• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4995 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۷ مرداد

شهر

شهريه مدارس غيردولتي ابلاغ شد

شهريه سال تحصيلي ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ مدارس غيردولتي و مراكز پيش دبستاني غيردولتي ابلاغ شد.
به گزارش مهر به نقل از روابط عمومي سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي، اداره كل مدارس و مراكز غيردولتي، شهريه بيش از 15 هزار مدرسه و پيش دبستاني غيردولتي را در سامانه مشاركت‌ها ابلاغ كرد.موسسان اين واحدهاي آموزشي مي‌توانند با مراجعه به پنل كاربري خود در سامانه (mosharekatha.ir) پس از ورود به سامانه، از منوي مدارس و آموزشگاه‌ها نسبت به دريافت پوستر شهريه اقدام كنند. لازم به ذكر است چنانچه موسسي نسبت به شهريه ابلاغي معترض است بايد قبل از دريافت پوستر شهريه نسبت به ثبت اعتراض خود در سامانه مشاركت‌ها اقدام كند. بنابراين پس از دريافت پوستر شهريه امكان ثبت اعتراض وجود نخواهد داشت.شهريه مصوب مدارس غيردولتي شامل هزينه‌هاي مرتبط با ارائه برنامه هفتگي مدارس و پيش‌دبستاني‌ها بر اساس ساعات مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش و ساعات فوق‌برنامه درسي مندرج در الگوي تعيين شهريه است.


موافقت با صدور ويزاي ايران به بهانه اكسپو دوبي

معاون گردشگري از موافقت با صدور «محدود» ويزاي توريستي ايران به بهانه سفر بازديدكنندگان اكسپو دوبي به كشورمان خبر داد.به گزارش ايسنا، صدور ويزاي ايران از فروردين‌ماه ۹۹ براي گردشگران خارجي متوقف شده است. معاون گردشگري گفته بود با توافق اوليه كميته‌هاي ستاد ملي كرونا، صدور اين ويزا براي گردشگران خارجي از نيمه تيرماه ۱۴۰۰ از سر گرفته مي‌شود، اما با آغاز موج پنجم كرونا در ايران، اجراي اين تصميم متوقف شد. فعالان گردشگري بارها از ستاد ملي كرونا درخواست كرده بودند محدوديت صدور ويزاي ايران را بردارد. درحال حاضر اتباع خارجي با ويزاي درمان، كار و تحصيل مي‌توانند به ايران سفر كنند.
اينك ولي تيموري در وبيناري با مديران گردشگري استان هرمزگان و مناطق آزاد كيش و قشم خبر داد كه «با هدف بهره‌مندي بيشتر از فرصت شش‌ماهه برگزاري اكسپو ۲۰۲۱ دوبي و در راستاي حمايت از فعالان صنعت گردشگري كشور، صدور ويزاي ايران براي سفر و ورود بازديدكنندگانِ اين رويداد جهاني به كشورمان تاييد شد.» اكسپو دوبي قرار است از تاريخ ۹ مهرماه ۱۴۰۰ تا فروردين ۱۴۰۱ برگزار شود.
در اين وبينار كه با هدف هماهنگي و برنامه‌ريزي نهايي به منظور بهره‌مندي ايران از رويداد بزرگ و جهاني اكسپو دوبي برگزار شد، معاون گردشگري اظهار كرد: رويداد بين‌المللي اكسپو با حضور بيش از ۱۹۸ كشور و پيش‌بيني ۲۵ ميليون نفر بازديدكننده، فرصتي ويژه براي معرفي ظرفيت‌هاي متعدد كشور در زمينه‌هاي مختلف و همچنين بستري مهم در راستاي جذب گردشگران به دليل حضور جمع كثيري از غرفه‌داران و بازديدكنندگان در ايام برگزاري اكسپو به شمار مي‌آيد.


استفاده از نيروهاي دانشگاهي در كنترل فساد، بالاترين تاثير را دارد

وزير علوم درباره نقش دانشگاهيان در مبارزه با فساد گفت: بدون لكنت مي‌گويم استفاده از نيروهاي دانشگاهي در كنترل فساد در كشور با بالاترين ضريب تأثير موفق خواهد بود، استاد دانشگاهي كه دريافت ۱۰۰ برابر دستمزد را رها كرده و در سرزمين خود به فعاليت ادامه مي‌دهد هرگز راضي به تاراج منابع كشور خود نخواهد بود.منصور غلامي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با ايلنا در پاسخ به اين سوال كه با توجه به آمادگي وزارت علوم براي مشاركت در تربيت نيروي انساني متخصص و آموزش‌ديده در حوزه‌هاي بازرسي، دولت چقدر از توان دانشگاه‌ها براي مقابله با فساد بهره جسته‌اند، گفت: گنجينه متخصصان كه در دانشگاه‌هاي كشور مستقر هستند، مي‌توانند در بخش‌هاي مختلف مورد استفاده قرار بگيرند. اينكه چه تعداد از دانشگاهيان در امر نظارت در بخش‌هاي مختلف به كار گرفته شده‌اند، مشخص نيست اما با توجه به نابساماني‌هاي متعدد در حوزه‌هايي مثل قاچاق كالا و ارز، ماليات بر عايدي بورس و تامين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي، صنعتي و ده‌ها بلكه صدها حوزه ديگر علوم است كه بروكراسي وجود دارد و لازم است از ظرفيت علمي دانشگاه‌ها براي رفع آنها استفاده كرد.وي اظهار داشت: ما معتقديم اگر از محققان موجود در دانشگاه‌ها كه بخش مهمي از توان بالقوه موجود در كشور محسوب مي‌شوند به درستي استفاده شود، بسياري از معضلات به راحتي قابل كنترل و حتي حل شدن است. براي مثال همين موضوع كوويد-19 هر چند گسترش فوق‌العاده‌اي يافت اما با ورود دانشگاه‌ها و ايثار پزشكان و كادر درماني به خوبي كنترل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون