• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4995 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۷ مرداد

خبر

اعلام آمار تفكيكي واكسيناسيون كرونا در ايران

سخنگوي سازمان غذا و دارو آمار تفكيكي واكسيناسيون كرونا در ايران از ابتداي برنامه ملي واكسيناسيون عليه كوويد۱۹ تا صبح ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ را اعلام كرد. به گزارش ايلنا، كيانوش جهانپور، سخنگوي سازمان غذا و دارو در صفحه شخصي توييتر خود نوشت: تاكنون بيش از ۲۱ ميليون واكسن داخلي و خارجي كرونا تحويل وزارت بهداشت شده است. اسپوتنيك نوبت اول: ۴۳۶۱۳۶ / اسپوتنيك نوبت دوم: ۳۵۶۶۰۷ / سينوفارم نوبت اول: ۸۳۵۲۶۸۴ / سينوفارم نوبت دوم: ۱۹۹۶۴۵۰ / بهارات نوبت اول: ۵۹۰۸۷ / بهارات نوبت دوم: ۵۳۹۶۰ / آسترازنكا نوبت اول: ۲۲۷۵۲۸۱ / آسترازنكا نوبت دوم: ۵۹۰۶۵۴ / بركت نوبت اول: ۱۰۰۲۶۴۱ / بركت نوبت دوم: ۱۰۳۱۰


مسموميت 100 كارگر يك شركت نفتي در جاسك بر اثر خوردن غذاي فاسد

شماري از كارگران شاغل در يكي از شركت‌هاي پيمانكار نفت در كوه مبارك جاسك بر اثر خوردن غذاي مسموم، به بيمارستان منتقل شدند. به گزارش ايلنا، طي ۲۴ ساعت گذشته شماري از كارگراني كه گفته مي‌شود در استخدام شركت‌هاي پيمانكار نفت در كوه مبارك جاسك بوده‌اند، به دليل مسموميت غذايي ناشي از خوردن احتمالي سوسيس فاسد به بيمارستان جاسك منتقل شدند كه در اين ميان برخي به صورت سرپايي درمان شدند. به نقل از كارگران؛ گفته مي‌شود تعداد مسموم‌شدگاني كه به بيمارستان منتقل شده‌اند حدود ۷۰ نفر است كه از اين تعداد، شماري پس از تزريق سرم، بيمارستان را ترك كردند.براساس اين گزارش؛ تعداد تقريبي كارگران مسموم شاغل در اين شركت نفتي تا حدود ۱۰۰ نفر برآورد مي‌شود كه حدود ۷۰ نفر آنها به بيمارستان منتقل شدند. براساس شنيده‌ها؛ كارگراني كه بر اثر مسموميت غذايي به بيمارستان جاسك منتقل شده‌اند احتمالا غيربومي هستند كه به دليل دور بودن از محل سكونت، خورد و خوراك آنها به وسيله شركت پيمانكاري تامين مي‌شود. مدير شبكه بهداشت و درمان جاسك هم مسموميت ۱۰۰ نفر از كاركنان در يكي از شركت‌هاي پيمانكار نفت در كوه مبارك جاسك را تاييد كرد و گفت:«۱۰۰ نفر از كارگران و مهندسان يكي از شركت‌هاي پيمانكاري نفت در منطقه كوه مبارك جاسك دچار مسموميت با سوسيس شده‌اند كه ۶۸ مورد در بيمارستان جاسك درمان شده‌اند و مراجعات نيز تاكنون ادامه دارد. ۶ مورد نمونه ميكروبي نيز برداشت شده و از مكان‌هاي نگهداري غذا و آب توسط كارشناسان بهداشت و درمان جاسك بازديد به عمل آمده است.»


پزشكان انگليسي: واكسن، احتمالا مانع از انتقال دلتا به ديگران نمي‌شود

جديدترين تحليل داده‌هاي مرتبط با همه‌گيري كوويد۱۹ نشان مي‌دهد افراد واكسينه شده‌اي كه به‌رغم واكسيناسيون به گونه دلتاي ويروس آلوده مي‌شوند ممكن است به همان اندازه افرادي كه واكسن نزده‌اند، آن را به ديگران منتقل كنند. براساس نتايج مطالعات جديد در اداره بهداشت عمومي انگليس، هرچند واكسن‌هاي كرونا ظاهرا در وهله اول خطر كلي ابتلاي افراد به گونه دلتا را كاهش مي‌دهند اما در صورت آلوده شدن، «تفاوت محدودي» بين افراد واكسينه شده با واكسينه نشده‌ها وجود دارد. واكسن‌هاي كرونا نشان داده‌اند كه محافظت خوبي از افراد واكسينه شده در برابر بيماري شديد و مرگ آنها بر اثر ابتلا به گونه دلتا به عمل مي‌آورند، به ويژه پس از تزريق دو دوز واكسن اما در ارتباط با اينكه افراد واكسينه شده در صورت ابتلا به كروناي دلتا تا چه حد مي‌توانند ويروس را به ديگران منتقل كنند هنوز اطلاعات اندكي وجود دارد. اداره بهداشت عمومي انگليس در بيانيه‌اي گفت: برخي يافته‌هاي ابتدايي نشان مي‌دهند كه سطح ويروس در كساني كه به گونه دلتا آلوده شده‌اند و قبلا واكسن زده‌اند ممكن است مشابه با سطح ويروس يافت شده در افرادي باشد كه هنوز واكسن نزده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون