• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4992 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۳ مرداد

خبر خوان

افزايش قيمت واحدهاي مسكن ملي طبيعي بود

محمود محمودزاده، معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه افزايش قيمت واحدهاي طرح ملي مسكن طبيعي بود، گفت: قيمت‌گذاري مصالح ساختماني برعهده وزارت راه نيست. او درخصوص افزايش قيمت سيمان و ميلگرد و تاثير آن بر قيمت تمام شده مسكن ملي، گفت: طبيعي است افزايش قيمت مصالح ساختماني روي قيمت تمام شده مسكن تاثير دارد، اما در زمان حاضر برخي سازندگان ذخيره مناسبي از مصالح دارند.

ركوردشكني ميانگين مصرف روزانه بنزين در تير ۱۴۰۰

كرامت ويس كرمي، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به ركوردشكني مصرف بنزين در تير ماه 1400 افزود: با وجود اعمال محدوديت‌هاي كرونايي، ميانگين مصرف بنزين در تيرماه امسال از 107 ميليون ليتر فراتر رفت، اين درحالي است كه پارسال مصرف بنزين به ‌دليل كاهش تردد‌ها به ‌طرز خيره‌كننده‌اي كاهش يافته بود. او همچنين با بيان اينكه به متقاضيان خريد تانكر حمل سوخت 30 ميليارد ريال تسهيلات بانكي پرداخت مي‌شود، گفت: اين اقدام براي تقويت بخش حمل‌ونقل سوخت در كشور انجام مي‌شود.

 دولت رفت، صنعت خودرو سامان  نگرفت

علي جدي، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس، اظهار داشت: هنوز در كميسيون جلسه جديدي در مورد طرح تحول بازار و صنعت خودروي سبك نداشتيم. كميسيون درصدد برگزاري جلسه در اين رابطه بود كه بحث سيمان مطرح شد. او افزود: در جلسات قبلي اصلاحيه ماده ۴ طرح انجام و با بحث واردات خودرو به صورت مشروط موافقت شد؛ بررسي جزييات اين ماده ماند كه مقرر شد در اولين جلسه كميسيون به اين موضوع رسيدگي شود. 
جدي گفت: همچنين عرضه خودرو در بورس هنوز نهايي نشده و وزارت صمت هم مخالف اين موضوع است؛ از اين رو ما به دنبال قانوني كردن اين موضوع هستيم تا عملا جلوي دور زدن قانون توسط وزارتخانه‌ها و نهادها گرفته شود و خودرو در بورس عرضه شود. او تاكيد كرد: عرضه خودرو در بورس جلوي رانت‌ها را خواهد گرفت. صنعت خودروي ايران انحصاري است و وضعيتي دارد كه هم مصرف‌كننده و هم توليدكننده از آن ناراضي هستند. با عرضه در بورس مي‌توان فرآيند توليد و عرضه را شفاف كرد. همچنين قيمت واقعي مي‌شود و هم فاصله قيمت بازار و خودروساز از بين مي‌رود.

قطع تلفن در صورت نپرداختن قبض ۲۰ هزار توماني 

به گفته محمدرضا بيدخام، مديركل ارتباطات و امور بين‌الملل شركت مخابرات ايران، صورتحساب تلفن ثابت يك ماهه شده است و اگر قبض پايان يك دوره بيش از ۲۰ هزار تومان باشد و پرداخت نشود، تلفن به صورت يك‌طرفه قطع مي‌شود. او افزود: با توجه به اينكه صورتحساب تلفن ثابت در دوره‌هاي يك ماهه صادر مي‌شود، ضروري است براي جلوگيري از يك‌طرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورتحساب به‌ صورت ماهانه و در مهلت زماني تعيين‌شده از طريق سامانه تلفني ۲۰۰۰ يا سايت شركت مخابرات ايران يا همچنين از طريق تلفن همراه با كد دستوري ستاره ۲۰۲۰ مربع پرداخت شود.

چند نرخي بودن  تاير طبيعي است

در پي ادامه‌دار شدن روند چند نرخي بودن تايرها در بازار، سخنگوي انجمن توليدكنندگان تاير ضمن تشريح دلايل شكل‌گيري نرخ‌هاي متفاوت براي تايرها در بازار، چندگانه شدن نرخ تايرهاي داخلي براي ايجاد رقابت ميان توليدكنندگان مختلف را طبيعي دانست. اوايل سال گذشته بود كه لاستيك و مواد اوليه براي تخصيص ارز، از گروه يك به گروه ۲ انتقال پيدا كرد و بدين‌ترتيب ارز تخصيصي به اين گروه كالايي نيمايي شد. همان‌طور كه فعالان اين حوزه پيش‌بيني مي‌كردند، با تغيير اولويت تخصيص ارز، توجه به تغيير قيمت‌ها جلب شد و بر تورم كشور نيز تاثيرگذار بود. 
مصطفي تنها، سخنگوي انجمن توليدكنندگان تاير با بيان اينكه در حال حاضر يك نرخ متعلق به تايرهاي وارداتي است كه خود چند نرخ دارند، اظهار كرد: به سبب اينكه تايرهاي وارداتي با ارز نيمايي وارد مي‌شوند، طبيعتا باتوجه به مبادي واردات متفاوت، داراي قيمت‌هاي متفاوت نيز هستند. به‌ طور مثال قيمت تاير وارداتي از كشور چين با قيمت تاير وارداتي از كشور تركيه متفاوت است؛ حتي در واردات از يك كشور بسته به ميزان كيفيت و كارخانه‌هاي توليدكننده، داراي تفاوت قيمت هستند.
 اين مقام صنعتي تصريح كرد: اما در مقابل يكي، دو شركت خاص، متعلق به نهادهاي خاص، اين امكان را پيدا كردند كه تا حدود اواخر سال گذشته نيز با همان ارز دولتي ۴۲۰۰ توماني، تايرهاي وارداتي در ظاهر و اسما در راه خود را وارد و از گمرك ترخيص كنند. طبيعتا آن‌ ‌ها نيز از طريق سامانه جامع تجارت (زيرنظر ستاد تنظيم بازار) بايد تايرهاي وارداتي خود را توزيع مي‌كردند؛ لذا پس از ترخيص محموله‌هاي مذكور، تايرها براساس ارز ۴۲۰۰ توماني در بازار توزيع شدند كه خود يك نرخ جديد ايجاد مي‌كرد و درنهايت منجر به چند نرخي شدن تايرها در بازار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها