 هزار مراجعه سرپايي كرونا  در پايتخت فقط در يك روز 

گروه اجتماعي| بنا به گزارش وزارت بهداشت، در شبانه‌روز 14 تا 15 تير، ۱۴۶ بيمار كوويد۱۹ در كشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به ۸۵ هزار و ۹۵ نفر رسيد. همچنين در همين شبانه‌روز، ۱۶ هزار و ۸۰ بيمار جديد در كشور شناسايي شد و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به سه ميليون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۳ نفر رسيد.
شرايط پايتخت از بابت پرشدن تخت‌هاي بستري به دليل افزايش نگران‌كننده مراجعات و بستري‌ها در وضعيت بحران است. طي روز يكشنبه تا دوشنبه همين هفته و فقط در طول يك شبانه‌روز، 13 هزار مبتلاي كرونا در تهران با علايم خفيف به بيمارستان‌ها مراجعه كرده‌اند و در همين شبانه‌روز، 1395 بيمار با علايم شديد در بيمارستان‌هاي پايتخت بستري شده‌اند. در روز دوشنبه 5400 بيمار كرونا در بيمارستان‌هاي پايتخت بستري بوده‌اند و به گفته پرستاران شاغل در بيمارستان‌هاي محل بستري مبتلايان كرونا، ظرف دو هفته اخير، علاوه بر اينكه تعداد ترخيص بهبوديافتگان كرونا در بيمارستان‌هاي تهران رو به كاهش گذاشته، با بيماراني مواجه شده‌اند كه به دليل شدت بسيار بالاي علايم بيماري، به سرعت به بخش مراقبت‌هاي ويژه منتقل شده‌اند. 
به دنبال اين شرايط، از ديروز و با دستور استاندار تهران، هر تجمع بالاي ۱۵ نفر در استان تهران، ممنوع و غيرقانوني و مستلزم برخورد شديد شده است. 

مرگ يك سيمبان ديگر، اين‌بار در سيستان و بلوچستان

يك كارگر سيمبان شركت توزيع برق سيستان و بلوچستان حين انجام كار بر اثر برق‌گرفتگي و سقوط از ارتفاع تيرك جان خود را از دست داد.
به گزارش ايلنا، روز دوشنبه، «محسن اشكاني» سيمبان جوان و از نيروهاي شركت پيمانكار شركت توزيع برق سيستان و بلوچستان حين انجام عمليات و رفع مشكل برق‌رساني دچار برق‌گرفتگي و سقوط از ارتفاع تيرك شد كه متاسفانه جان باخت.
فعالان كارگري سيستان و بلوچستان با ابراز تاسف از اين حادثه مي‌گويند: متاسفانه آمار تلفات و مصدوميت كارگران سيمبان در حال افزايش است. بنابراين بهتر است مسوولان بيش از اين به فكر رعايت اصول ايمني و شغلي «سيمبانان» باشند تا هر روز و هر هفته شاهد اين نوع وقايع دردناك نباشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون