• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4976 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۲ تير

خبرخوان

افزايش عجيب قيمت  خوراك دام

مقايسه قيمت برخي اقلام خوراك دام در تيرماه امسال با تيرماه سال گذشته نشان مي‌دهد كاه كه از اقلام پرمصرف دام سبك و سنگين است، طي يك‌ سال با رشد ۴۷۰ درصدي از كيلويي ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان به بيش از ۴ هزار تومان رسيده است. جو دامي از كيلويي حدود ۲ هزار تومان با رشد ۱۸۳ درصدي به ۵۶۰۰ تا ۶ هزار تومان رسيده است. يونجه نيز از كيلويي ۲ هزار تا ۲۳۰۰ تومان در تيرماه سال گذشته با رشد ۱۲۶ درصدي به ۴۵۰۰ تا ۵ هزار تومان رسيده است.


4هزار طرح صنعتي راكد مانده‌اند

سعيد زرندي، معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بيان اينكه ۷۶ هزار و ۸۳۵ طرح ناتمام صنعتي و معدني در كشور وجود دارد گفت: طرح‌هايي كه در طول يك سال ميزان پيشرفت خود را اعلام نكرده‌اند، در طرح‌هاي راكد دسته‌بندي مي‌شوند كه بر اساس آخرين رصد‌هاي ما، حدود 4 هزار طرح هستند و به ‌دلايل مختلف عزمي براي اتمام آنها وجود ندارد. او در ادامه با بيان اينكه وجود طرح‌هاي نيمه‌تمام به ‌معني عقب ماندن طرح‌ها نيست، گفت: هر طرحي براي رسيدن به بهره‌برداري مراحل و زمان‌بندي دارد، اما آنچه مطلوب نيست، طرح‌هايي است كه راكد مانده و به‌ دلايل مختلف عزمي براي اتمام آنها وجود ندارد.


 معادل ۵۵ درصد قيمت مسكن ‌ملي وام داده مي‌شود

«محمد اسلامي» وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه با هدف تسهيل دستيابي جامعه هدف به مسكن، ۵۵ درصد قيمت مسكن ملي وام داده مي‌شود، گفت: مسكن مهر را تكميل كرديم و به دولت سيزدهم انتقال داده نمي‌شود. وي افزود: دولت براي حمايت از قشر ضعيف‌تر اقدامات حمايتي داشت تا ساز و كار جريان توليد مسكن و خانه‌دار شدن دهك‌هاي پايين به يك فرآيند منسجم تبديل شود. وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: براي اينكه مردم بتوانند به ما اعتماد كنند و در موعد مقرر صاحبخانه شوند سه كار مهم انجام شد كه نخستين آن اصلاح در ضوابط آيين‌نامه در شوراي عالي شهرسازي و فراهم كردن سياست تسهيل‌گري است.


كاهش ۴۷ درصدي ورودي آب به مخازن سدهاي كشور

شركت مديريت منابع آب ايران اعلام كرد، ورودي آب به مخازن سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه ۹۹) تا پايان ۱۸ تيرماه ۲۷ ميليارد و ۲۹ ميليون متر مكعب بوده و اين درحالي است كه در سال آبي پارسال (مهرماه ۹۸ تا آخر شهريور ۹۹) كل آبي ورودي به مخازن سدها ۵۱ ميليارد و ۷۰ ميليون متر مكعب بوده كه كاهش ۴۷ درصدي را نشان مي‌دهد. حجم خروجي آب از سدهاي كشور نيز از ابتداي سال آبي جاري تا ۱۸ تيرماه ۲۸ ميليارد و ۸۶ ميليون متر مكعب بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال آبي پارسال كه رقم ۴۴ ميليارد مترمكعب ثبت شده از كاهش ۳۴ درصدي برخوردار شده است. حجم موجودي آب مخازن سدهاي كشور نسبت به سال آبي پارسال ۲۹ ميليارد كاهش يافته است.


بدهي ۵۱ هزار ميليارد توماني دولت به صنعت برق

مصطفي رجبي مشهدي، سخنگوي صنعت برق با بيان اينكه قيمت تمام شده برق حدودا ۱۹۲ تومان به ازاي هر كيلو وات ساعت است، افزود: در حال حاضر ۵۱ هزار ميليارد تومان از دولت طلبكاريم و همين عدد را به پيمانكاران و توليدكنندگان بدهكاريم. رجبي‌مشهدي گفت: ۳۰ هزار ميليارد تومان يارانه سالانه فروش برق با سوخت يارانه‌اي است.

ركوردشكني ۳ ماهه شاخص‌بورس با ورود به كانال ۱،۳ ميليون واحدي

شاخص كل در بازار بورس روز (دوشنبه، ۲۱ تير ماه) ۱۹ هزار و ۷۵ واحد رشد داشت كه در نهايت اين شاخص به رقم يك ميليون و ۳۰۴ هزار واحد رسيد. شاخص بورس در ۱۰ فروردين امسال به علت فشار فروش از كانال يك ميليون و ۳۰۰ هزار واحد خارج شده بود. همچنين شاخص كل (هم‌وزن) با سه هزار و ۴۹ واحد افزايش به ۴۰۰ هزار و ۶۴۹ واحد و شاخص قيمت (هم‌وزن) با يك هزار و ۹۴۲ واحد رشد به ۲۵۵ هزار و ۲۳۹ واحد رسيد. شاخص بازار اول ۱۹هزار و ۷۲۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۸ هزار و ۹۹۸ واحد افزايش داشتند.


كاهش حضور دلالان در مزارع گندم با ورود نيروهاي امنيتي

علي‌قلي ايماني، نايب‌رييس بنياد ملي گندم‌كاران كشور از كاهش ورود دلالان به خريد گندم با حضور نيروهاي امنيتي خبر داد و گفت: در سال جاري شاهد افزايش چشمگير انبار گندم توسط گندم‌كاران و خودداري آنها از فروش محصول خود به دولت هستيم. ايماني با بيان اينكه حضور دلالان در مزارع و خريد گندم توسط آنها كاهش قابل توجه داشته است، اظهار كرد: «نيروهاي امنيتي» به موضوع خريد گندم توسط دلالان و حضور آنها در مزارع ورود كرده‌اند و در حال حاضر اين افراد سودجو جرات نمي‌كنند به سراغ كشاورزان بيايند. ايماني تصريح كرد: در همين راستا تمامي انبارها بايد با مشخصات كامل ثبت سامانه شوند و در صورت عدم ثبت برخورد با متخلف شديد خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون