• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5000 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۳ مرداد

خبر كوتاه

شير و لبنيات فعلا از قيمت‌گذاري دستوري خارج شد
سيدمحمدرضا بني‌طبا، سخنگوي انجمن صنايع فرآورده‌هاي لبني ضمن اعلام اينكه شير و لبنيات از قيمت‌گذاري دستوري خارج شده است، گفت: برخي از كارخانه‌ها با قيمت ۶۴۰۰ تومان شيرخام را از دامداران مي‌خرند و برخي كارخانه‌ها به قيمت كمتر؛ لذا بر اساس برآوردهاي انجام شده، حدود ۲۰ درصد به قيمت محصولات لبني اضافه شده است. وي ادامه داد: وضعيت كنوني به معني عبور زنجيره صنعت لبنيات از قيمت‌گذاري دستوري و توافق غير رسمي نظام عرضه و تقاضاست. بر اساس برآوردهاي انجام شده حدود ۲۰ درصد به قيمت محصولات لبني اضافه شده و اين درحالي است كه اگر قرار بود قيمت‌‌گذاري دستوري ادامه داشته باشد احتمالا شاهد افزايش حدود ۶۰ درصدي محصولات مي‌بوديم. اين در حالي است كه هنوز خريد شيرخام با قيمت ۶۴۰۰ تومان به‌طور كامل محقق نشده و اگر محقق شود حدود ۲۰ درصد ديگر نيز به قيمت محصولات لبني اضافه خواهد شد.


بعيد است كابينه پيشنهادي  نگاه تجاري داشته باشد
مجيدرضا حريري، رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و چين در خصوص مهم‌ترين و اصلي‌ترين سوالي كه بايد در خصوص تشكيل كابينه هر دولتي پاسخ داد، گفت: در تمام تصميماتي كه در وزارتخانه‌هاي دولت گرفته مي‌شود اولين سوالي كه پاسخ مي‌دهد بايد اين باشد كه آيا اين تصميم منجر به كاهش نرخ تورم مي‌شود يا خير. چراكه تورم بزرگ‌ترين مشكل پيش پاي اقتصاد و دولت است. او در مورد تيم اقتصادي كابينه پيشنهادي ابراهيم رييسي اظهار كرد: سليقه رييس‌جمهور در چينش مانند انتخاب تيم‌هاي ورزشي است كه وقتي ليستي داده مي‌شود هر كسي از زاويه ديد خود نقدي مطرح مي‌كند، اما انتخاب تيم با سليقه سرمربي است. در كابينه هم مسووليت آن تضامني و در راس آنها هم رييس دولت است كه تضمين مي‌كند اين دولت به كدام سمت خواهد رفت. سليقه رييس دولت هم ابزارهاي مناسب خود را مي‌خواهد. وي در مورد وزير پيشنهادي صمت تصريح كرد: آقاي فاطمي‌امين به دليل سوابقي كه در آستان قدس با آقاي رييسي داشتند، به نزديكي‌هاي فكري رسيدند. آقاي فاطمي امين در دولت آقاي احمدي‌نژاد در زماني كه آقاي غضنفري وزير بودند، معاونت وزير را به عهده داشتند اما بيشتر كارهاي پژوهشي و مطالعاتي انجام مي‌‌دادند، ولي به هرحال در اين ده سال هر كسي تجربياتي كسب كرده است.


سازمان هواپيمايي ادعاي نمكي را تكذيب كرد
وزير بهداشت چندي پيش نسبت به رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي توسط مردم و سفر به مشهد انتقاد كرده و گفته بود كه«در بازه زماني دوازده تا نوزده مرداد تعداد ۴۰۲ پرواز داخلي، ۴۴ پرواز بين‌المللي و جمعا ۴۴۶ پرواز داخلي و بين‌المللي به مشهد مقدس انجام شده است.» در همين راستا روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري نيز متن تكذيبيه‌اي را منتشر كرد كه در آن گفته بود: «جهت تنوير افكار عمومي به اطلاع مي‌رساند در بازه زماني روز دوازدهم تا ساعت ۲۴ مورخ نوزدهم مرداد ماه تعداد ۴۰۲ پرواز داخلي و ۴۴ پرواز خارجي به مقصد مشهد مقدس انجام شده است.لازم به ذكر است سازمان هواپيمايي كشوري از زمان شيوع و گسترش ويروس كرونا ضمن تبعيت از تمامي دستورالعمل‌هاي ابلاغي ستاد مقابله با كرونا، نظارت سختگيرانه‌اي بر اجراي دستورالعمل‌ها توسط شركت هاي هواپيمايي داشته است كما اينكه در برهه زماني گسترش اين ويروس در استان خوزستان، با دستور ستاد، ضمن كاهش حداكثري تعداد پروازها، داشتن تست منفي PCR را براي مسافرين پروازهاي ورودي و خروجي آن استان الزامي نمود.همچنين اين سازمان از تاريخ ۲۰ مرداد ماه بر.اساس دستورالعمل‌هاي ستاد مقابله با كرونا تعداد پروازها به مشهد مقدس را ۵۰ درصد كاهش داده و در صورت ابلاغ هر دستورالعملي از جانب ستاد مقابله با كرونا، ضمن ابلاغ به شركت‌هاي هواپيمايي بر رعايت آن نظارت خواهد نمود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون