• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4997 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۹ مرداد

در شب رويايي نقش جهان اصفهان

فولاد نام خوزستان را ترند كرد

سامان سعادت

 

خوزستان يكي از پرتيم‌ترين استان‌هاي ايران در فوتبال باشگاهي كشور است. در همين ليگي كه تمام شد اين استان سه نماينده در ليگ برتر داشت و چند نماينده در ليگ دسته يك و دسته‌هاي پايين‌تر. فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سليمان، استقلال اهواز، استقلال ملاثاني و... همه اين تيم‌ها طرفداران مخصوص به خودشان را دارند و اين طور نيست كه صرفا به خاطر هم استاني بودن با يك تيم از آن طرفداري كنند. طرفداران صنعت نفت متعصبانه تيم‌شان را مي‌پرستند و آنهايي كه طرفدار استقلال خوزستان هستند با فولادي‌ها كري‌هاي سنگين دارند. اين توضيح لازم بود تا ادعاي برخي افراد از جمله مجريان تلويزيون كه مي‌گويند قهرماني فولاد خوزستان در جام حذفي مردم استان را در اين شرايط سخت خوشحال كرده لااقل از ديدگاه فوتبالي به چالش كشيده شود. 
با اين حال از جنبه اجتماعي قهرماني فولاد خوزستان و پيش كشيده شدن همين بحث باعث شد نام استان بعد از فروكش كردن موج بزرگ واكنش‌هاي رسانه‌اي به اتفاقات آن منطقه دوباره سر زبان‌ها بيفتد. در چند روز گذشته بسياري از فعالان مدني و كنشگران اجتماعي و مردمان عادي خوزستان در شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به فراموش شدن خوزستان هشدار دادند. آنها به اين نكته اشاره كردند كه موج وسيع حمايت مردم در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌ها از مردم خوزستان خيلي زود با بروز مشكلات و بحران‌ها و سوژه‌هاي تازه‌تر از جمله اوج‌گيري كرونا رقابت‌هاي المپيك و طرح صيانت از حقوق كاربران در فضاي مجازي به يك باره از بين رفت. در حالي كه هيچ كدام از مشكلات استان خوزستان از بين نرفته است. هنوز مشكل آب آشاميدني مردم برطرف نشده و زمين‌هاي منطقه خشك است و دام‌ها تلف مي‌شوند. هنوز اينترنت برخي مناطق دچار اخلال است و مساله بازداشتي‌هاي استان در اعتراضات روي ميز رييس جديد قوه قضاييه است و ايشان دستور داده نسبت به آزادي افرادي كه عمل مجرمانه‌اي مرتكب نشده‌اند، اقدام شود. 
حالا قهرماني فولاد خوزستان در جام حذفي با برتري مقابل استقلال بار ديگر نام اين استان را در فضاي مجازي و رسانه‌ها ترند كرده است و مي‌توان اميدوار بود كه رسيدگي به مشكلات اين استان سرعت خيلي بيشتري به خودش بگيرد. بازيكنان تيم فولاد خوزستان كه اكثرا بومي هم هستند بعد از برد در فينال جام حذفي به صورت جداگانه قهرماني تيم‌شان را به مردم استان تقديم و آرزو كردند كه مشكلات هر چه سريع‌تر برطرف شود. ساسان انصاري بعد از قهرماني اظهار داشت: «اين جام قهرماني را صميمانه به مردم خوزستان تقديم مي‌كنيم.» سيد مهران موسوي گفت: «اميدواريم اين قهرماني بتواند براي ساعاتي هم كه شده دل مردم خوزستان را شاد كند چون آن‌طور كه بايد به مردم اين استان رسيدگي نمي‌شود.» موسوي با بيان اينكه مردم خوزستان توقع زيادي ندارند، گفت: «مي‌توان با منابع طبيعي موجود در خوزستان مشكلات اين استان را برطرف كرد و محروميت را در اين استان از بين برد.» فرشاد احمدزاده گفت: «اين قهرماني را به خوزستاني‌ها تقديم مي‌كنيم و اميدوارم خداوند بهترين‌ها را براي اين مردم رقم بزند كه واقعا لايق بهترين‌ها هستند. خدا را شكر كه توانستيم قهرمان شويم و حداقل براي سه ثانيه هم شده دل مردم خوزستان را شاد كنيم.» جواد نكونام، سرمربي تيم هم در كنفرانس خبري گفت: «تبريك به مردم خوزستان، مبارك‌شان باشد اين قهرماني. از آنها تشكر مي‌كنم. در اين مدتي كه در فولاد بودم همه جوره لطف داشتند. اين قهرماني كوچك‌ترين كاري بود كه مي‌شد انجام داد. اميدوارم روزهاي بهتري داشته باشند.» ساير بازيكنان و كادرفني فولاد خوزستان و همچنين سعيد آذري مديرعامل باشگاه هم قهرماني تيم را به تمام مردم خوزستان تقديم كردند.
با وجود مشكلات بسيار زيادي كه همه مردم ايران با آن درگير هستند، اين اميدواري وجود دارد كه مشكلاتي نظير مشكلات مردم سيستان و بلوچستان يا خوزستان لابه‌لاي اخبار گم نشوند و توجهات به صورت مقطعي نباشند. از مسوولان هم انتظار مي‌رود اقداما‌ت‌شان براي رفع مشكلات را محدود به زماني كه جو رسانه‌اي به راه مي‌افتد، نكنند؛ اينكه وقتي ذره‌بين مردم و رسانه‌ها روي موضوعي مي‌رود مسوولان خودشان را برسانند و وقتي اين توجه از بين رفت كنار بكشند هيچ مشكلي را برطرف نخواهد كرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون