• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4992 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۳ مرداد

خبر

آغاز نوبت‌دهي واكسن كرونا براي معلولان 

نوبت‌دهي واكسن كرونا براي افراد داراي معلوليت با درجه شديد و خيلي شديد در سامانه وزارت بهداشت فعال شد.
به گزارش وزارت بهداشت، از ظهر ديروز، در سامانه salamat.gov.ir امكان ثبت‌نام و دريافت آني نوبت تزريق واكسن تمامي معلولان سراسر كشور با درجه شديد و خيلي شديد كه كد ملي آنها از سوي سازمان بهزيستي به مركز فناوري اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده فراهم شده است. محل، روز و ساعت دريافت واكسن توسط خود افراد انتخاب مي‌شود و نيازي به انتظار براي دريافت نوبت نيست.

افزايش ۵۰درصدي تماس‌ با صداي مشاور بهزيستي در پي شيوع كرونا

كارشناس مسوول خط مشاوره تلفني سازمان بهزيستي كشور گفت: «ميزان تماس‌ها با صداي مشاور بهزيستي با شماره ۱۴۸۰ نسبت به سال‌هاي قبل بيش از ۵۰درصد افزايش داشته كه علت آن شيوع كرونا و ترجيح مردم براي مشاوره از راه دور است.»
ليلا كريمي فرشي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: «از ابتداي شروع كرونا از اسفند ۹۸ تاكنون حدود ۲ ميليون و ۴۰۰ هزار تماس تلفني پاسخ داده شده و شيوع كرونا باعث شده تا مشاوره‌ها مرتبط با كرونا باشد چون اغلب پيامدهاي ناشي از كرونا منجر به مشكلات رواني، افسردگي، مشكلات اجتماعي، مشكلات خانوادگي و مشكلات اقتصادي مي‌شوند.»

افزايش سرعت فرونشست زمين در تهران

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از افزايش فرونشست زمين در پايتخت خبر داد اما تاكيد كرد كه اين پديده تاثير چنداني روي واحدهاي مسكوني نخواهد داشت.
رضا كرمي محمدي گفت: «رصد آنلاين ماهواره‌اي فرونشست زمين نشان مي‌دهد كه اين پديده روبه گسترش است. نبايد پديده فرونشست زمين را با فروريزش اشتباه بگيريم، فروريزش ناشي از ريزش ناگهاني زمين و ايجاد حفره‌هاي بزرگ در دل زمين است كه به مرور زمان در عمق زمين ايجاد شده و ناگهان با ريزش سطح نمايان مي‌شود. مانند آنچه چندين سال قبل در محله شهران تهران رخ داد، اما فرونشست، نشست تدريجي در سطح زمين است كه در مواردي نظير خشكسالي و كاهش سطح آب‌هاي زيرزميني و... رخ مي‌دهد. شهروندان نبايد بابت فرونشست زمين ترس داشته يا دچار وحشت شوند چون خطر فرونشست براي سازه‌هاي معمولي مانند ساختمان‌هاي مسكوني و... بسيار كم است اما مي‌تواند براي ساخت و سازهاي بزرگ، پل‌ها، لوله‌هاي انتقال آب و... مشكلاتي را ايجاد كند.» 
رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران درباره مناطق متاثر از فرونشست زمين گفت: «اين پديده بيشتر از سمت جنوب غرب تهران ديده شده و در مناطقي مانند ۲۲ در حال رشد است. فرونشست در جايي رخ مي‌دهد كه خاك نرم و دستي داشته باشد، خطر اصلي فرونشست اين است كه سفره‌هاي زيرزميني از بين مي‌رود و در نتيجه آن دسترسي ما به اين سفره‌ها از بين مي‌رود كه اين اتفاق هم براي تهران و هم براي كشاورزي اطراف تهران فاجعه است. فرونشست نتيجه خشكسالي است به اين معنا كه وقتي از آب زيرزميني برداشت مي‌شود، فرونشست افزايش پيدا مي‌كند و متاسفانه قابل جبران هم نيست.»

مرگ كارگر خدماتي شهرداري مشهد بر اثر برخورد با خودرو

يكي از كارگران خدماتي شهرداري مشهد پس از برخورد با خودرو جان خود را از دست داد.
به گزارش ايلنا، روز ۱۱مرداد ماه، حوالي ساعت دو بامداد يكي از كارگران خدماتي شهرداري مشهد حين انجام كار در برخورد با يك خودرو بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
اين كارگر به نام «محمد اسدي» مشغول كار در لاين بي‌آرتي محور غرب به شرق بلوار ملك‌آباد شهر مشهد بود كه بر اثر برخورد با يك خودروي سواري پرايد قبل از رسيدن به بيمارستان فارابي جان خود را از دست داد در حالي كه راننده خودروي سواري نيز بعد از برخورد با كارگر شهرداري از محل حادثه متواري شد.
طبق گزارش شهردار مشهد، كارگر متوفي حين كار مجهز به كاور شبرنگ، چراغ پيشاني و كلاه ايمني بوده با اين حال به دليل رعايت نشدن قوانين توسط يك راننده خاطي، اين كارگر از دست رفت. 

طلب 8 ماهه كارگران  شهرداري منجيل 

كارگران شهرداري منجيل از تاخير در پرداخت معوقات مزدي خود انتقاد دارند. به گفته كارگران، پرداخت حقوق كارگران اين مجموعه از دي ماه سال گذشته به تاخير افتاده است. به گزارش ايلنا، كارگران شهرداري منجيل در استان گيلان از دي ماه سال گذشته حقوق خود را طلبكارند و يكي از كارگران اين شهرداري گفته: «آخرين حقوقي كه دريافت كرده‌ايم مربوط به آذر ماه ۹۹ بود كه شهردار، ماه پيش به حساب كارگران واريز كرد. با احتساب مرداد ماه، ۸ ماه است حقوق‌مان به تاخير افتاده است، اگر وضعيت به همين منوال پيش برود براي دريافت حقوق فروردين ماه سال جاري بايد تا بهمن و اسفند صبر كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها