• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4990 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۱ مرداد

اقتصاد بين‌الملل

درخواست دولت‌امريكا براي برقي كردن ۴۰ درصد خودروها تا ۲۰۳۰

به گفته منابع آگاه، كاخ سفيد به منظور كاهش آلايندگي و انتشار گازهاي گلخانه‌اي از خودروسازان امريكايي درخواست كرده است كه به شكل داوطلبانه متعهد شوند كه حداقل 40 درصد از خودروهاي جديد خود را تا سال 2030 الكتريكي كنند. دولت امريكا قرار است از هفته آينده اصلاحات پيشنهادي در قوانين آلايندگي خودروها را تا سال 2026 ارايه دهد.اين منابع مي‌گويند هدف برقي كردن خودروها به صورت داوطلبانه مي‌تواند تا 50 درصد خودروها را شامل شود، اما تاكيد كردند كه هيچ توافقي با خودروسازان هنوز به دست نيامده است. جزييات همچنان در حال بحث است، از جمله اينكه آيا اين تعهد شامل انواع مختلف هيبريدي‌هاي بنزيني و الكتريكي مي‌شود يا خير.برايان روتنبرگ، سخنگوي اتحاديه كارگران خودرو (UAW) نيز اعلام كرد كه گزارش منتشر شده درباره اينكه ما با برقي كردن 40 درصد خودروها تا سال 2030 موافقت كرده‌ايم، نادرست است.وي افزود: اين اتحاديه هنوز در حال مذاكره است و به مرحله توافق نرسيده است. اين اتحاديه با دستور برقي كردن خودروها مخالفت كرده و هشدار داده است كه مي‌تواند برخي مشاغل را در معرض خطر قرار دهد.

گام جديد روسيه  براي توسعه انرژي هيدروژن

روسيه در راستاي برنامه‌ريزي براي توليد هيدروژن در يك دهه آينده، گروه كاري جديدي را براي هماهنگ كردن توليد هيدروژن و پروژه‌هاي صادراتي اين كشور تشكيل داد.به نظر مي‌رسد روسيه با تشكيل گروه كاري جديد توسط ميخاييل ميشوستين، نخست وزير روسيه به منظور هماهنگ‌سازي پروژه‌هاي هيدروژن، به انتظارات براي گذار جهاني انرژي در سال‌هاي آينده واكنش نشان مي‌دهد.روسيه انتظار دارد تقاضاي داخلي همچنان اتكاي بالايي به نفت و گاز داشته باشد به اين ترتيب عمده توليد هيدروژن براي صادرات خواهد بود. اگرچه روسيه سطح بالايي توليد گاز طبيعي دارد اما به پيگيري توليد هيدروژن علاقه نشان داده است كه با توجه به ابراز علاقه اروپا و خاورميانه به توسعه و واردات هيدروژن در يك دهه آينده، قابل درك است. روسيه قصد دارد با استفاده از فناوري جمع‌آوري و نگهداري كربن در پايگاه‌هاي گاز طبيعي، هيدروژن آبي توليد كند.

ثبت بيش از ۳۰۰ ميليون  حمله باج‌افزاري در 6 ماه

طبق گزارش جديد شركت سونيك وال، حملات باج‌افزاري در نيمه اول سال ۲۰۲۱ سر به فلك كشيد و ۳۰۴.۷ ميليون مورد حمله از سوي اين شركت مشاهده شد.محققان سونيك وال شاهد حجم كم‌سابقه حملات در ماه‌هاي آوريل و مه بودند اما ژوئن با ركورد ۷۸.۴ ميليون حمله باج‌افزاري، ركورد اين دو ماه را شكست.مجموع آمار حملات باج‌افزاري ثبت شده توسط سونيك وال در نيمه اول سال ۲۰۲۱ ركورد ۳۰۴.۶ ميليون حمله در سال ۲۰۲۰ را شكست. اين حقيقت كه آمار شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ از كل آمار سال ۲۰۲۰ فراتر رفته است باعث نگراني محققان سونيك وال شده كه خاطرنشان كردند اين آمار بر مبناي سال به سال رشد ۱۵۱ درصدي را نشان مي‌دهد. در گزارش تهديد سايبري ۲۰۲۱ سونيك وال آمده است: حتي اگر در نيمه دوم سال يك مورد حمله باج‌افزاري مشاهده نشود كه كاملا بعيد است، سال ۲۰۲۱ در حال حاضر بدترين سال از نظر اين حملات محسوب مي‌شود. حجم حملات باج‌افزاري در نيمه اول سال ۲۰۲۱ در امريكا ۱۸۵ درصد و در انگليس ۱۴۴ درصد افزايش داشته است.

هكرهاي سولارويندز سراغ دادستان‌هاي امريكايي رفتند

عاملان هك سولارويندز ظاهرا بخش‌هاي مهمي از سيستم حقوقي امريكا را هدف حمله قرار دادند. وزارت دادگستري امريكا اعلام كرد هكرها دادستان‌هاي فدرال را در فاصله ماه مه تا دسامبر سال ۲۰۲۰ هدف قرار دادند. دفتر ۲۷ دادستان امريكا هدف حمله هكرها قرار گرفت و هكرها دست‌كم به يك حساب ايميل رخنه كردند. قربانيان شامل بعضي از دفاتر فدرال برجسته شامل دفاتر مناطق شرقي و جنوبي نيويورك و ميامي، لس‌آنجلس و واشنگتن بودند.وزارت دادگستري امريكا اعلام كرد به همه قربانيان هشدار داده و اقدامات لازم را براي رفع ريسك‌هاي ناشي از اين هك انجام داده است. اين وزارتخانه پيش از اين اعلام كرده بود هيچ شواهدي از اينكه هكرهاي سولارويندز به سيستم‌هاي طبقه‌بندي شده نفوذ كرده‌اند، وجود ندارد اما دادستان‌هاي فدرال مرتب در حال مبادله جزييات پرونده‌هاي حساس هستند.

لبنان در تاريكي بيت‌كوين استخراج مي‌كند

استخراج‌كنندگان ارز مجازي در لبنان با مشكل مواجه شده‌اند. بحران اخير كمبود برق در لبنان، اين كشور را در تاريكي فرو برده و استخراج‌كنندگان ارز مجازي مجبور شده‌اند فعاليت‌ خود را متوقف كنند.طي دو سال گذشته، تعداد فزاينده‌اي از جوانان لبناني به تجارت و استخراج ارزهاي مجازي روي آورده‌اند تا به آزادي مالي برسند و دلار به دست آورند. كاهش اطمينان به بخش بانكداري لبنان كه سرمايه زندگي مردم را از آنها گرفته است هم اين اقدامات را تشويق كرد.در حال حاضر بحران برق مشكل بزرگي براي استخراج‌كنندگان ارز مجازي است كه تمام دارايي خود را براي خريد ماشين‌هاي استخراج‌كننده هزينه كرده‌اند.استخراج‌كنندگان ارز مجازي در لبنان براي حل اين مشكل به ژنراتورهاي ديزلي روي آورده‌اند. ولي كمبود ديزل هم يك مشكل ديگر بر سر راه آنهاست.اين مشكل از آنجا ناشي مي‌شود كه لبنان اخيرا يارانه‌هاي دولتي براي تمام سوخت‌ها را جهت حل مشكل كمبود آنها برداشته و اين به معناي افزايش هزينه سوخت براي مصرف‌كنندگان است كه ديگر نمي‌توانند آن را با نرخ رسمي 1500 پوند لبنان در برابر دلار خريداري كنند و بايد به بازار سياه و چانه‌زني با واردكنندگان سوخت روي آورند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون