• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5010 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۶ شهريور

خالق شخصيت محبوب «الفي اتكينز»درگذشت

رقابت اسكار بين‌المللي ۲۰۲۲ آغاز شد

گروه هنر و ادبيات

 

فيلم مهدويان به زودي اكران مي‌شود 

فيلم «درخت گردو» به كارگرداني محمدحسين مهدويان تا چند روز آينده در سينماها نمايش داده‌ مي‌شود. علي‌سرتيپي -پخش‌كننده اين فيلم سينمايي‌- در گفت‌وگويي با ايسنا بيان كرد: «درخت گردو» هنوز براي اكران آماده نيست و كارهاي نهايي آن در حال انجام است و اكرانش طي چند روز آينده آغاز خواهد شد.«درخت گردو» ساخته محمدحسين مهدويان به تهيه‌كنندگي مصطفي احمدي محصول سال ۱۳۹۸ است كه در جشنواره سي و هشتم فيلم فجر جوايزي را به خود اختصاص داد.

اكوادور فيلم منتخب خود را به اسكار فرستاد
اكوادور اولين كشوري است كه فيلم منتخب خود را براي شركت در اسكار بين‌المللي ۲۰۲۲ معرفي كرد.به گزارش مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، رقابت براي جايزه اسكار بهترين فيلم سينمايي بين‌المللي در نود و چهارمين دوره از مراسم آكادمي رسما آغاز شده است.اكوادور اعلام كرد فيلم ارسالي‌اش «زيردريايي» كه يك درام اسپانيايي‌زبان به كارگرداني آلفردو لئون است را براي شركت در اين رقابت انتخاب كرده است. در اين فيلم ناتالي ريس ستاره كلمبيايي فيلم «ترميناتور: سرنوشت تيره» نقش دختر جواني را بازي مي‌كند كه در بخش انبار يك زيردريايي قاچاق موادمخدر كه در حال غرق شدن است، با دست و دهان بسته زنداني شده است.اين دهمين‌باري است كه اين كشور واقع در امريكاي جنوبي فيلمي را براي بخش خارجي زبان اسكار ارسال كرده اما تا به حال نتوانسته به جمع فيلم‌هاي ليست كوتاه يا نامزد شده برسد. انتخاب اين فيلم توسط بيش از ۵۰ عضو آكادمي هنرهاي اكوادور انجام شد.از ديگر رقباي قوي احتمالي در اين بخش مي‌توان از «قهرمان» اصغر فرهادي نام برد كه توانست برنده مشترك جايزه بزرگ هيات داوران كن امسال شود. فيلم «بخش شماره ۶» اثر فنلاند فيلم ديگري بود كه اين جايزه را با «قهرمان» به اشتراك گذاشت.همچنين فيلم «بدترين آدم دنيا» ساخته نروژ در كن نقدهاي مثبتي داشت. فيلم «يك كيارا» ساخته ايتاليا و «زاتوپك» اثر جمهوري چك كه به تازگي در فستيوال بين‌المللي فيلم كارلووي واري با نقدهاي مثبت پيش‌نمايش شد، مي‌توانند از ديگر شركت‌كنندگان امسال اسكار باشند.
نويسنده و تصويرساز محبوب سوئدي در  79 سالگي درگذشت 
فيلم نت‌نيوز نوشت: گونيلا بريستروم نويسنده و تصويرساز سوئدي كه براي خلق مجموعه كتاب‌هاي «الفي اتكينز» ويژه كودكان شهرت داشت، در ۷۹سالگي از دنيا رفت.خانم بريستروم با نوشتن داستان‌ها و تصويرسازي شخصيت الفي (كه در سوئدي آلفونس ابرگ نام داشت) شهرت جهاني يافت؛ كتاب‌هايش به ده‌ها زبان ترجمه شد و چندين اقتباس تلويزيوني، سينمايي و تئاتري از آن توليد شد. مشهورترين اقتباس از اين مجموعه كتاب‌ها در دهه ۱۹۷۰ انجام شد و در قالب مجموعه تلويزيوني انيميشن روي آنتن رفت. اين سريال در دهه ۱۳۶۰ در تلويزيون ايران هم پخش مي‌شد.در سال ۲۰۱۳ هم توريل كوو كارگردان نروژي الفي اتكينز را در قالب يك انيميشن بلند به سينما آورد. بعد از اين فيلم يك مجموعه تلويزيوني ۱۳ قسمتي هم براساس همين شخصيت ساخته شد.

فشارها اسپايك لي را مجبور به‌سانسور فيلمش كرد
با فشارهايي كه به اسپايك لي وارد شد اين فيلمساز مجبور شد تا تئوري‌هاي توطئه درباره رويداد ۱۱ سپتامبر را از مستند جديدش حذف كند.نسخه جديدي از بخش آخر از مجموعه مستند ۴ قسمتي اسپايك لي با تدوين دوباره آماده پخش شد. او از اين مستند كه براي اچ‌بي‌او خلق شده تصاويري را كه در آن درباره تئوري‌هاي توطئه مرتبط با يازدهم سپتامبر صحبت مي‌شد، حذف كرد.ظاهرا اپيزود هشتم اين مستند شامل تئوري‌هايي درباره دلايل احتمالي سقوط ۲ برج مركز تجارت جهاني بود. علاوه بر اين، بخش سوم هم تئوري‌هاي توطئه را درباره پرواز شماره ۹۳ مطرح مي‌كند. اين پرواز بعد از اينكه مسافران سعي كردند كنترل آن را از هواپيماربايان پس بگيرند در پنسيلوانيا سقوط كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون