• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4978 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۴ تير

خبر

زمان بازگشايي مدارس در سال تحصيلي جديد

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: تصميم بر اين است كه با هماهنگي وزارت بهداشت از اول مهر طبق روال معمول بازگشايي را داشته باشيم. البته ما تابع ستاد ملي مبارزه با كرونا هستيم و اميدواريم كه برنامه واكسيناسيون و شرايط به گونه‌اي پيش برود كه بتوانيم حداقل در دوره ابتدايي قسمتي از آموزش را به صورت حضوري داشته باشيم اما در هر حال اگر هم شرايط مهيا نشود ما آمادگي آن را داريم كه در بستر فضاي مجازي سال تحصيلي را آغاز كنيم. به گزارش ايسنا، رضوان حكيم‌زاده با حضور در پخش زنده «صبح به خير ايران» شبكه يك سيما، اظهار كرد: در سال گذشته به‌رغم دشواري‌هاي موجود، تلاش كرديم كه هم جريان آموزش تداوم داشته باشد و هم سلامتي دانش‌آموزان تامين شود و خوشبختانه چنين شد و با مشكل خاصي مواجه نشديم. درخصوص ثبت‌نام، تاكيد بر اين بود كه هيچ تاخيري در روند معمول امور نداشته باشيم. بنابراين ۲۲ ارديبهشت بخشنامه ثبت‌نام به مدارس ارسال شد و ثبت‌نام براي تمام پايه‌ها به استثناي اول ابتدايي، به صورت مجازي صورت مي‌پذيرد و از آنجا كه كلاس اولي‌ها بايد در برنامه سنجش و غربالگري شركت كنند، ثبت‌نام آنها به صورت حضوري انجام مي‌شود كه با كمك سازمان آموزش و پرورش كودكان استثنايي با افزايش تعداد پايگاه‌هاي سنجش سعي در تسريع و تسهيل اين فرآيند شده است. معاون آموزش ابتدايي گفت: تصميم بر اين است كه با هماهنگي وزارت بهداشت از اول مهر طبق روال معمول بازگشايي را داشته باشيم. البته ما تابع ستاد ملي مبارزه با كرونا هستيم و اميدواريم كه برنامه واكسيناسيون و شرايط به گونه‌اي پيش برود كه بتوانيم حداقل در دوره ابتدايي قسمتي از آموزش را به صورت حضوري داشته باشيم. اما در هر حال اگر هم شرايط مهيا نشود ما آمادگي آن را داريم كه در بستر فضاي مجازي سال تحصيلي را آغاز كنيم.


درختان وليعصر دچار شوك حرارتي شده‌اند

مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهرداري تهران با بيان اينكه درختان خيابان وليعصر(عج)  بر اثر گرماي هوا دچار شوك حرارتي شده‌اند، تاكيد كرد: خزان زودرس اين درختان به معناي مشكل در آبياري آنها نيست. علي‌محمد مختاري روز چهارشنبه درباره وضع نابسامان درختان خيابان وليعصر (عج) و نحوه آبياري آنها به خبرنگاران گفت: درخت هم يك موجود زنده است و اتفاقا درختان اين خيابان احيا شده است اما درجه حرارت هوا كه بيش از حد بالا مي‌رود، شوك به گياه وارد مي‌شود و درخت شروع به خزان زودرس مي‌كند البته اين خزان به آن معنا نيست كه درخت در حال خشك شدن است. او با بيان اينكه اين موضوع با برنامه‌ريزي براي ساعات آبياري درختان حل مي‌شود، توضيح داد: ما به مناطق ۲۲گانه دستورالعمل داده‌ايم كه در تير و مرداد ماه در ساعات خنك روز، يعني از ۶ عصر تا ۹ صبح آبياري كنند و از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر آبياري ممنوع است، چراكه علاوه بر اينكه ۵۰درصد آب تبخير مي‌شود، به گياه صدمه نيز مي‌زند و مثل اين مي‌ماند كه پاي گياه آب جوش بريزند. مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران تاكيد كرد: ما سعي كرده‌ايم در محله‌ها يا مناطقي كه كم برخوردار هستند و سرانه فضاي سبز در آنها پايين است، بتوانيم باغات را از محل اخذ عوارض تملك كنيم.


ممنوعيت دريافت كپي شناسنامه و كارت ملي هوشمند

سخنگوي سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به اينكه هر كسي كه در كشور ظرفيت توليد بدنه كارت را داشته باشد ما استقبال مي‌كنيم تا مشكل صدور كارت‌ها حل شود، گفت: به همه استانداران و دستگاه‌ها ابلاغ شده است كه حق ندارند كپي شناسنامه و كارت ملي هوشمند را تقاضا كنند، بلكه بايد به صورت برخط كارها را انجام دهند. به گزارش ايسنا، سيف‌الله ابوترابي با حضور در برنامه‌اي راديويي در تشريح آخرين وضعيت صدور كارت‌هاي ملي هوشمند در كشور گفت: در حال حاضر ظرفيت صدور ۲.۵ ميليون كارت ملي هوشمند را در ماه داريم و از مجموع جمعيت ۶۴.۵ ميليون نفر بالاي ۱۵ سال، بيش از ۶۱ ميليون نفر مراحل ثبت‌نام كارت ملي هوشمند را انجام دادند و براي بيش از ۵۱ ميليون نفر كارت صادره شده كه حدود ۵ ميليون آن، توليد داخل است. در پايان سال ۹۶، مدت زمان انتظار صدور كارت به ۱۵ روز رسيده بود، اما در سال ۹۷ به دليل تامين نشدن اعتبار و بدنه كارت از خارج از كشور به توليد داخلي روي آورديم و در اواخر سال ۹۸ اولين مرحله توليد نهايي انجام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون