• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4995 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۷ مرداد

ادامه از صفحه اول

حركت بر مدار دايره

اگر فعالان رسانه‌اي و خبرنگاران بدون حب و بغض و سوگيري‌هاي زيان‌بار واقعيت‌هاي جوامع را بازتاب دهند، اين احتمال وجود دارد كه سياست‌مداران و تصميم‌گيران دچار خطاهاي كمتري شوند و چنين تصميمات ناروايي را نگيرند كه پس از 20 سال جنگ، گويي كه روي دايره حركت شده است و پس از اين مدت به نقطه آغاز رسيده‌ايم. يكي از نقاط ضعف جامعه ايران ضعف نظام رسانه‌اي و حرفه روزنامه‌نگاري است كه ريشه در محدوديت‌هاي سياسي دارد و اتفاقا چوب آن را نه تنها مردم بلكه حكومت‌ها هم مي‌خورند.

كرونا دلتا و نقش جديد سازمان مديريت بحران 

شروع دولت رييسي گستردگي چالش همه‌گيري ويروس كرونا با تلفات روزانه حدود 450 نفر بر اثر فراگير شدن سويه پنجم اين ويروس وضعيتي اضطراري از نظر بهداشت عمومي ملي ايجاد كرده و پاسخ پزشكي در بيشتر استان‌ها در وضعيت اشباع و زيرساخت انساني و بيمارستاني مورد نياز در حد فراتر از اشباع مورد استفاده است. 
اين وضع اگر با شروع ماه محرم و عدم رعايت گروهي از مردم كه به اجتماعات مذهبي بدون رعايت (و عملا بدون امكان رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي) مي‌روند، تشديد شود عملا تلفات روزانه مي‌تواند از هزار نفر فراتر رود و چه بسا با موج جديد و ديگري از همه‌گيري مواجه شويم. اين در حالي است كه هنوز از اوج قبلي رها نشده‌ايم و ستاد كرونا، پيشنهاد تعطيلي -lock down - سراسري را احتمالا به دليل ملاحظات سياسي و اقتصادي رد كرده است. اختلال در خدمات ضروري نه تنها در مورد فوريت‌هاي بهداشتي نيست، بنابراين تشديد بحران همه‌گيري با نزديك شدن به پاييز 1400 ممكن است و اين مساله نشان مي‌دهد كه سازماندهي مجدد سازمان مديريت بحران كشور در آغاز دولت سيزدهم چه اهميت حياتي دارد، چراكه عن‌قريب نياز خواهيم داشت يك سازمان منسجم و قوي در سطح ملي و زيرمجموعه كل سوانح و بحران‌ها را به صورت متمركز مديريت كند - در واقع بتواند مديريت كند- و اين در صورتي است كه با كادر‌هاي جديد و با كيفيت اين سازمان شكل علمي و درستي بيابد. نيازها فوري است. آقاي رييسي لازم است به اين سازمان توجه خاص داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون