• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4975 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير

خبر

 قدرداني رهبر انقلاب از پيام جمعي از فلسطينيان اردوگاه‌هاي سوريه

رهبر انقلاب اسلامي در پي پيام جمع زيادي از فلسطينيان ساكن در اردوگاه‌هاي سوريه به مناسبت پيروزي ملت و مقاومت فلسطين در جنگ ۱۲ روزه عليه رژيم اشغالگر قدس و قدرداني آنان از رهبر انقلاب اسلامي و ملت ايران براي حمايت از جهاد ملت فلسطين، از اين پيام قدرداني كردند. به گزارش ايرنا، معاون ارتباطات بين‌الملل دفتر مقام معظم رهبري در نامه‌اي به محمد البحيصي رييس جمعيت دوستي فلسطين و ايران، با ابلاغ تشكر رهبر انقلاب اسلامي، نوشت: «عمليات سيف‌القدس تجلي‌بخش كوچكي از قدرت و اقتدار انباشته جبهه مقاومت بود.» حجت‌الاسلام محسن قمي در اين نامه افزوده است: «دفاع قهرمانانه مردم غيور فلسطين از مسجدالاقصي و سرزمين قدس، اين‌بار با يكپارچگي و هم‌افزايي مردم همه مناطق فلسطين و هماهنگي تحسين‌برانگيز همه گروه‌هاي مقاومت به خوبي نشان داد روزگار تحكم و قدرت‌نمايي صهيونيست‌هاي غاصب و نژادپرست پايان يافته و دوره شكست غاصبان سرزمين مقدس، عهد آزادي فلسطين و نوبت رهايي قدس شريف فرارسيده است.»


ابلاغ مصوبه ايجاد ۱۰ پست سازماني در وزارت گردشگري 

معاون اول رييس‌جمهور مصوبه مربوط به ايجاد ۱۰ پست سازماني در وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي براي اختصاص به موزه يادمان روساي جمهوري را ابلاغ كرد. به گزارش ايرنا، اسحاق جهانگيري معاون اول رييس‌جمهور مصوبه مربوط به ايجاد ۱۰ پست سازماني در وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي براي اختصاص به موزه يادمان روساي جمهوري را ابلاغ كرد. هيات وزيران در جلسه مورخ ۱۶ تير ۱۴۰۰، با پيشنهاد وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي مبني بر ايجاد ۱۰ پست سازماني براي اين وزارتخانه صرفا جهت اختصاص به موزه يادمان روساي جمهوري و با رعايت ساير قوانين و مقررات مربوط، موافقت كرد.

ابراز همدردي سخنگوي دولت  با خانواده‌ خبرنگار فقيد ايرنا

دستيار ارتباطات اجتماعي رييس‌جمهور و سخنگوي دولت در تماس تلفني با خانواده‌ مرحوم داريوش غفاري خبرنگار باسابقه ايرنا ابراز همدردي كرد. به گزارش ايلنا، علي ربيعي در تماسي با همسر مرحوم غفاري با اشاره به تلاش‌هاي مستمر و سال‌ها خدمت صادقانه آن مرحوم در عرصه اطلاع‌رساني و خبر اين ضايعه و مصيبت اندوهگين را به وي و خانواده‌ آن مرحوم تسليت گفت و براي بازماندگان، شكيبايي و صبر مسالت كرد. مرحوم داريوش غفاري از خبرنگاران، دبيران و مديران باسابقه سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) و از فعالان رسانه‌اي كشور، پنج‌شنبه گذشته پس از تحمل يك دوره بيماري در تهران درگذشت. او كه از رزمندگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس بود، نزديك به سه دهه در حوزه‌هاي مختلف خبري از جمله خبرنگار حوزه مجلس و دولت، دبير گروه سياسي، رييس دفتر ايرنا در كوالالامپور (مالزي) و رياست مراكز ايرنا در استان‌هاي قم و البرز و دفتر نوشهر در غرب مازندران نيز فعاليت مي‌كرد.

معلمان با واقع‌بيني و عقلانيت مانع ذبح لايحه رتبه‌بندي شوند

عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي در توييتي به موضوع گره‌گشايي اصل ‎ لايحه رتبه‌بندي معلمان در كميسيون آموزش اشاره كرد. به گزارش ايسنا، مهرداد ويس‌كرمي نماينده خرم‌آباد و چگني در مجلس و عضو كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي در توييتي نوشت:« در مورد گره‌گشايي اصل لايحه رتبه‌بندي معلمان و روند بررسي آن در كميسيون آموزش ترديد جدي دارم. بر اين باورم كه معلمان ما قرباني تصميمات پوپوليستي و عجولانه مجالس و دولت‌ها شده‌اند. بيشترين انتظار از خود معلمان است كه با واقع‌بيني و عقلانيت، مانع ذبح لايحه شوند.»

ايده جديد سعيد جليلي براي تبديل ايران به قطب منطقه

يك عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بلااستفاده ماندن بخش زيادي از ظرفيت حمل‌ونقل ريلي و همچنين خام‌فروشي از چالش‌هاي كشور است. به گزارش ايسنا، سعيد جليلي در نشست ارايه طرح «شبكه يكپارچه فرآوري و ترابري» با بيان اينكه بسياري از صادرات به كشورهاي همسايه از طريق خطوط حمل‌ونقلي ايران صورت مي‌گيرد، اظهار كرد: «تكميل زنجيره ارزش اين محصولات و همچنين مواد اوليه توليد داخل يكي از ضرورت‌هاي كشور است.» او ادامه داد: «با توجه به ظرفيت‌هاي بالفعلي كه در كشور وجود دارد، در زمينه توليد برخي محصولات و صادرات آن به كشورهاي همسايه، مي‌توان به قطب منطقه تبديل شد.» جليلي با بيان اينكه بلااستفاده ماندن بخش زيادي از ظرفيت حمل‌ونقل ريلي و همچنين خام‌فروشي از چالش‌هاي كشور است، گفت: «اجراي عملياتي طرح شبكه يكپارچه فرآوري و ترابري منوط به تعيين چشم‌انداز و تعيين اولويت‌هاي فرآوري و صادرات است.» اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «پيش از اجراي كامل اين طرح بايد ابتدا الگوي محدودي از آن در يك يا چند زنجيره فرآوري و ترابري عملياتي شود تا با بررسي نتايج و ميزان استقبال بخش خصوصي، براي گام‌هاي بعدي قدم برداشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون