• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4989 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد

خبر خوان

افزايش قيمت بليت هواپيما  و جلسه‌اي كه برگزار نمي‌شود!

شركت‌هاي هواپيمايي از ابتداي تير ماه سال جاري بدون داشتن مصوبه‌اي اقدام به افزايش قيمت بليت هواپيما در مسيرهاي داخلي تا حدود ۳۰ درصد كردند و تاكنون توضيحي بابت اين افزايش قيمت نيز نداده‌اند. از سوي ديگر با وجود اظهارات و هشدارهاي مسوولان وزارت راه‌ و شهرسازي و سازمان هواپيمايي كشوري، تاكنون هيچ برخوردي با شركت‌هاي هواپيمايي نشده و قيمت بليت هواپيما به نرخ مصوب سابقش نيز برنگشت. اتفاق ديگري كه رخ داد اينكه از همان هفته‌هاي نخست اين افزايش قيمت، به گفته مسوولان سازمان هواپيمايي كشوري قرار است به زودي جلسه شوراي عالي هواپيمايي كشوري برگزار و تكليف قيمت بليت هواپيما روشن شود اما هر روز به روزي ديگر و هر هفته به هفته ديگر موكول شد و تاكنون هيچ كدام از مسوولان دليل به تعويق افتادن جلسات متعدد هماهنگ شده شوراي عالي هواپيمايي كشوري را توضيح نداده‌اند. مردم منتظرند تا ببينند جلسه شوراي عالي هواپيمايي كي برگزار خواهد شد و آيا سناريوي تكراري سال گذشته كه باعث افزايش قيمت بليت هواپيما در آبان ماه سال ۱۳۹۹ شد، تكرار مي‌شود يا آنكه با اين رفتار ايرلاين‌ها برخورد قانوني شده و قيمت‌هاي افزايش يافته به نرخ سابق باز خواهد گشت؟


نحوه محاسبه قبوض برق  چگونه است؟

مصطفي رجبي مشهدي، سخنگوي صنعت برق كشور با اشاره به ميزان مصرف مشتركان خانگي گفت: يك الگو براي مناطق عادي در فصل تابستان تعريف شده كه براساس آن ميزان مصرف حدود ۳۰۰ كيلووات ساعت است و نبايد ماهيانه از اين عدد بيشتر شود، در صورتي كه مصرف مشترك از اين ميزان افزايش يابد، پرمصرف تلقي مي‌شوند و ۱۶درصد تعرفه آنها افزايش مي‌يابد.  او با بيان اينكه آن دسته از مشتركاني كه بيش از دو برابر الگو يعني ۶۰۰ كيلووات ساعت در ماه مصرف دارند ميزان برق مازادي را كه مصرف مي‌كنند، به ‌طور متوسط نرخ خريد برق از نيروگاه‌هاي تجديدپذير محاسبه مي‌شود، يعني بهاي برق اين مشتركان به ازاي هر كيلووات ساعت ۸۰۰ تومان است.

هر شخص مي‌تواند  مالك چند سيم‌كارت باشد؟

براساس مقررات هر شخص حقيقي مي‌تواند در مجموع از تمامي اپراتورهاي تلفن همراه، حداكثر تعداد ۱۰ سيم‌كارت فعال به نام خود داشته باشد. اتباع غيرايراني با داشتن مدارك هويتي معتبر شامل گذرنامه، كارت پناهندگي، كارت اقامت (آمايش)، كارت هويت و كارت سبز مي‌توانند به‌صورت همزمان حداكثر سه سيم‌كارت فعال از مجموع تمامي اپراتورهاي تلفن همراه به نام خود داشته باشند. اشخاص حقوقي مانند شركت‌ها براي تعداد سيم‌كارت‌هاي فعال به نام خودشان محدوديتي ندارند. اشخاص حقيقي مي‌توانند از طريق سيم‌كارتي كه به نام خودشان ثبت شده، با ارسال كد ملي به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ يا مراجعه به سايت رگولاتوري به آدرس www.cra.ir، منوي حقوق كاربران، گزينه استعلام سرويس‌هاي مشتركين، از تعداد سيم‌كارت‌هايي كه در هر اپراتور به نام آنها ثبت شده مطلع شوند يا اينكه از طريق اپليكيشن مديريت حساب هر اپراتور (رايتل من، همراه من، ايرانسل من) از تمامي سيم‌كارت‌هاي به نام خود در همان اپراتور مطلع شوند.

بيش از ۷۰ درصد تسهيلات بانكي صرف تامين سرمايه در گردش شد

در دو ماهه نخست امسال مجموعا بيش از ۲۷۴ هزار ميليارد تومان تسهيلات از سوي بانك‌ها و موسسات اعتباري به بخش‌هاي كشاورزي، ‌صنعت - معدن، مسكن - ساختمان، بازرگاني، خدمات و بخش‌هاي متفرقه پرداخت شده كه ۷۳،۷ درصد معادل ۲۰۱ هزار ميليارد از اين مبلغ صرف تامين سرمايه در گردش در بخش‌هاي مختلف شده كه بيشترين سهم از اين تسهيلات را نيز به خود اختصاص داده است.
گفتني است در سال‌هاي اخير بارها اعلام شده كه كمبود سرمايه در گردش يكي از مهم‌ترين مشكلات واحدهاي توليدي است.

۱۰ هزار واحد مسكوني براي خبرنگاران ساخته مي‌شود

محمد اسلامي، وزير راه و شهرسازي در مراسم امضاي تفاهمنامه با وزارت فرهنگ و ارشاد براي خانه‌دار شدن خبرنگاران كه در محل وزارت راه و شهرسازي برگزار شد، اظهار داشت: وظيفه داريم زمينه خانه‌دار شدن مردم را فراهم كنيم و در دوره اخير ساز و كارها را به گونه‌اي تعريف كرديم كه بيانگر سياست پابرجا و عزمي راسخ براي خانه‌دارشدن مردم است.
وزير راه و شهرسازي در آستانه روز خبرنگار گفت: با امضاي تفاهمنامه با وزارت فرهنگ و ارشاد براي ساخت ۱۰ هزار واحد مسكوني براي خبرنگاران تا قبل از روز ۱۷ مرداد پيامك ثبت‌نام به دست خبرنگاران مي‌رسد.
او ادامه داد: امروز در نقطه صفر نيستيم گام‌هاي مقدماتي برداشته شده است و افراد شناسايي پروژه‌ها مشخص و ظرفيت‌ها تخصيص داده شده و تا روز ۱۷ مرداد ماه افراد معرفي شده به وزارت راه و شهرسازي به سيستم متصل و براي ثبت‌نام خبرنگاران پيامك ارسال خواهد شد. اسلامي گفت: به زودي دغدغه مهم مسكن از خبرنگاران گرفته خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون