• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4989 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد

نگاهي به نتايج ورزشكاران ايران در روز نهم المپيك

بسكتبال باخت، تفتيان حذف شد، نجمه گريست

روز نهم رقابت‌هاي المپيك با ادامه ناكامي تيراندازان ايراني و سومين شكست متوالي تيم ملي بسكتبال به پايان رسيد. تيم ملي بسكتبال ايران از ساعت 5:30 صبح در سومين ديدار خود در گروه A به مصاف فرانسه صدرنشين رفت و ۷۹ بر ۶۲ شكست خورد. ايران در پايان كوارتر اول با نتيجه ۲۲ بر ۱۷ شكست خورد. كوارتر دوم با تداوم برتري فرانسه همراه بود و اين تيم با عملكردي بهتر نسبت به ايران توانست اختلاف بيشتري را ايجاد كند و ۲۴ بر ۱۰ پيروز شود تا نيمه اول با برتري ۴۶ بر ۲۷ به پايان برسد. با آغاز كوارتر سوم، ملي‌پوشان ايران بازي برابري را مقابل حريف قدرتمند خود به نمايش گذاشتند و موفق به پيروزي ۲۰ بر ۱۶ در اين كوارتر شدند. در كوارتر چهارم، فرانسوي‌ها اجازه خودنمايي به ملي‌پوشان ايران همچون كوارتر قبلي را ندادند و توانستند ۱۷ بر ۱۵ به برتري برسند. در نهايت اين بازي با شكست ۷۹ بر ۶۲ ايران خاتمه يافت تا شاگردان مهران شاهين‌طبع با سه شكست پياپي مقابل جمهوري چك، امريكا و فرانسه به كار خود در المپيك پايان بدهند. بعد از اين بازي صمد نيكخواه بهرامي كاپيتان تيم ملي بسكتبال اعلام كرد از بازي‌هاي ملي خداحافظي خواهد كرد. 
مرحله مقدماتي تفنگ ۵۰ متر سه وضعيت زنان از ساعت ۷:30 به وقت ايران آغاز شد. نجمه خدمتي و فاطمه كرم‌زاده دو نماينده ايران در اين ماده بودند كه در كنار ۳۵ تيرانداز ديگر در خط آتش ايستادند. در پايان مرحله مقدماتي سه وضعيت نجمه خدمتي با ركورد ۱۱۶۵.۵۲ در رده هجدهم ايستاد. فاطمه كرم‌زاده نيز با ركورد ۱۱۶۳.۵۰ در رده بيست و دوم قرار گرفت. با اين نتيجه هر دو تيرانداز ايراني از رسيدن به فينال بازماندند. خدمتي بعد حذف از رقابت‌هاي المپيك در حالي كه اشك مي‌ريخت، گفت: «در كل رشته اصلي من تفنگ بادي است و همه افتخاراتم در اين رشته هست. همه مردم در جريان هستند اما به تشخيص فدراسيون دو هفته قبل از اعزام من را در تيم تفنگ بادي قرار ندادند كه دليلش را انتخابي و افت اعلام كردند اما مي‌توانستند با توجه به تجربه و افتخارآفريني كه داشتم من را انتخاب كنند.» او در پايان افزود: «ناراحتم چون دوست داشتم براي مردم كشورم مثل هميشه افتخار‌آفريني كنم.»
از ساعت ۱۵:‌۱۵ دقيقه حسن تفتيان در دور مقدماتي دوي صد متر روي پيست رفت. سريع‌ترين دونده ايران در خط يك گروه ششم مسابقات با هشت دونده ديگر به رقابت پرداخت. البته پيش از شروع مسابقه گروه ششم دونده توگويي كه در خط شماره دو كنار تفتيان قرار داشت به دليل خطا در استارت با كارت قرمز داور مواجه شد و از رقابت‌ها حذف شد. به اين ترتيب رقابت گروه ششم با ۸ دونده برگزار شد و درنهايت تفتيان با زمان ۱۰ ثانيه و ۱۹ صدم ثانيه در گروه خودش چهارم شد. با توجه به اينكه از هر گروه سه نفر برتر و چهار دونده چهارم تمام گروه‌ها كه بهترين زمان را به دست آوردند راهي دور بعد شدند، تفتيان از رسيدن به دور بعد باز ماند. اين دونده كشورمان در المپيك ريو توانسته بود به نيمه‌نهايي برسد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون