• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4972 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۷ تير

خبرخوان

خاموشي بدون برنامه  در بخش خانگي ممنوع شد

رضا اردكانيان، وزير نيرو در گفت‌وگو با مديران عامل شركت‌هاي برق سراسر كشور، جزييات تصميمات روز گذشته در هيات دولت و بازديد معاون اول رييس‌جمهور از مركز ديسپاچينگ را تشريح كرد. رضا اردكانيان با تاكيد بر اينكه نهايت تلاش بايد براي جلوگيري از بروز خاموشي در بخش خانگي به‌كار بسته شود، خاطرنشان كرد: در اين روزهاي كرونايي اهميت استمرار تامين برق بيمارستان‌ها و مراكز حساس و حتي خانه‌هاي مردم بسيار مهم و خط قرمز ماست. اردكانيان افزود: شركت‌هاي توزيع برق در سراسر كشور موظف هستند با دقت كافي جداول احتمالي خاموشي را منتشر و به صورت گسترده در رسانه ملي و كانال‌هاي ارتباطي با مردم منتشر كنند.


۳۵۰ هزار تومان معوقه مالياتي را نمي‌توانيم وصول كنيم

اميدعلي پارسا، رييس سازمان مالياتي گفت: از ۳۷۰ هزار ميليارد تومان معوقه مالياتي تنها ۲۰ هزار ميليارد تومان قابل وصول است. او گفت: اقتصادهاي موفق دنيا حدود 20درصد توليد ناخالص داخلي خود، ماليات وصول مي‌كنند، اما چنين امكاني فعلا براي اقتصاد ما فراهم نشده است. او افزود: با اين قوانين و مقررات كشور ما ميزان فرار مالياتي حدود 100 هزار ميليارد تومان است كه 50 هزار ميليارد تومان آن اجتناب مالياتي است كه به مجموع اين دو مورد شكاف مالياتي اطلاق مي‌شود.


قطع برق صنايع، آخرين راهكار براي جبران خاموشي‌ها

پس از قطعي‌هاي مكرر برق در بخش خانگي و اعتراض مردم به بي‌برنامگي وزارت نيرو و شركت توزيع برق، روز سه‌شنبه اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور در واكنش به قطعي‌هاي اخير برق از تصميم براي اعمال خاموشي در بخش صنعت براي كاهش قطعي‌ها در بخش خانگي خبر داد. او در خصوص اين تصميم توضيح داد كه «اميدواريم ديگر در بخش خانگي حداقل خاموشي داده شود يا اصلا برق قطع نشود. طبق پيش‌بيني‌ها وضع فعلي برق تا اوايل مرداد ادامه دارد. اطمينان مي‌دهيم كه برق جاهاي ضروري و مهم قطع نشده و نخواهد شد. مراكز مجاز استخراج رمزارز بايد فعاليت خود را متوقف كنند وگرنه مجوزشان لغو مي‌شود.» در اين راستا دستور داده شده كه برق صنايع فولاد و سيمان قطع تا جريان به سمت بخش‌هاي ديگر منتقل شود و محمدحسن متولي‌زاده، مديرعامل شركت توانير نيز پس از آن در نامه‌اي به شركت‌هاي برق منطقه‌اي و ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط به اين نكته اشاره كرد كه براي «حفظ پايداري شبكه و جلوگيري از خاموشي‌هاي گسترده»، قطع برق ديماند صنايع فولاد و سيمان بايد قطع شود. اگرچه كه پيش‌تر مسوولان توانير و شركت توزيع برق گفته بودند كه تا 9 هزار مگاوات فاصله ميان توليد و مصرف وجود دارد و مصرف رمزارزها از مجاز تا غيرمجاز نيز 2 هزار مگاوات است، اما خاموشي صنايع در اين شرايط كه به نظر مي‌رسد تا پايان تابستان نيز ادامه يابد، مي‌تواند هزينه‌ها و زيان‌هايي را به آنها تحميل كند. در اين راستا شهباز حسن‌پور، نماينده مجلس از خسارت گسترده قطع برق به صنايع فولاد خبر داد و تاكيد كرد كه قطع برق موجب خسارت ميلياردي به اين صنعت شده و اين مساله افزايش قيمت آهن‌آلات را در كشور به دنبال دارد. نايب‌رييس مجلس نيز ضمن واكنش به قطعي برق صنايع روز گذشته گفت: «قطع كردن برق با هدف جبران كمبود برق غيركارشناسي است و بايد به سمت ادارات دولتي، نهادها و تشكيلاتي كه زندگي مردم و توليد را متوقف نمي‌كند، پيش برويم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون