• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5014 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ شهريور

درباره ساره جوانمردي بانوي طلايي ايران

قهرمان بامرام

مرضيه حسين‌خاني

 

وقتي روي سكو قرار گرفت مثل هميشه اشك از چشم‌هاش جاري شد و چكيد روي ماسكي منقش به پرچم ايران. مدال طلا را كه رو به دوربين گرفت هنوز چشمانش خيس بود و احساساتش غليان مي‌كرد. مثل همه دفعاتي كه باعث بالا رفته پرچم كشورش شده بود. بعد نوبت به عكس يادگاري با دو مدال‌آور ديگر رسيد. پس زانوانش را خم كرد تا در عكس هم‌قد دو رقيبش كه روي ويلچر نشسته بودند به نظر بيايد. اين كارش تحسين همگان را برانگيخت. مراسم تمام شد. دختر ايراني سومين طلايش را از پارالمپيك با ركوردشكني به دست آورده بود پس گفت حالا مي‌توانم بعد از پنج سال با خيال راحت غذا بخورم و بخوابم.
از المپيك ريو در سال ۲۰۱۶ كه ساره جوانمردي موفق شد دو طلاي تپانچه بادي ده متر و تپانچه ميكس ۵۰ متر را به دست آورد پنج سال مي‌گذرد. در اين پنج سال دختر پرافتخار ايران آن طور كه خودش مي‌گويد شبانه روز زحمت كشيد تا بتواند در كسب بهترين مدال هت‌تريك كند و در نهايت موفق به انجام اين كار شد. ساره سال گذشته و همزمان با روزهايي كه بايد پارالمپيك برگزار مي‌شد در اينستاگرامش نوشت: «به اميد قهرماني در پارالمپيك توكيو ژاپن در سال آينده.» وعده‌اي كه صبح سه‌شنبه تحقق پيدا كرد. هر ورزشكار حرفه‌اي به خوبي مي‌داند چهار به اضافه يك سال تلاش شبانه‌روزي و رسيدن به هدف كه كسب نشان طلاست چقدر دشوار است.
ساره جوانمردي بعد از ثبت افتخار تاريخي و كسب نشان طلا گفت: «استارت مسابقات هميشه سخت است و تجربه بالاي من باعث شد مسابقه را با موفقيت به پايان برسانم. در فينال ۱۰ تير اول هميشه سخت و نفس‌گير است. فكر مي‌كنم آرامش من باعث شد ركورد‌شكني كنم و افتخار مي‌كنم كه دوباره توانستم اين ركورد ر‌ا به نام خودم ثبت كنم.» او ادامه داد: «پنج سال بسيار سخت را پشت سر گذاشتم و اگر نتيجه نمي‌گرفتم فكر مي‌كردم كه بايد از دنياي ورزش بروم. فكر مي‌كنم بعد از پنج سال بايد بخوابم، غذاي درست بخورم؛ ۵ سال از زندگي عقب هستم و بايد براي خانواده‌ام جبران كنم. اين مدال را به خاطر تمام كاستي‌هاي اين چند سال به همسرم، پدرو مادرم تقديم مي‌كنم.»
جوانمردي حالا يكي از پرافتخارترين ورزشكاران تاريخ ايران به حساب مي‌آيد. اين ورزشكار ۳۷ ساله اهل شيراز صاحب چهار نشان المپيكي (سه طلا و يك برنز) ، هشت طلا، سه نقره و يك برنز جهان، چهار طلا و يك نقره بازي‌هاي آسيايي است. اما همه اين جوايز باعث نشده او فقط به فكر ورزش و خودش باشد. تمام رسانه‌ها از كار زيباي او هنگام عكس يادگاري با رقبايش روي سكوي پارالمپيك توكيو نوشتند ولي جوانمردي در ساليان گذشته هم ثابت كرده بود در بزنگاه‌ها مي‌تواند كاري كند كه ديگران را به تشويق وادارد. به حراج گذاشتن مدال‌ طلايش در پارالمپيك ريو به نفع مردم زلزله‌زده كرمانشاه يكي از آن كارهاست. مدالي كه همه مي‌دانيم با چه سختي و مرارتي به دست آمده بود. 
جوانمردي مي‌تواند در ادامه رقابت‌هاي پارالمپيك توكيو يك نشان طلاي ديگر را هم بردارد. اين ورزشكار روز شنبه در پنجاه متر خفيف به رقابت خواهد پرداخت. او كه چندبار برترين ورزشكار ماه جهان لقب گرفته و عنوان بهترين ورزشكار زن آسيا را هم در كارنامه دارد در صورت كسب چهارمين طلاي المپيكي ركوردي تاريخي از خودش به جا خواهد گذاشت. ركوردي كه با توجه به سن و سال اين ورزشكار و رشته‌اي كه در آن فعاليت مي‌كند مي‌تواند بارها و بارها ارتقا پيدا كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون