• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5001 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۴ مرداد

خبر

پاسخ سازمان غذا و دارو به ادعاي ممانعت از واردات واكسن كرونا 

به دنبال اعلام رييس اتاق بازرگاني تهران درباره ممانعت وزارت بهداشت از واردات 6 ميليون دوز واكسن كرونا توسط بخش خصوصي در فروردين امسال، روابط عمومي سازمان غذا و دارو در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: « با توجه به انتشار ادعا و اطلاعيه‌هايي از سوي افراد و دستگاه‌هاي مختلف مبني بر عدم صدور مجوز واردات واكسن كرونا توسط سازمان غذا و دارو به اطلاع مي‌رساند، ادعاهاي مطرح شده خلاف واقع بوده و فاقد هر گونه مدارك و مستندات معتبر است. سازمان غذا و دارو ضمن رد ادعاهاي مطرح شده تمامي مدارك و مستندات مربوط به معرفي‌نامه و ساير مدارك را براي شفاف‌سازي اذهان عمومي، ذي‌نفعان و دستگاه‌هاي مرتبط را در سايت سازمان غذا و دارو طي روزهاي آتي بارگذاري و در اختيار رسانه‌ها قرار خواهد داد. ۳ معرفي‌نامه براي تنها شركت معرفي شده توسط اتاق بازرگاني تهران صادر شده كه تاكنون موفق به واردات هيچ واكسن كرونايي نشده است. همچنين براي جمعيت هلال احمر نيز مجوز واردات حتي با وجود قيمت بالاي واكسن مدنظر براي اين جمعيت، صادر شد كه در آن برهه زماني نيز نتوانستند واكسني را وارد كنند. در شرايط كنوني طرح ادعاهاي خلاف واقع و غيرمستند موجب تشويش اذهان عمومي بوده و سازمان غذا و دارو در راستاي صيانت از حقوق عموم جامعه با عنوان اتهام زني و تشويش اذهان عمومي موضوع را در مراجع قضايي عليه افراد مفتري، طرح دعوا خواهد كرد.»
بنا به اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر 23 مرداد 1400، در مجموع ۱۸ ميليون و ۵۸۱ هزار و ۲۲۶ دوز واكسن كورنا در كشور تزريق شده در حالي كه ديروز، معاون دادستان تهران با اعلام واردات بيش از 34 ميليون دوز واكسن كرونا، خطاب به مسوولان وزارت بهداشت خواستار تسريع  روند  واكسيناسيون  شد. 

۴۶۶ فوتي جديد كرونا  در كشور 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طي شبانه‌روز 22 تا 23 مرداد ۴۶۶ بيمار كرونا در كشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوتي‌هاي كرونا در كشور به 97 هزار و 208 نفر رسيد. در اين شبانه‌روز، ۲۹ هزار و ۷۰۰ بيمار جديد مبتلا به كوويد - ۱۹ در كشور شناسايي شد كه ۴ هزار و ۱۵۴ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۴ ميليون و ۳۸۹ هزار و ۸۵ نفر رسيد و در حال حاضر ۷ هزار و ۲۵۲ نفر از مبتلايان در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها بستري هستند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون