• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5000 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۳ مرداد

پيدا و پنهان

30 درصد نخيلات نياز به اصلاح و بازسازي دارد
زهرا جليلي مقدم، مديركل دفتر امور ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه‌گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي، با بيان اينكه ايران رتبه سوم جهاني توليد خرما را دارد، اظهاركرد: بر اساس آخرين آمار فائو، ايران سومين كشور توليدكننده خرما در جهان است و كشورهاي مصر با توليد يك ميليون و ۶۰۰ هزار تن و عربستان با توليد يك ميليون و ۵۰۰ هزار تن به ترتيب در جايگاه اول و دوم جهاني قرار دارند.جليلي‌مقدم ميزان سطح زير كشت نخيلات كشور را ۲۶۰ هزار هكتار اعلام كرد و افزود: از اين ميزان بيش از ۲۲۲ هزار هكتار آن بارور و حدود ۳۷ هزار هكتار غير بارور است. جليلي مقدم با تاكيد بر اينكه بخشي از تجارت منطقه مربوط به خرما است، افزود: در سال ۱۳۹۹، ميزان صادرات خرما به بيش از ۳۳۸ هزار تن به ارزش ۲۹۶.۷ ميليون دلار رسيد كه نسبت به سال ۹۸ به لحاظ وزني ۴۲ درصد افزايش داشت.وي ادامه داد: با توجه به اينكه حدود سي درصد نخيلات كشور نياز به اصلاح و بازسازي دارد، طرحي در دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه، جهت اصلاح و بازسازي نخيلات كشور با هدف افزايش كمي و كيفي عملكرد و ارتقاي بهره‌وري آب و ساير نهاده‌ها در سطح ۶۸ هزار و ۵۰۰ هكتار آماده و ارايه شده كه با تصويب و تخصيص اعتبار لازم در استان‌ها اجرايي خواهد شد.


خريد تضميني گندم به ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار تن رسيد
عليقلي ايماني، نايب‌رييس بنياد ملي گندمكاران در خصوص خريد تضميني گندم گفت: بنابر آخرين آمار از ابتداي فصل برداشت ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شده است. ايماني در ادامه افزود: ۹۵ تا ۹۶ درصد مطالبات از مجموع بيش از ۲۲ هزار ميليارد تومان گندم خريداري شده پرداخت شده است. امسال مطالبات يك هفته تا ۱۰ روز پس از تحويل گندم به مراكز خريد به حساب كشاورزان واريز مي‌شود.


اختصاص ۷۰۰۰ ميليارد ريال از منابع هدفمندي براي كرونا

اميد حاجتي، مديرعامل سازمان هدفمندي‌سازي يارانه‌ها با اشاره به ضرورت مقابله با شيوع و درمان بيماري كرونا كه تقريبا تمام كشور را با درصد بالا تحت تاثير قرار داده از اختصاص و پرداخت مبلغ 7000 ميليارد ريال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد. حاجتي همچنين از پرداخت مبلغ 15 هزار و 300 ميليارد ريال از ابتداي سال جاري تاكنون به اين حوزه خبرداد و گفت: با پرداخت 7000 ميليارد جمع مبلغ پرداختي از منابع سازمان هدفمندسازي به اين امر مهم به مبلغ 22 هزار و 300 ميليارد ريال رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون