• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4987 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۶ مرداد

نتايج و حاشيه‌هاي ورزشكاران ايراني در روز پنجم المپيك

از اولين مدال يك جودكار ايراني تا استفاده يواشكي از وان يخ برزيلي‌ها

گروه ورزش

 

روز پنجم بازي‌هاي المپيك با ناكامي تيراندازان ايران همراه بود. در اين روز كه روز بسيار خلوتي براي ورزشكاران ايران بود تنها تيراندازان در ماده ميكس تفنگ و تپانچه در خط آتش ايستادند كه البته نمايندگان ايران در اين روز صاحب مدال نشدند.

جواد فروغي و هانيه رستيمان در مرحله مقدماتي تيم ميكس تپانچه بادي ۱۰ متر با ركورد ۵۷۵.۱۸ و قرار‌گيري در رده هشتم به نيمه نهايي راه يافتند. اين تيم در محله نيمه نهايي با ركورد ۳۸۲.۱۳ (امتياز فروغي: ۱۹۶، امتياز رستميان: ۱۸۶) در رده پنجم قرار گرفت و ملي پوشان از كسب مدال بازماندند. اين در حالي است كه فروغي در بين تمام شركت‌كننده‌ها بالاترين امتياز را به دست آورد. 
بعد از اين نجمه خدمتي و مهيار صداقت در مرحله مقدماتي ميكس تيم تفنگ بادي بازي‌هاي المپيك ۲۰۲۰ توكيو با امتياز ۶۲۴.۹ (امتياز خدمتي: ۳۱۲.۹ و امتياز صداقت: ۳۱۲) و ايستادن در رده پانزدهم از رسيدن به مرحله نيمه نهايي اين مسابقات بازماندند. مهيار صداقت در روز نخست مسابقات در تفنگ بادي مردان با يك دهم اختلاف در رده نهم ايستاده بود. 
بعد از مسابقه ميكس تپانچه ده متر فروغي كه در روز اول مسابقات صاحب مدال طلا شده بود، گفت: «تيراندازي در رسانه‌ها ديده شد و از طرفي هم توقع را بالا برد و تيراندازي پرچمش بالا است. كسب مدال طلا در اين موقع باعث شد حساسيت‌ها بسيار بالا برود و ميزان توقع از من بيشتر شد. برخي‌ها نسبت به من انتقاد داشتند كه دست همه آنها را مي‌بوسم ولي برخي مغرضان كه برداشت سوئي داشتند و متعلق به مردم ايران هم نيستند را نمي‌بخشم.» فروغي در پاسخ به اين پرسش كه كسب مدال طلا و حضور در برنامه‌هاي مختلف روي تمركز او براي اين مسابقه تاثير گذاشته بود يا خير، تاكيد كرد: «اگر بگويم تمركزم به‌هم نريخته بود، دروغ گفته‌ام. از لحاظ زماني، زمان من گرفته شد همچنين احساس رضايت از كسب مدال طلا باعث شد تا حدودي افت كنم. از نقاط مختلف جهان و ايران تماس‌هايي داشتم كه تبريك بگويند به خيلي‌ها نتوانستم پاسخ بدهم، اما با صحبت‌هاي مربي‌ام نصر اصفهاني دوباره در چارچوب قرار گرفتم و توانستم تا حدودي تمركز از دست رفته‌ام را به دست آورم. بعد از مسابقات امروز پاسخگوي همه دوستان هستم‌.»
ديگر ايراني كه روز گذشته به رقابت با حريفان پرداخت سعيد ملايي جودوكار سابق تيم ملي ايران بود كه زير پرچم مغولستان روي تاتامي رفت. سعيد ملايي كه دو سال قبل به آلمان پناهنده شد و درنهايت مليت مغولستاني گرفت، در وزن ۸۱- با برتري مقابل نمايندگاني از قزاقستان، جمهوري آذربايجان، گرجستان و اتريش به فينال المپيك رسيد. ملايي در ديدار نهايي مقابل جودوكار كشور ميزبان در راند طلايي شكست خورد و به مدال نقره المپيك دست يافت. اين نخستين مدال يك ايراني در رقابت‌هاي جودوي المپيك به حساب مي‌آيد. بعد از دو مدال برنز كشور مغولستان، مدال ملايي تبديل به اولين مدال نقره اين كشور در المپيك توكيو شد و اين كشور را به رده ۳۳ جدول توزيع مدال رساند. 
در كنار اخبار نتايج ورزشكاران ايران در تيراندازي انتشار مصاحبه‌اي از ياسين بالسيني يك روز بعد از مسابقه‌اش حسابي خبرساز شد. بالسيني دومين شناگر تاريخ شناي ايران كه موفق به كسب سهميه المپيك شد در مورد امكاناتش در مقايسه با ورزشكاران ساير رشته‌ها بعد از مسابقه و شكستن ركورد ملي ايران گفت: «روز مسابقه‌ام كه از خواب بيدار شدم پا درد شديدي داشتم و پاي من دچار اسپاسم شديد شده بود. ماساژور كه نداشتيم و من به ماساژور كاروان مراجعه كردم. او توانست ۱۰ دقيقه من را ماساژ دهد چون تعداد زيادي ورزشكار هستيم اما فقط يك ماساژور وجود دارد. ما ۲۵ ساعت در پرواز بوديم و بدن‌ها بسيار خسته بود اما يك ماساژور وجود داشت و هنوز هم خستگي پرواز از بدن من خارج نشده است.» او ادامه داد: «شب قبل از مسابقه با رييس فدراسيون، پنهاني از وان يخ تيم برزيل استفاده كرديم چون خودمان چنين چيزي نداريم. اينجا كه يخ هست و فقط يك تشك بادي احتياج داشتيم و آوردن يك تشك بادي براي يك كشور واقعا سخت است؟ اگر سخت است، مي‌گفتند خودمان مي‌آورديم. يا براي ملي‌پوش قايقراني ما نمي‌توانستند يك جليقه يخ تهيه كنند؟ من با دست خالي آمدم و اميدوارم اين اتفاقات ديگر پيش نيايد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون