• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4994 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۶ مرداد

به دليل كرونا اتفاق افتاد

تعويق ۳ ماهه برگزاري نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران

برگزاري «نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران» با توجه به گستردگي همه‌گيري بيماري كرونا سه ماه به تعويق افتاد. به گزارش مهر و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره كل هنرهاي تجسمي، «شوراي سياستگذاري نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران» ضمن خبر تعويق سه ماهه «نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران» اعلام كرد: اين شورا با تاسف فراوان زمان برگزاري «نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران» را به مدت سه‌ماه به تعويق انداخت.
«شوراي سياستگذاري نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران» در ادامه آورده است: با توجه به گستردگي همه‌گيري بيماري كرونا كه منجر به تعطيلي كليه مكان‌هاي فرهنگي و هنري تا زماني نامشخص شده از جمله اين مكان‌ها خانه هنرمندان ايران است كه جهت تجميع آثار و برگزاري دوسالانه به آن نياز بود و امكان هرگونه تجمع هر چند به صورت محدود و به تبع آن امكان هرگونه همفكري پويا به خصوص در بخش انتخاب آثار سلب شده است. اين شورا طي بررسي شرايط اعلام كرد: با توجه به شرايط همه‌گيري، برنامه‌ريزي‌هاي زماني انجام گرفته در گذشته، در شرايط فعلي از اعتبار ساقط شده‌اند و به دليل نامشخص بودن وضعيت پيش‌رو، رايزني‌هاي انجام شده در سه هفته اخير غالبا كم نتيجه بوده است. طبق مصوبات ستاد ملي مبارزه با كرونا مبني بر تعطيلي مكان‌هاي فرهنگي، رعايت فاصله اجتماعي و محدوديت رفت و آمد ميان شهري در عمل فراخوان تجميع آثار انتخاب شده در بخش‌هاي گوناگون را از سراسر ايران ناممكن مي‌كند.
«شوراي سياستگذاري نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران» از كليه هنرمندان شركت‌كننده در بخش سراسرنما، هيات انتخاب و داوري بخش «سراسرنما»، كيوريتور بخش‌هاي «كيوريتورالق» و «گفت‌وگو»، پلتفرم‌هاي هنري مسوول توليد محتوا و ساير دوستان و همكاران براي اطمينان و همراهي‌شان تشكر مي‌كند و اميدوار است در مدت زمان تعيين شده، شرايط به‌گونه‌اي پيش رود كه امكان ادامه اين فعاليت‌هاي فرهنگي فراهم شود. اين شورا براي تمامي مردم ايران آرزوي سلامتي و بهروزي مي‌كند و اميدوار است در آينده نزديك دوران همه‌گيري به پايان برسد. اعضاي شوراي سياستگذاري نهمين دوسالانه ملي نقاشي ايران متشكل از فرح اصولي، امير راد، هلنا شين‌دشتگل، جمال عرب‌زاده، محمدرضا فيروزه‌اي، مژگان قدوسي، معصومه مظفري، هادي مظفري، مينا نادري، غلامحسين نامي و علي ندايي است.

روايت «گيل‌گمش» را در خانه ببينيد
سياوش پاكراه منظومه‌ «گيل‌گمش» را در خانه‌ هنرمندان ايران روايت مي‌كند. به گزارش «اعتماد» و به نقل از روابط عمومي خانه هنرمندان ايران، سياوش پاكراه، نويسنده و كارگردان تئاتر منظومه‌ باستاني «گيل‌گمش» را كه اولين منظومه‌ اساطيري جهان به شمار مي‌رود در صفحه رسمي اينستاگرام و سايت خانه هنرمندان ايران منتشر خواهد كرد. اين نويسنده و كارگردان تئاتر كه پيش از اين نمايش‌هايي چون «لامپ»، «تريو بدون هارموني»، «كوررنگي» و «من» را به صحنه برده است، اين منظومه‌ غني را كه از برجسته‌ترين آثار ادبي-تاريخي جهان است از پنجشنبه ۱۴ مرداد ساعت ۱۸ به صورت هفتگي روايت خواهد كرد. آسيه مزيناني مديريت پروژه، مرتضي آكوچكيان طراحي گرافيك، ليلا نقلي تنظيم ويديوها براي IGTV و پيام لاريان انتخاب موسيقي و طراحي صداي اين پروژه‌ شنيداري را كه در صفحه اينستاگرام و كانال تلگرام خانه هنرمندان ايران قابل دريافت خواهد بود به عهده خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون