• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4994 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۱۶ مرداد

خبر كوتاه

تورم ۱۵ درصدي  در كوتاه‌مدت شدني نيست
طهماسب مظاهري، رييس‌كل اسبق بانك مركزي با بيان اينكه امروز با يك تورم كم‌سابقه روبه‌رو هستيم كه در دوره دو، سه ساله نيز امكان رسيدن به محدوده ۱۵درصد را ندارد، در مورد فساد در بورس مدعي شد: مديران بورسي از اطلاعاتِ پنهان، به نفع خودشان استفاده مي‌كنند. او با اشاره به تورم 45درصدي در زمان رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد اظهار كرد: در سال‌هاي اخير اين تورم به‌صورت انباشته تجميع شده و قدرت خريد مردم را به‌شدت كاهش داده است. مظاهري درعين‌حال جبران اين كاهش قدرتِ خريد را مساله‌اي «انجام نشده» دانست و نتيجه آن را كوچك شدنِ سفره مردم و افزايش بدهي‌هاي دولت عنوان كرد.


اوضاع برق  در شهريورماه بهتر مي‌شود
مصطفي رجبي مشهدي، سخنگوي صنعت برق گفت: هر چند در هفته گذشته به دليل كاهش قابل توجه دما در كشور، اوضاع صنعت برق بهبود يافته و برق بيشتري براي صنايع تامين شد اما پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد هفته پيش رو و احتمالا تا آخر مردادماه مجددا گرماي پايداري در كشور مستقر مي‌شود كه پس از عبور از اين دو هفته پيش رو مي‌توانيم اعلام كنيم كه پيك را پشت سر گذاشتيم و اوضاع در شهريورماه بهتر خواهد بود. او افزود: با توجه به همكاري صنايع در كاهش بار مصرف در تير و مرداد، پيش‌بيني مي‌شود در شهريورماه توليد خود را بيشتر كنند و لذا به منظور تامين برق صنايع و همزمان با فصل گرم تابستان كه مصرف فزاينده است لذا تا پايان شهريورماه نيازمند مديريت مصرف از سوي مشتركان هستيم اما همكاران صنعت برق تلاش مي‌كنند خاموشي برنامه‌ريزي شده اعمال نشود.


فروش مرغ بيش از ۲۷ هزار تومان سودجويي است
حبيب اسدالله‌نژاد، نايب‌رييس كانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي كشور گفت: قيمت مرغ براي مصرف‌كننده نبايد بيشتر از ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان باشد و فروش مرغ با قيمت‌هاي ۴۰ هزارتومان يا چند نرخي شدن آن در بازار سودجويي است و دستگاه‌هاي نظارتي بايد به آن ورود كنند. به گفته او واحدهاي مرغداري در سراسر كشور با توجه به سازوكارهايي كه براي‌شان تعريف شده مرغ‌هاي‌شان را به كشتارگاه با قيمت ۱۷ هزار و۱۰۰ تومان تحويل مي‌دهند. نهايت ممكن است قيمت آن با توافق هزار تومان بيشتر شود كه البته با توجه به افزايش هزينه‌هاي توليد منطقي است، ولي بيش از ۱۸ هزارتومان مرغ به كشتارگاه‌ها عرضه نمي‌شود.


واكسيناسيون ۸۵  هزار دريانورد  از امروز آغاز مي‌شود

«چنگيز جوادپور» مسوول هماهنگي مقابله با كرونا در سازمان بنادر و دريانوردي اعلام كرد: از روز شنبه (۱۶ مرداد)، واكسيناسيون سراسري دريانوردان ايراني عليه كرونا آغاز مي‌شود.  او در رابطه با آخرين وضعيت واكسيناسيون دريانوردان عليه ويروس كوويد۱۹، اظهار داشت: براساس هماهنگي و پيگيري‌هاي صورت‌گرفته از سوي وزير راه و شهرسازي و مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي با وزارت بهداشت؛ واكسيناسيون سراسري دريانوردان از شنبه (۱۶ مردادماه) آغاز مي‌شود و پيش از اين نيز در برخي بنادر كشور، واكسيناسيون دريانوردان كليد خورده بود.  او ادامه داد: اسامي و اطلاعات ۸۵ هزار دريانورد اعم از دريانوردان اقيانوس‌پيما، دريانورداني كه سفرهاي ساحلي انجام مي‌دهند و نيز همكاران حوزه دريايي ارايه و در سامانه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بارگذاري شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون