• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4982 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۹ تير

بين‌الملل

بيت‌كوين  كماكان درگير با فشار فروش

بيت‌كوين يك‌بار ديگر از شكستن كانال ۳۱ هزار دلاري ناكام ماند.به دنبال ناتواني بيت‌كوين در ثبت يك صعود پرقدرت، برخي فعالان مالي انتظار آغاز دور جديد ريزش بيت‌كوين را دارند.فشار بالاي فروش در بازار ارزهاي ديجيتالي كماكان مانع از هرگونه جهش قيمتي شده و رصد حجم بيت‌كوين‌ها و ساير رمزارزهاي ورودي به صرافي‌ها مويد اين است كه فروشندگان كماكان قصد عقب‌نشيني ندارند. ايگناسيو ترنوس، مدير بخش ارتباطات در صرافي باي‌بيت معتقد است نوسانگيران اصلي‌ترين مانع اوج‌گيري قيمت بيت‌كوين هستند و با وجود تقاضاي بالاي خريداران بلندمدت و نهنگ‌ها، زور آنها هنوز به تغيير روند بازار نرسيده است. با تثبيت بيت‌كوين در نيمه پاييني كانال ۳۰ هزار دلاري، تعادل قيمتي مجددا در حال برقرار شدن است. داده‌هاي منتشر شده توسط موسسه گلس نود نشان مي‌دهد كه ۹.۹۳ درصد كل بيت‌كوين‌هاي موجود در بازار در بازه قيمتي ۳۱ هزار تا ۳۴ هزار و ۳۰۰ دلار دست به دست شده كه اين مساله بيانگر وجود يك ناحيه قيمتي مهم هم براي خريداران و هم براي فروشندگان است.


تويوتا پشت المپيك توكيو را خالي كرد

كمپاني تويوتا اعلام كرد تبليغات تلويزيوني مربوط به بازي‌هاي المپيك تابستاني توكيو را لغو مي‌كند.كمپاني تويوتا كه از غول‌هاي صنعتي در كشور ژاپن است، اعلام كرده تصميم دارد تبليغات تلويزيوني خود با محوريت بازي‌هاي المپيك را لغو كند؛ تصميمي كه نشان از عدم محبوبيت المپيك توكيو در كشور ميزبان دارد. رسانه‌هاي ژاپني گمانه‌زني كرده‌اند كه اين شركت خودروسازي بيم آن دارد كه مشاركت در برگزاري المپيك توكيو كه اغلب مردم ژاپن در شرايط كنوني مخالف آن هستند، موجب وارد شدن صدمه به اين كمپاني خواهد شد تا تبليغي براي آن باشد. به دليل همه‌گيري كرونا و به ويژه شيوع نوع دلتاي اين ويروس در ژاپن، بسياري از مردم اين كشور برگزاري المپيك را در شرايط كنوني نادرست مي‌دانند و با آن شديدا مخالف هستند.


بلاتكليفي بازار درباره مهم‌ترين مشتري نفتي جهان

واردات نفت چين در نيمه اول سال ۲۰۲۱ بر مبناي سالانه نخستين كاهش را در هشت سال اخير نشان داد و نگراني‌هايي را در بازار نسبت به وضعيت خريد اين كشور در ماه‌هاي آينده برانگيخت. همزمان صادرات سوخت چين در نيمه اول سال ۲۰۲۱ به دليل فعاليت پالايشگاه‌هاي اين كشور با ظرفيت كامل در شرايطي كه عرضه فرآورده‌هاي نفتي دچار اشباع شد، رشد كرد. به نظر مي‌رسد كه مصرف داخلي نفت در چين كمتر از قبل شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون