• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4989 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد

بازتاب

اختيارات ستاد كرونا مساوي شوراي عالي امنيت ملي است

رييس‌جمهوري در هفتاد و هشتمين و آخرين جلسه ستاد ملي كرونا در دولت دوازدهم گفت: «تاكنون ۵۷۳ مصوبه را ما در رابطه با كرونا ابلاغ كرديم و دقيقا مصوبات اين جلسات كه در واقع جزو نهادسازي‌هاي نظام است، اجرايي شد.» به گزارش ايرنا، حسن روحاني با بيان اينكه اختيارات ستادملي مبارزه با كرونا را مساوي اختيارات شوراي عالي امنيت ملي قرار دادند و لااقل كمتر اين اتفاق مي‌افتد كه نهادي مساوي با شوراي عالي امنيت ملي باشد، گفت: «۷۸ مصوبه در ستاد ملي و ۷۸ مصوبه در كميته به تصويب رسانديم.» روحاني با بيان اينكه «رهبري با زبان و عمل دوگانگي علم و دين را در ماجراي كرونا حل كردند»، گفت: «در ۸ سال گذشته در زمينه بهداشت و درمان كار بي‌نظيري در كشور انجام شده است.» رييس ستاد ملي مديريت كرونا همچنين با تاكيد بر كنار زدن دوگانه‌هاي شكل گرفته در جريان همه‌گيري كرونا، تاكيد كرد: «اگر حتي يك واكسن مشكل داشته باشد، نزدن آن بدتر از زدن است.» 

ديدار جمعي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اژه اي

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي به همراه جمعي از اعضا شورا و معاونين دبيرخانه در محل دفتر رييس قوه قضاييه با حجت‌الاسلام والمسلمين اژه‌اي ملاقات كردند. به گزارش خبرگزاري تسنيم، غلامحسين محسني اژه‌اي ضمن تبريك عيد‌الله الاكبر گفت: «۳۷ سال از عمر شورا مي‌گذرد، چرا مردم و مسوولان كمتر اين نهاد و جايگاه آن را مي‌شناسند؟ گزارش 4دهه گذشته را به مردم بدهيد. شوراي عالي بايد نسبت‌به مسائل فرهنگي كشور بيشتر حساس باشد و با توجه به مقتضيات، فرضا هر ده يا پنج سال يك دسته‌بندي از گذشته و آينده داشته باشد، اولويت‌ها را مشخص كند و با نگاه آينده‌نگري مشكلات فرهنگي يك دهه آينده را مشخص نمايد.»

دولت آينده با تفكيك  وزارت راه و شهرسازي موافق است

رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصويب در اولويت قرار گرفتن طرح تفكيك وزارت راه و شهرسازي در جلسه علني اخير قوه مقننه گفت: بستر مجلس براي اينكه اين وزارتخانه عريض و طويل ساماندهي شود آماده است. به گزارش تسنيم، محمدرضا رضايي‌كوچي با بيان اينكه ماموريت‌هاي وزارت راه و شهرسازي به قدري زياد است كه دو حوزه مسكن و حمل و نقل آسيب جدي ديده‌اند، افزود: در حال حاضر ۲۰ ميليون نفر در بافت فرسوده زندگي مي‌كنند كه نشان از عدم موفقيت در طرح‌هاي شهرسازي را نشان مي‌دهد. نماينده اصولگراي جهرم در مجلس با بيان اينكه كيفيت ساخت و ساز‌ها در چند سال اخير پايين آمده است، ادامه داد: ۴ ميليون واحد در كشور كم داريم كه اينها همه نشان مي‌دهد در حوزه مسكن و شهرسازي مشكلات زيادي داريم. رييس كميسيون عمران مجلس تصريح كرد با تفكيك وزارت راه و شهرسازي به دو بخش مسكن و حمل و نقل اين دو ابر مشكل كشور قطعا حل خواهد شد. رضايي كوچي با بيان اينكه اين طرح بارمالي نخواهد داشت، عنوان كرد: با مسوولان دولت آينده  هماهنگ كرده‌ايم و آنها نيز موافق تفكيك اين وزارتخانه هستند.

۹ سوال سالاري درمورد طرح جنجالي مجلس

يك عضو شوراي شهر تهران در صفحه اينستاگرام خود خطاب به نمايندگان مجلس به طرح ۹ سوال در مورد «طرح صيانت! از حقوق كاربران در فضاي مجازي» پرداخت. محمد سالاري به عنوان پرسش نخست خواهان توضيح آن شد كه مجلس دنبال صيانت از چيست و نوشت: «وقتي كاربران فضاي مجازي به صراحت از چنين صيانتي اعلام برائت كرده‌اند، آيا بازهم پيگيري آن موضوعيت دارد؟» او به عنوان سوال دوم نوشت: «اصولا گردش اطلاعات، مطالبه شفافيت و پاسخگويي و آزادي بيان با استفاده آزادانه از فضاي مجازي، منافع چه گروه و جرياني را به خطر انداخته كه براي كنترل، محدود كردن و شايد مقابله با آن، بايد در بحراني‌ترين شرايط كشور، شاهد ملتهب شدن جامعه باشيم؟» او در سوال سوم از مجلس پرسيد كه «برخورد سلبي و قهرآميز با پديده‌هاي اجتماعي و فناوري‌هايي همچون ويدئو» چه دستاوردي داشته كه مجلس همچنان درپي همان «سياست شكست‌خورده» هستند. او در سوال چهارم با اشاره به تحريك جامعه در اثر تصويب اين طرح، آورده است: «آيا نبايد به اين فكر كرد كه چه كساني از تهديد آرامش و امنيت اجتماعي در ايران در اين شرايط تلخ و سخت، سود مي‌برند؟» او نوشت: «ارايه طرحي كه صدها هزار فرصت شغلي را نابود مي‌كند و خشم عمومي را به دنبال دارد، چه اهدافي را دنبال مي‌كند؟» او در شرح سوال ششم نيز نوشت: «با چه توجيه عقلاني و علمي، طرح پرابهام صيانت از فضاي مجازي به اولويت اصلي مجلس تبديل شده است؟» سالاري همچنين علت بي‌توجهي مجلس به همبستگي و انسجام ملي را نيز به پرسش كشيد و در شرح سوال هشتم نوشت: «امنيتي كردن فضاي دسترسي به اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي با توسل و به عبارت بهتر سوءاستفاده از نظاميان، آيا تلاش براي خدشه به محبوبيت و اقتدار نيروهاي نظامي و امنيتي اين مرز وبوم و ايجاد شكاف ميان ملت و فرزندان آنان در نيروهاي مسلح نيست؟» اين درحالي بود كه سوال نهم و پاياني سالاري خطاب به رييس‌جمهوري منتخب بود و به رويكرد او در قبال خواست اراده اكثريت اختصاص داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون