• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4986 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۵ مرداد

خبرخوان

درخواست افزايش قيمت بليت قطار به شوراي عالي ترابري رفت

سعيد رسولي، مديرعامل شركت راه‌آهن از ارايه تقاضاي شركت‌هاي ريلي مسافري مبني بر افزايش قيمت بليت از سوي شركت راه‌آهن به شوراي عالي ترابري خبر داد. وي درباره لغو يا ادامه وضعيت فروش بليت قطارهاي مسافري تا ۵۰ درصد ظرفيت به دليل كرونا اظهار كرد: پروتكل‌هاي بهداشتي را ستاد ملي مقابله با كرونا تصويب و ابلاغ مي‌كند و شركت راه‌آهن مرجع تغيير اين وضعيت نيست؛ البته حفظ سلامتي مسافران و همكاران ما در قطارها، اولويت ماست.
وي متذكر شد: ما در شركت راه‌آهن علاقه‌منديم كه افزايش نرخ بليت، براي مسافران سنگين نباشد. ما با افزايش قيمت موافق نيستيم؛ ‌اي كاش سطح هزينه‌ها به گونه‌اي بود كه اصلا افزايش قيمتي اتفاق نمي‌افتاد؛ در حال حاضر هم اگر كمك‌هاي شركت راه‌آهن به شركت‌هاي ريلي نباشد، شركت‌ها به هيچ عنوان نمي‌توانند به فعاليت ادامه دهند.


پايين بودن كرايه و بروز مشكل در سوخت‌رساني به جايگاه‌ها

احمد كريمي، دبير كانون انجمن‌هاي صنفي كاميونداران اعلام كرد: اگر مشكلات و برنامه‌ريزي از سوي وزارت نفت حل نشود، در جابه‌جايي و حمل و نقل بنزين به مشكل برخورد خواهيم كرد. وي اظهار كرد: در زمينه كاميون‌هاي حامل سوخت هم مشكلاتي متوجه كاميونداران شده است و در اين زمينه تعدادي از كاميونداران از اين حوزه بيرون آمده‌اند و در بخش‌هاي ديگر فعاليت مي‌كنند. وي افزود: وزارت نفت كه متولي اين حوزه است، به اين مشكل يعني بي‌برنامه بودن و تعيين كرايه‌هاي نامناسب توجهي نمي‌كند و همين مساله سبب بروز نارضايتي در ميان كاميونداران در اين حوزه شده است.


پيشنهاد صدور كارت لبنيات براي اقشار كم درآمد

فرهاد اكبري، رييس هيات‌مديره اتحاديه مركزي دامداران ايران از پيشنهاد صدور كارت لبنيات براي اقشار كم درآمد خبر داد و گفت: مصوبه افزايش قيمت خريد شيرخام شوراي تعيين قيمت كان‌لم‌يكن اعلام شده است.  وي درباره آخرين تصميمات درباره افزايش نرخ مصوب خريد شيرخام از دامداران اظهار كرد: در نيمه تيرماه سال جاري وزير جهاد كشاورزي در نامه‌اي اعلام كرد كه شوراي قيمت‌گذاري محصولات استراتژيك، قيمت خريد هر كيلوگرم شيرخام از دامداران را از 4500 تومان به 6400 تومان افزايش داده و تصويب كرده است. وي ادامه داد: اما اين مصوبه هنوز ابلاغ نشده و حتي استانداران به ما اطلاع داده‌اند كه مصوبه مذكور كان‌لم‌يكن اعلام شده است. اكبري با بيان اينكه ما نگراني دولت از نتايج افزايش قيمت شيرخام را درك مي‌كنيم، گفت: به همين دليل چند پيشنهاد به دولت براي كاهش فشار بر مردم با افزايش نرخ خريد مصوب شيرخام داده‌ايم كه مهم‌ترين آنها صدور كارت لبنيات براي اقشار كم‌درآمد است.


گاوميش‌هاي تلف شده از خشكسالي جايگزين مي‌شوند

كريم حسيني، نماينده مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي از جايگزيني گاوميش‌هاي تلف شده از خشكسالي خبر داد.  وي با اشاره به خسارات خشكسالي و نبود آب در استان خوزستان اظهار كرد: يكي از بخش‌هايي كه خشكسالي و نبود آب در خوزستان تاثير زيادي بر آن داشته، دامپروري استان است. وي ادامه داد: خشكسالي در خوزستان مانند ساير استان‌ها، دامپروران را با خشكي مراتع و كمبود خوراك دام مواجه كرده است، اما دامپروري در اين استان يك تفاوت قابل توجه به ساير استان‌ها دارد.وي يادآور شد: گاوميش‌ها در اقتصاد مردم خوزستان اهميت زيادي دارد و حفظ اين دام براي اقتصاد و اشتغال استان بسيار مهم است.


تامين ارز ۴،۶ ميليارد دلاري براي واردات نهاده‌هاي دامي

بانك مركزي تا نيمه تير ماه حدود ۴.۶ ميليارد دلار براي واردات جو، ذرت، روغن، دانه‌هاي روغني، گندم، كنجاله سويا تامين ارز كرده كه حدود ۳.۲ ميليارد دلار از اين اقلام از گمرك ترخيص شده است. تا نيمه تير ماه امسال 580 ميليون دلار تامين ارز براي جو، 883 ميليون دلار براي دانه‌هاي روغني، 1.2 ميليارد دلار براي ذرت و يك ميليارد دلار براي روغن خام از سوي بانك مركزي انجام شده است. بر اساس مصوبه ستاد اقتصادي دولت، بانك مركزي ‌بايد در 6 ماهه اول سال جاري نسبت به تامين ارز كالاهاي اساسي و دارو به ميزان 6 ميليارد دلار به نرخ ترجيحي از محل سهميه ارزي مصوب و اعلام شده از سوي دولت اقدام كند. سهميه اعلامي مزبور، شامل 4.5 ميليارد دلار براي اقلام وارداتي تحت نظر وزارت‌هاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي و 1.5 ميليارد دلار براي دارو و تجهيزات پزشكي وارداتي تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.


افزايش ۲۰ درصدي توليد لاستيك ناوگان سنگين

محمدعلي امامي، رييس گروه خدمات بازرگاني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاير كالايي استراتژيك براي كشور است و در سه ماه ابتداي امسال 15 ميليون يورو ارز براي واردات لاستيك سنگين تامين شده و بر اساس مصوبه هيات وزيران و نيز تبصره 4 ماده18 قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، رصد كالاهاي حساس و ضروري الزامي است و توزيع اين كالاها بايد بر اساس ضوابط صورت گيرد.اين مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: از سال 99 هر چند با سختي‌هايي مواجه بوديم اما توليد داخل را به سمت و سوي توليد داخل هدايت و سعي كرديم تا نياز لاستيك خودرو را به توليد داخل اختصاص دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون