• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5007 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲ شهريور

اخبار كوتاه

آيا كمپين كارگران معترض پيمانكاري موفق شده است؟

كارگران پروژه‌اي در بيش از 10‌سايت و كارگاه مختلف از تحقق مطالبات كمپين 2۰-1۰ خبر دادند. به گزارش خبرنگار ايلنا، كمپين 2۰-1۰ بعد از اعتراضات تيرماه كارگران پروژه‌اي و پيمانكاري به خصوص در بخش نفت شكل گرفت؛ اين كمپين مطالباتي مانند افزايش دستمزدها؛ حداقل 10‌روز مرخصي به ازاي 20 روز كار؛ حاكميت اراده كارگر در عقد قرارداد و برخورداري از مشاركت را مطرح كرده است. حالا به نظر مي‌رسد در برخي از پروژه‌هاي فعال كشور، فعالان اين كمپين توانسته‌اند به خواسته‌ها و مطالبات خود دست پيدا كنند؛ در روزهاي اخير، تعدادي از اين فعالان از بالا رفتن دستمزدها به خصوص براي جوشكاران پروژه‌اي در حداقل 10سايت يا كارگاه فعال كشور خبر دادند. براي نمونه در سرچم زنجان، كارگران پروژه‌اي توانسته‌اند در عقد قرارداد مشاركت داشته باشند و با كارفرماي پيمانكار بر سر دستمزد و ساير مزاياي مزدي مذاكره معطوف به نتيجه برقرار كنند چنان‌كه دستمزد آنها به ميزان قابل‌توجهي افزايش يافته است. كارگران چندين پروژه تعميراتي در فازهاي مختلف عسلويه نيز از عقد قراردادهاي جديد خبر دادند كه در آنها وضعيت شغلي و دستمزدي تا حدودي بهبود يافته است. در خط لوله قم نيز كارگران به موفقيت‌هايي رسيده‌اند؛ همچنين كارگران پروژه‌اي هفشجانِ چهارمحال و بختياري توانسته‌اند قراردادهاي تا حدودي مناسب‌تر با پيمانكاران منعقد نمايند و تا حدودي به مطالبات اصلي خود دست يابند. برخي از اين فعالان معتقدند؛ تا اينجاي كار كمپين 2۰-1۰ به موفقيت‌هاي نسبي دست يافته و اوضاع در برخي پروژه‌ها نسبت به ماه‌هاي ابتداي سال بهتر شده است.

جزييات واكسيناسيون كمپ‌هاي ترك اعتياد ماده ۱۵ و ۱۶ 

سرپرست مركز توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور درخصوص واكسيناسيون معتادان خياباني در مراكز ماده ۱۶ گفت: «هفته گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر در نامه‌اي از بهزيستي خواست تعداد مددجويان و پرسنل مراكز ماده ۱۶ را اعلام كند كه در اين راستا ليستي از اسامي را اعلام كرديم و آنها براي واكسيناسيون اين افراد هماهنگي‌هايي انجام داده‌اند . لذا به معتاداني كه ۱۵ روز از حضورشان در مراكز گذشته باشد و تا سه ماه از اقامت آنها باقي مانده باشد واكسن تزريق خواهد شد تا بتوانند هر دو دوز واكسن را دريافت كنند.»
فاطمه رضوان مدني در گفت‌وگو با ايسنا گفت: «البته بعضي از مراكز ماده ۱۶ در استان‌ها ضمن هماهنگي با دانشگاه علوم پزشكي موفق به دريافت واكسن براي مددجو و پرسنل‌شان شده‌اند. هفته گذشته ليست تمام مراكزي كه تحت پوشش و داراي مجوز از سازمان بهزيستي هستند به وزارت بهداشت اعلام شد تا واكسيناسيون در اين مراكز هم آغاز شود.»
به گفته رضوان مدني، در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۰، ابتلاي ۵۸۸ معتاد متجاهر به كرونا در مراكز ماده ۱۶ و مراكز تبصره دو گزارش شده كه از اين تعداد ۷۴ نفر به مراكز درماني ارجاع شدند و تاكنون موارد فوتي گزارش نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون