• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4993 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۴ مرداد

فوت ۴۰۹ ايراني مبتلاي كرونا

ايران با «كرونا» محاصره شده است

گروه اجتماعي| به گزارش وزارت بهداشت، در شبانه‌روز 12 تا 13 مرداد، ۴۰۹ نفر از مبتلايان كرونا در كشور فوت كردند و تعداد فوتي‌هاي اين بيماري ويروسي، به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر افزايش يافت. همچنين در همين شبانه‌روز، ۳۹ هزار و ۳۵۷ مبتلاي جديد كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه 4263 نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۴ ميليون و ۱۹ هزار و ۸۴ نفر افزايش يافت. تا ظهر ديروز (13 مرداد) تعداد كل مبتلايان كرونا در جهان، 200 ميليون و 508 هزار و 142 بود كه سهم ايران از اين عدد، 2 درصد است. تا ظهر ديروز همچنين 270 هزار و 372 مبتلاي كروناي جديد در جهان شناسايي شده كه 14 درصد از موارد جديد، مربوط به آمار شناسايي در ايران بوده. تا ظهر ديروز و از ابتداي شيوع جهاني كوويد 19، 4 ميليون و 263 هزار و 891 مرگ كرونا در جهان ثبت شد كه سهم ايران (مجموع مرگ كرونا در كشور) از اين عدد 2.1 درصد است. همچنين، در شبانه‌روز سوم تا چهارم جولاي 5113 مبتلاي كرونا جان خود را از دست دادند كه سهم ايران از مرگ روزانه جهان 7.9 درصد است. 
بنا به اعلام مسوولان حوزه سلامت از استان‌هاي تهران، اصفهان و خوزستان، تخت‌هاي بيمارستاني در اين استان‌ها با مبتلايان كرونايي پر شده و تخت خالي براي بستري جديد موجود نيست. 
 ديروز، رييس بنياد مستضعفان با حضور در جلسه ويژه ستاد فرماندهي مديريت بيماري كرونا در تهران، خطاب به عليرضا زالي؛ فرمانده قرارگاه مديريت كرونا در كلانشهر تهران اعلام كرد: «هم در كنار كادر درمان خواهيم ايستاد و هم در روند تزريق واكسن و تهيه مكان براي اين امر مي‌توانيم كمك كنيم. علاوه بر اينكه همه‌ اماكن و هتل‌هاي بنياد مي‌تواند در خدمت باشد.ما از روز اول در بنياد اعلام كرديم در خدمت هستيم تا به كنترل كرونا كمك كنيم.عرض كردم همه اماكن و هتل‌هاي ما مي‌تواند در خدمت باشد و بارها اعلام كرديم در تهران و ايران آماده كمك هستيم. حتي براي بحث واكسيناسيون جاي بزرگي مثل پارك ارم را داريم كه مي‌توانيم در اختيار واكسيناسيون قرار دهيم، فقط بگوييد از ما چه مي‌خواهيد؟»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون