• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4975 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۱ تير

اكران جديد فيلم‌هاي ايراني در راه است

تاثير كرونا بر جشنواره كن

گروه هنر و ادبيات 

 

 

ادامه اكران آنلاين «تكخال»
همزمان با سينماها
تهيه‌كننده فيلم «تكخال» با اعلام فروش يك ميلياردي اين فيلم در سينماها از استقبال مخاطب در اكران آنلاين مي‌گويد كه تا يك ماه ادامه خواهد داشت.فيلم «تكخال» كه يكي از فيلم‌هاي اكران نوروزي سينماها بود، چند روزي است در پلتفرم‌هاي اينترنتي در حال اكران است و محمدحسين فرحبخش در اين باره به ايسنا گفت: در روزهاي گذشته اكران آنلاين «تكخال» همزمان با اكران پرده‌اي در سينماها آغاز شده و تا يك ماه ادامه دارد.او با اشاره به استقبال مخاطبان اكران آنلاين افزود: نمايش فيلم در سينماها تاكنون يك ميليارد و 100 ميليون تومان فروش داشته و تا وقتي سينمادارها بخواهند همچنان روي پرده خواهد بود.به گفته فرحبخش پيش از شروع ماه محرم كه تقريبا يك ماه ديگر خواهد بود، نسخه نمايش خانگي «تكخال» در VODها مي‌شود. «تكخال» به كارگرداني مجيد مافي يك كمدي موزيكال است كه پوريا پورسرخ، سحرقريشي، شبنم قلي‌خاني، امير كربلايي‌زاده و يوسف تيموري در آن بازي كرده‌اند.

چه  خبر از  جشنواره  كن؟ 
جشنواره فيلم كن كه سال گذشته به دليل شيوع ويروس كرونا لغو شد، سرانجام از چند روز پيش دوره جديد خود را (هفتاد و چهارمين) در جنوب فرانسه با تمهيدات ويژه براي جلوگيري از انتشار ويروس كرونا آغاز كرده است و مهمانان واكسينه نشده براي دسترسي به اغلب بخش‌ها از جمله كاخ اصلي جشنواره بايد تست منفي كرونا ارائه دهند كه حداكثر در ۴۸ ساعت گذشته انجام شده باشد.
حالا ايسنا به نقل از ددلاين نوشته: از ميان هزاران نفري كه هر روز در جشنواره كن تست كرونا مي‌دهند به‌طور متوسط تست سه نفر مثبت اعلام مي‌شود كه حداقل يكي از اين افراد از نيروهاي امنيتي جشنواره هستند. 
الزام به انجام تست كرونا مربوط به مهمانان جشنواره كن خارج از اتحاديه اروپا ‌شامل بريتانيا و امريكا مي‌شود اما ظاهرا با مثبت شدن تست كروناي برخي افراد به صورت روزانه و همه حاضران تست گرفته مي‌شود. بر اساس قوانين دولت فرانسه چنانچه تست فردي مثبت شود، بايد ۱۰ روز  را  در قرنطينه  سپري كند.
عكس‌ها و ويديوهاي منتشر شده از جشنواره كن نشان مي‌داد تعداد زيادي از شركت‌كنندگان از ماسك استفاده نمي‌كنند و به همين دليل «تيري فرمو» مدير جشنواره بار ديگر تاكيد كرده كه همه بايد در هنگام تماشاي فيلم از ماسك استفاده كنند.از سوي ديگر تصاويري از «پير لسكيور» رييس جشنواره كن منتشر شده كه در حال روبوسي با برخي مهمانان جشنواره و عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي است و «آدام درايور» بازيگر فيلم «آنت» كه در افتتاحيه كن به نمايش گذاشته شد پس از پايان نمايش فيلم و در حين تشويق ايستاده حضار در سالن لومير، ماسك خود را برداشت و همراه با «لئوس كاركس» كارگردان فيلم در  حركتي  عجيب  سيگار  كشيدند.

«پوست» برادران ارك به زودي اكران مي‌شود
مرتضي شايسته، دبير شوراي صنفي نمايش از اكران سه فيلم جديد در سينماها خبر داد.مرتضي شايسته، دبير شوراي صنفي نمايش در گفت‌وگو با مهر درباره خروجي جلسه ۲۰ تيرماه اين شورا بيان كرد: در اين جلسه مقرر شد فيلم سينمايي «قصه عشق پدرم» به كارگرداني محمدرضا ورزي و تهيه‌كنندگي محمدرضا شريفي‌نيا از ۳۰ تيرماه به سينماها بيايد. همچنين فيلم سينمايي «مورچه‌خور» به كارگرداني شاهد احمدلو و تهيه‌كنندگي كيان باباييان از ۲۳ تيرماه به تركيب اكران اضافه مي‌شود.
وي افزود: در اين جلسه مقرر شد فيلم سينمايي «پوست» ساخته برادران ارك و به تهيه‌كنندگي محمدرضا مصباح از ابتداي محرم روي پرده برود.شايسته ادامه داد: با توجه به اينكه فروش فيلم سينمايي «ديناميت» ساخته مسعود اطيابي از يك ميليارد تومان عبور كرده است. نامه اين فيلم به سازمان سينمايي ارسال شد تا طبق وعده اين سازمان به اين فيلم يك ميليارد تومان تعلق بگيرد.دبير شوراي صنفي نمايش در پايان تاكيد كرد: به كليه آثار سينمايي كه از ۱۰ تيرماه اكران شده‌اند اعلام مي‌كنيم كه اگر فروش‌شان به دو ميليارد برسد، يك ميليارد تومان از وعده‌هاي سازمان سينمايي تعلق مي‌گيرد و اگر اين فروش به پنج ميليارد برسد مجددا يك و نيم ميليارد ديگر به آنها اختصاص پيدا مي‌كند.
همچنين فيلم سينمايي «مديترانه» به كارگرداني هادي حاجتمند به زودي در سينماهاي سراسر كشور اكران خواهد شد. «مديترانه» با بازي مهراوه شريفي‌نيا، پوريا پورسرخ، بهرنگ علوي، قاسم زارع و عليرضا اسحاقي روايتگر عاشقانه‌اي ناآرام است كه پخش سينمايي آن را موسسه بهمن سبز حوزه هنري برعهده دارد.دومين ساخته بلند هادي حاجتمند و تهيه‌كنندگي رشيد حاجتمند، درون مايه اجتماعي داشته و به زندگي زوج عاشقي مي‌پردازد كه درگير معضلات و ماجراهاي مختلفي مي‌شوند.اين فيلم براي نخستين‌بار در سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر به نمايش درآمد.

چرا حراج تهران به تعويق افتاد؟
چهاردهمين دوره از «حراج تهران» به علت آنچه از سوي برگزاركنندگان وضعيت قرمز پايتخت به دليل شيوع كرونا عنوان شده‌ است، به تعويق افتاد.به گزارش ايسنا در اطلاعيه برگزاري اين دوره آمده: با توجه به تشديد همه‌گيري ويروس كرونا و اعلام وضعيت قرمز توسط ستاد ملي مقابله با كرونا، برگزاري چهاردهمين دوره از حراج تهران به تاريخ ديگري موكول شده است.بنا بر اين اعلام، با حصول اطمينان از كاهش همه‌گيري، تاريخ جديد متعاقبا اعلام خواهد شد.«حراج تهران» همچنين ضمن اداي احترام به جامعه پزشكي و خدمتگزاران حوزه سلامت، درگذشت جمعي از هموطنان عزيزمان به علت كرونا را تسليت گفته است.
سال گذشته هم سيزدهمين دوره «حراج تهران» كه قرار بود در تابستان برگزار شود، به دليل جلوگيري از شيوع ويروس كرونا در كشور چندين بار به تعويق افتاد و در نهايت عصر جمعه (۲۶ دي ماه) با ارايه ۱۱۰ اثر به صورت آنلاين و با اجراي حسين پاكدل برگزار شد. مجموع فروش اين حراج ۸۷ ميليارد و ۹۴۲ ميليون تومان اعلام شد. گران‌ترين‌ اثر اين حراجي به قيمت ۱۲ ميليارد تومان متعلق به آيدين آغداشلو بود كه حواشي زيادي را هم به همراه داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون