• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4978 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۴ تير

خط و نشان ۶ تفنگدار سرخابي در آستانه دربي

رجزخواني در جوخه انتحار!

اميد مافي

روزي كه سنگ روي سنگ بند نخواهد شد و تب دربي عتيقه از چهل درجه فراتر خواهد رفت بيست و دو تفنگدار از جان گذشته براي بالا رفتن از خاكريزهاي بلند و به سيطره درآوردن دربي ايستاده جان خواهند داد. اين‌بار اما دربي در سكوتي سرشار از ناگفته‌ها مي‌تواند به نمايشي دراماتيك بدل شود و پنجشنبه گرم اين حوالي را شيداي ساق‌هاي توپچي‌ها كند. گپ «اعتماد» با ۳ تفنگچي آبي و ۳ جنگجوي قرمز در آستانه دربي آكنده از رجز خواني بود. اين مصاحبه‌ها از جذابيت دوئل آزادي در وقت مقرر خبر مي‌دهند. تا چه پيش آيد!

عارف غلامي: مجوز عبور از ديوار آبي را نمي‌دهيم!

سيم خاردار آبي روزهاي سخت مصدوميت را سپري كرده و حالا آماده است تا در نبرد سنتي پايتخت سدي محكم برابر شكارچيان قرمز بسازد.با عارف غلامي همكلام شديم و از اين دوئل حيثيتي پرسيديم.

از سياره مصدوميت خارج شدي يا نه؟

شكر خدا همه‌چيز ختم به خير شد و با چند جلسه فيزيوتراپي توانستم به شرايط نرمال برگردم و تمرينات را استارت بزنم. من آماده‌ام و فقط آقاي مجيدي بايد در خصوص بازي كردنم تصميم بگيرد.

ديوار دفاعي آبي توان رويارويي با ماشين گلزني سرخ‌ها را دارد؟

ما دربازي‌هاي اخير ثابت كرديم كه سازمان دفاعي استقلال از نظم و هماهنگي لازم برخوردار است و اين هارموني در ديدار با سايپا به خوبي رويت شد. مطمئن باشيد اجازه نخواهيم داد از اين ديوار بلند رد شوند.

استقلال تا چه اندازه شانس پيروزي در اين دربي را دارد؟

ما تيم آماده و باانگيزه‌اي هستيم و براي آنكه ثابت كنيم جايگاه استقلال بالاتر از اينهاست، تنها به فتح دربي مي‌انديشيم. من فكر مي‌كنم شانس استقلال از پرسپوليس براي بردن به مراتب بيشتر است.

دربي با سكوهاي خالي چه طعمي دارد؟

حقيقت اين است كه فوتبال با تماشاگرانش زنده است و دربي هم از اين مورد مستثني نيست.كاش هواداران استقلال بودند و بازي خوب و رو به جلوي ما را پنجشنبه مي‌ديدند.

و پيش‌بيني دربي از زبان عارف غلامي؟

پيش‌بيني كار بسيار سختي است اما يك جورهايي دلم روشن است كه با يك گل اختلاف بازي را مي‌بريم

حسين حسيني: منتظر كلين‌شيت من باشيد

حالا كه دوباره به مرد شماره يك قفس توري لاجوردي‌ها بدل شده تمام تمركز خود را بر اين گذاشته كه با بسته نگه داشتن سنگر تيمش روزي به يادماندني را سپري كند. او حسين حسيني است. آشيانه‌باني كه به قول خودش از مواجهه با مهاجمان اردوگاه رقيب بيم ندارد.

پنجشنبه بازوبند كاپيتاني روي بازي توست حتما؟

بستگي به اين دارد كه وريا در ميدان باشد يا نه. اگر او در تركيب قرار گيرد بازوبند را تقديمش مي‌كنم. در استقلال همدلي و همزباني مهم‌تر از اين چيزهاست.

فكر مي‌كني اين دربي چه مختصاتي داشته باشد؟

با توجه به اينكه هر دو تيم با پيروزي در اين پيكار شرايط خود را بيشتر تثبيت مي‌كنند، تصورم اين است كه نمايش محتاطانه‌اي در ديدها قرار نگيرد. بعد هم...

بعد هم چي؟

آقا فرهاد اهل بازي بسته و عقب‌نشيني در ميدان نيست و اين را همه مي‌دانند كه تيم او در هر شرايطي رو به جلو بازي مي‌كند. با توجه به اين موضوع يقين داشته باشيد كه دربي پنجشنبه پرحادثه خواهد بود.

به باز شدن دروازه‌ات فكر كردي؟

اصلا دوست ندارم گل بخورم و قول مي‌دهم در اين بازي كلين‌شيت كنم. ما مدافعان خوب و مستحكمي داريم و خودم نيز از شرايط بسيار خوبي برخوردارم.

نتيجه را هم پيش‌بيني كن!

من پيشگو نيستم اما اين را مي‌دانم كه استقلال بباز دربي نخواهد بود و بچه‌ها براي رسيدن به موفقيت در اين ديدار سرهاي‌شان را جلوي توپ مي‌گذارند. ان‌شاءالله كه اتحاد هر يازده نفر منجر به پيروزي استقلال شود و هواداران پاي تلويزيون شاد و كامروا شوند.

فرشيد اسماعيلي: نقره داغ كردن قرمزها با من!

يك فرشيد اسماعيلي آماده و ششدانگ مي‌تواند به كابوس قرمزها بدل شود و با پاس‌ها و دريبل‌هايش سينه‌چاكان آبي را شيدا كند. مردي كه اين روزها در قلب ميدان آبي‌ها طنازي مي‌كند براي تسخير دربي آماده است. حرف‌هايش را بخوانيد:

هافبك هجومي استقلال با چه عينكي به دربي آزادي نگاه مي‌كند؟

من فكر مي‌كنم اين‌بار استقلال برد را از چنگ پرسپوليس درآورد و نصف ايران را خوشحال كند. ما تيم باصلابتي هستيم و نتايج هفته‌هاي اخيرمان مويد اين نكته است.

به پاگشايي در اين نبرد هم مي‌انديشي؟

من پيش از اين هم در دربي‌هاي گذشته‌ قرمزها را نقره‌داغ كردم و به آنها گل زدم. اطمينان داشته باشيد اگر موقعيت فراهم شود تور دروازه آنها را خواهم لرزاند‌. البته من وظيفه بازي‌سازي هم دارم و بايد خط حمله را تغذيه كنم.

دربي با سكوهاي خالي! تلخ نيست فرشيد؟

از تلخ هم تلخ‌تر است. بازي‌هاي يورو را كه مي‌ديدم حسرت مي‌خوردم كه چرا ورزشگاه‌هاي ما مثل استاديوم‌هاي اروپايي ميزبان تماشاگران نيست. باور كنيد فوتبال بدون تماشاگر هيچ لذتي ندارد. اميدوارم اين مشكل خيلي زود حل شود.

اگر به گل برسي، شادي پس از گلت چه شكلي خواهد بود؟

سورپرايز جديدي براي دربي آماده كردم كه به وقتش از آن رونمايي خواهم كرد. بگذاريد اول تير خلاص را شليك كنم، بعد خواهيد ديد چگونه شادي را به اردوي استقلال خواهم آورد.

اين بازي با چه نتيجه‌اي تمام خواهد شد؟

‌نمي‌خواهم رجزخواني كنم اما در برد استقلال شك نكنيد و از حالا ما را برنده اين ميدان بدانيد. استقلال دربي بباز نيست. اين خط و اين نشان.

مهدي ترابي: شايد گلزن دربي من باشم

وينگر ۲۶ ساله قرمزها كه در نود دقيقه‌هاي پرالتهاب به تنهايي حريفان را در منگنه مي‌گذارد حالا تنها به يك چيز مي‌انديشد: رستگاري ارتش سرخ در دربي. با مهدي ترابي كه مي‌تواند بلاي جان آبي‌ها شود لحظاتي گپ زديم.

در شب درخشانت برابر آلومينيوم تعويض شدي. چرا؟

فكر مي‌كنم اين تصميم آقا يحيي بود كه بعضي مهره‌ها كمي استراحت كنند تا در دربي نود دقيقه بجنگند. يادتان هست كه شهريار هم به‌رغم ميل باطني‌اش تعويض شد.

تصور مي‌كني عبور از پل آبي كار سختي باشد؟

نمي‌شود كتمان كرد كه دربي‌ها هميشه از حساسيت ويژه‌اي برخوردار بوده. اما ما تمام سعي‌مان اين است يك بازي زيبا و تماشاگرپسند را ارايه دهيم و البته نتيجه لازم را بگيريم.

در اين بازي هم گل مي‌زني؟

براي من سربلندي پرسپوليس از گلزني مهدي ترابي به مراتب مهم‌تر است. اگر من به گل برسم اما خداي ناكرده تيم به اهدافش دست پيدا نكند چه فايده‌اي دارد؟ با اين همه شايد گلزن دربي خودم باشم. خدا را چه ديديد.

گذر از ميان سيم خاردارهاي آبي كار شاقي نيست؟

براي نايب قهرمان آسيا كه در آستانه يك قهرماني ديگر در ليگ است نه. ما اين بازي را به نام پرسپوليس سند خواهيم زد تا قهرماني جام حذفي هم در يك قدمي تيم قرار گيرد و دپرس نشويم.

نتيجه بازي را هم پيش‌بيني كن لطفا!

به لطف خدا و همت بچه‌ها برنده بازي خواهيم شد. تا ببينيم در ميدان چه اتفاقي خواهد افتاد.

كنعاني زادگان: كرونا قاتل دربي است!

محمدحسين كنعاني‌زادگان مدافع چغر قرمزها با اعتماد به نفسي عجيب از توفان سرخ در پنجشنبه تابستاني حرف زد. او وعده داد مهاجمان استقلال را نود دقيقه در برزخ نگه دارد.

استوك‌هاي منظمي در ديدار با آلومينيوم خراش عميقي در پشتت ايجاد كرد.

بله به‌شدت اذيت شدم و لحظاتي در خود مي‌پيچيدم اما شكر خدا به هر ترتيبي كه بود بلند شدم و ماجرا ختم به خير شد. فوتبال از اين قسم حوادث زياد دارد.

حالا به دربي پراضطراب رسيديد!

چرا اضطراب؟ وقتي قرار است هر بازيكن ماموريت مختص به خود را در زمين انجام دهد و اسير حاشيه نشود اين بازي هم شبيه بازي‌هاي ديگر خواهد بود. پرسپوليس با اضطراب و دلشوره و دلواپسي رابطه‌اي ندارد.

در هنگام حملات و ضربات ايستگاهي باز هم جلو مي‌كشي؟

آقا يحيي رخصت دهد چرا كه نه. من ثابت كرده‌ام كه مي‌توانم از خط دفاعي جدا شوم و به جمع حمله‌كنندگان بپيوندم.

دربي بدون پرچم‌هاي سرخ چه رنگي دارد؟

خيلي متاسفم كه در چنين ديداري جاي هواداران و پرچم‌ها و شعارهاي انرژي بخش خالي است. كرونا انگار قاتل دربي است كه اجازه نمي‌دهد صد هزار نفر در يك روز گرم لذت ببرند و تيم‌هاي خودشان را تشويق كنند.

مهار مهاجمان مثل مهدي قائدي براي سازمان دفاعي قرمزها دشوار نيست؟

ما بي‌گدار به آب نخواهيم زد و براي تك تك حركات آنها در زمين برنامه داريم. قائدي بازيكن ريزنقش و توانمندي است اما ما بلديم كه چطور يك مهاجم را از جريان بازي خارج كنيم.

و پيش‌بيني دربي؟

مي‌بريم. با دو گل اختلاف. تيمي كه براي قهرماني آماده شده قاعدتا فاتح اين بازي است.

احمد نوراللهي: برد دربي تقديم هواداران

احمد نوراللهي ذره‌اي در بال‌گشايي سرخ‌ها ترديد ندارد و از حالا پيروزي در اين نبرد را براي آتش پاره‌ها كادو كرده است. آيا توپچي سرد و گرم چشيده خواب‌هاي نقره‌اي را در كارزار تعبير خواهد كرد؟

۷ گل و چند پاس گل. همچنان در آمارها سرآمد هستي؟

من كار خودم را انجام مي‌دهم و همواره سعي‌ام بر اين بوده مهره موثري در زمين باشم. در پرسپوليس نمي‌توان دست روي دست گذاشت و كاري انجام نداد.

مردي با ۲۰۰ بازي در ارتش سرخ لابد هيچ گونه دلواپسي در آستانه جدال پيش رو ندارد؟

در اينكه مي‌گويند دربي هم مثل بقيه بازي‌هاست شكي نيست اما بايد بپذيريم اين ديدار با همه بازي‌هاي فصل تفاوت دارد و نگاه‌ها به آن دو‌چندان است. من اما ياد گرفته‌ام خودم را با هر جدالي وفق دهم.

برنده دربي شما هستيد؟

بله، دربي را مي‌بريم و اين برد را به ميليون‌ها هوادار ارزشمند تيم هديه خواهيم داد.اين كمترين كار در برابر مناعت طبع دوستداران پرسپوليس است.

اما نتيجه بازي؟

شايد دو- صفر. شايد هم بيشتر. اين بازي در مشت ماست.‌

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون