• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4997 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۹ مرداد

خبرخوان

گرانفروشي در صدر شكايات مردمي

يدالله صادقي، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام كرد كه بيشترين شكايات مردمي در چهار ماهه نخست امسال مربوط به گرانفروشي، عدم درج قيمت و عرضه خارج از شبكه بوده است. وي اظهار كرد: در چهار ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ شكايت صنفي در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است. به گفته وي دراين بازه زماني ۹۹۳۶ مورد گزارش تلفني و ۵۵۷۷ مورد گزارش حضوري به سامانه ۱۲۴ رسيده كه به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد يك درصدي داشته است. صادقي افزود: از مجموع شكايت‌هاي وارده، ۴۲۷۷ مورد متخلف شناخته شده كه بيشترين شكايات مربوط به گرانفروشي، عدم درج قيمت و عرضه خارج از شبكه بوده است.


موقع  پرداخت حواس‌تان  به شناسه  قبض گاز  باشد

محمد عسگري، سخنگوي شركت ملي گاز گفت: مشتركان گاز بايد در زمان پرداخت قبوض به اطلاعات قبض به ويژه شناسه پرداخت توجه ويژه‌اي داشته باشند، چراكه اگر اشتباه واريز كنند امكان بازگشت مبلغ وجود ندارد.  وي با بيان اينكه به منظور گسترش و توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات در راستاي بهره‌گيري عموم مردم از خدمات دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي از اين طريق، شركت ملي گاز ايران اقدام به ايجاد تسهيلاتي در جهت پرداخت بهاي صورتحساب مصرفي گاز طبيعي به روش‌هاي الكترونيكي نظير پرداخت اينترنتي، تلفن همراه، تلفن بانك، خودپردازها و پايانه‌هاي فروشگاهي كرده است، اظهار كرد: مشتركان بايد در يكي از بانك‌هاي كشور حساب بانكي داشته باشند. وي افزود: مشتركان بايد دو رمز پرداخت غير حضوري را از طريق تكميل فرم ثبت نام در شعبه‌اي كه در آن حساب دارند، دريافت كنند. در برخي بانك‌ها كه اين خدمات را روي حساب كارت ارايه مي‌دهند، اين دو رمز به همراه كارت به مشتري داده مي‌شود يا مشتري مي‌تواند رمز دوم خود را از دستگاه‌هاي خودپرداز دريافت كند.

افزايش قيمت گوشت تا ۵۰ درصد

قيمت گوشت قرمز در چند ماه گذشته نوسان داشته و در رابطه آن دلايل متفاوتي مطرح است، اين محصول مصرفي مردم در آمارهاي رسمي تا بيش از ۱۵۰ هزار تومان هم قيمت خورده است.بررسي وضعيت قيمت گوشت قرمز در آمار مركز آمار ايران نشان مي‌دهد كه هر كيلو گوشت گوسفند كه در تيرماه سال گذشته به‌طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان بوده در خردادماه سال جاري به حدود ۱۳۵ هزار تومان رسيده و در تيرماه تا بيش از ۱۵۰ هزار تومان هم فروش رفته است. متوسط قيمت گوشت گوسفند در ماه گذشته ۱۳۴ هزار تومان بوده كه نسبت به تيرماه ۰.۶ درصد كاهش دارد، ولي در مقايسه با تيرماه سال گذشته ۳۳.۱ درصد رشد داشته است. از ابتداي سال جاري تا نيمه تيرماه حدود ۱۰ تن گوشت قرمز سبك گرم به ارزش ۷۲.۵ هزار دلار وارد شده كه نسبت به همين مدت در سال گذشته از لحاظ ارزشي و وزني كاهش چندين برابري دارد، در اين فاصله در سال قبل ۳.۲ هزار تن به ارزشي بيش از ۲۱.۵ ميليون دلار واردات گوشت صورت گرفته بود.

ورود  شركت پست  به توزيع  مرغ

محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگاني از همكاري اين وزارتخانه با شركت ملي پست براي توزيع كالاها خبر داد و گفت كه اين همكاري براي توزيع مرغ در استان قم به صورت آزمايشي آغاز شده، براي كالاهاي ديگر به ويژه محصولات پتروشيمي نيز استفاده و تا شش ماه آينده يك سيستم نوين توزيع در كشور پياده خواهد شد. وي گفت: يكي از نواقص شبكه توزيع اين بود كه كالا در شبكه توزيع قابل رصد نبود. منظور كالاهايي است كه به دليل استفاده از سيستم‌هاي حمايتي، ارز يا نهاده ارزان يا به هر دليل ديگر، دولت بر توزيع آنها حساس است و از نظر سيستم‌هاي نظارتي و برنامه‌ريزي كلان، كيفيت توزيع آنها مهم است. 
وي با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته همواره درمورد اين كالاها مشكل وجود داشته و عدد توليد و توزيع از موارد مورد بحث بوده، تصريح كرد: امكانات خوبي از نظر سخت‌افزاري و نرم‌افزاري در شركت پست ايجاد شده كه مي‌تواند كالا را به همان نقطه‌اي كه بايد برود برساند و آمار بدهد كه مرغ به آن نقطه جغرافيايي اعم از  واحد صنفي يا يك  منزل رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون