• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4992 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۳ مرداد

نگاهي به نتايج ورزشكاران ايران در المپيك توكيو

برنز ساروي طلسم 10روزه را شكست

گروه ورزش

روز دوازدهم المپيك براي ورزشكاران ايران در حالي آغاز شد كه طلسم ۱۰ روز مدال نگرفتن روي دل مردم كشورمان سنگيني مي‌كرد اما محمدهادي ساروي موفق شد با كسب مدال برنز در كشتي فرنگي بالاخره دومين مدال كاروان ورزش كشورمان را به دست آورد. همچنين محمدرضا گرايي نيز با رسيدن به فينال يك مدال براي ورزش ايران رزرو كرد. 

صبح ديروز محمدرضا گرايي كه برادرش روز گذشته با شكست در نيمه‌نهايي راهي رده‌بندي شده بود در وزن ۶۷ كيلوگرم روي تشك رفت. محمدرضا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با ارايه يك نمايش جذاب با نتيجه 8 بر صفر جولين هورتا از كلمبيا را از پيش رو برداشت. نماينده كشورمان در دور دوم مقابل فرانك استابلر آلماني و قهرمان جهان به ميدان رفت. محمدرضا در حالي كه از اين كشتي‌گير قدر با حساب ۵ بر يك عقب افتاده بود با يك كامبك تماشايي توانست نتيجه بازي را ۵ بر ۵ مساوي كند و به دليل اينكه امتياز آخر را گرفته بود راهي دور بعد شد. برادر كاپيتان تيم ملي كشتي فرنگي ظهر ديروز در نيمه‌نهايي مقابل راما زوييده از گرجستان قرار گرفت. اين كشتي‌گير گرجي در مرحله قبل كشتي‌گير كوبايي كه قهرماني المپيك ۲۰۱۶ در كارنامه‌اش ديده مي‌شد را شكست داده بود. با اين حال گرايي مقتدرانه برابر اين حريف جوان ظاهر شد و توانست با حساب ۶ بر يك به برتري دست پيدا كند. گرايي با اين پيروزي طلسم فينال نرفتن كشتي‌گيران ايران را شكست و به ديدار نهايي المپيك راه يافت. او بايد در ديدار فينال وزن ۶۷ كه امروز ظهر به وقت تهران برگزار مي‌شود مقابل كشتي‌گير اوكرايني به ميدان برود. 
در ديدارهاي رده‌بندي اوزان ۷۷ و ۹۷ نمايندگان كشورمان به روي تشك رفتند. ابتدا محمدعلي گرايي در ۷۷ به مصاف حريف ژاپني رفت و در حالي كه وقت اول را با حساب ۳ بر صفر پيش افتاده بود در نهايت ۱۳ بر ۳ شكست خورد و دستش از مدال كوتاه ماند. ساعتي بعد محمدهادي ساروي در ۹۷ مقابل آروي ساوولاينن از فنلاند رفت. ساروي كه روز دوشنبه كشتي‌هاي خوبي گرفته بود مقابل اين حريف هم بسيار عالي ظاهر شد و بعد از اينكه با اخطار يك امتياز از حريف عقب افتاد توانست در وقت دوم چندين امتياز پشت سر هم در جريان مسابقه كسب كند و در نهايت با حساب ۹ بر ۲ به پيروزي دست پيدا كرد و به مدال برنز المپيك دست پيدا كرد. مدال ساروي بعد از مدال طلاي جواد فروغي در تيراندازي كه روز نخست بازي‌هاي المپيك به دست آمد، دومين مدال كاروان ورزشي ايران به حساب مي‌آيد. اين كشتي‌گير كشورمان بعد از كسب مدال المپيك گفت: «مسابقه خوبي بود و خداراشكر توانستم مدال برنز بگيرم، هر چند كه من براي كسب مدال طلا به اين مسابقات آمده بودم.» وي افزود: «دوست داشتم دست پر به ايران برگردم، تشكر مي‌كنم از همه مردم كشورم كه در اين شرايط سخت من را دعا كردند و اميدوارم با اين مدال برنز دل مردم كشورم را شاد كرده باشم.»
همزمان با مسابقات رده‌بندي كشتي، علي هاشمي در دسته ۱۰۹ كيلوگرم وزنه‌برداري به روي سكو رفت. وزنه‌بردار ايلامي كشورمان در حركت يك‌ضرب موفق شد وزنه ۱۷۷ كيلوگرمي را مهار كند. هاشمي در حالي كه در تمرين‌هاي منتهي به رقابت‌هاي المپيك نتوانسته بود وزنه‌هاي بالاي ۱۸۰ را مهار كند، به اين وزنه‌ها حمله كرد و موفق ظاهر شد. هاشمي در دو حركت بعدي يك ضرب خود وزنه‌هاي ۱۸۰ و ۱۸۴ را مهار كرد و در نهايت در يك ضرب در جايگاه پنجم ايستاد. هاشمي با توجه به عقب‌ افتادنش در حركت يك ضرب و براي اينكه حتما به مدال المپيك برسد، رقابت‌هاي دوضرب را با ريسك بالا شروع كرد. او دو بار در مهار وزنه ۲۲۶ و يك بار در مهار وزنه ۲۲۸ ناكام ماند و اوت شد. به اين ترتيب اولين وزنه‌بردار ايران در رقابت‌هاي المپيك توكيو بدون كسب مدال به كار خودش پايان داد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها