• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5014 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ شهريور

خبرخوان

افت 27 هزار واحدي بورس در روز قرمز خودرويي‌ها
روز گذشته بازار سهام افت نسبتا زيادي را تجربه كرد و مثل دوشنبه، شاخص كل قرمزپوش به كار خود پايان داد. شاخص كل بورس با ۲۷ هزار واحد افت در محدوده يك ميليون و ۴۹۶ هزار واحد قرار گرفت و حدودا دو درصد افت را ثبت كرد. شاخص كل هم‌وزن هم هفت هزار واحد منفي و حدودا يك و نيم درصد افت در كانال ۴۴۶ هزار واحد قرار گرفت. با وجود روند منفي بازار اما ارزش معاملات ديروز نسبت به روز قبل با رشد همراه شد و به ۱۲ هزار ميليارد تومان رسيد. گروه خودرو و نفتي بيشترين نماد منفي را داشتند.


زنگ خطر براي كشتار دام مولد
زنگ خطر براي كشتار دام مولد با رسيدن دام‌هاي مولد به كشتارگاه‌هاي به صدا درآمد.تازه‌ترين گزارش مركز آمار ايران نشان‌دهنده آن است كه عرضه گوشت قرمز در كشتارگاه‌هاي رسمي كشور در تيرماه امسال نسبت به سال قبل 49 درصد افزايش يافته است. رشد 49 درصدي عرضه گوشت قرمز در تيرماه امسال نسبت به سال قبل، در حالي از سوي مركز آمار ايران اعلام شده كه فعالان صنعت دام مدت‌هاست نسبت به خشكسالي و كمبود علوفه و در نتيجه اجبار به كشتار دام‌هاي‌شان هشدار مي‌دهند.


وزير صمت:  تورم را كنترل مي‌كنيم
رضا فاطمي‌امين، وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه سال 92 كه دولت را مكلف كرده تا پايان سال جاري سامانه تجارت را راه‌اندازي كند، گفت: اين سامانه اطميناني از جهت تامين كالا به ما مي‌دهد كه بتوانيم تا انتهاي سال بازار را كنترل كنيم. ما با جديت درصدد كنترل تورم هستيم تا بتوانيم اين بيماري اقتصادي را طي چندسال كاهش و شرايط اقتصادي را به سمت مطلوب هدايت كنيم.


بازگشت دلار  به كانال قيمتي 26هزار تومان
قيمت دلار در روز دوشنبه مسير كاهشي را دنبال كرد و در آخرين ساعات معاملات در كانال 26 هزار تومان قرار گرفت. برخي تحليلگران معتقد بودند بعد از رشد ناگهاني قيمت دلار و افزايش يافتن ركورد سالانه، قيمت اين ارز وارد فاز اصلاح شده است، با وجود اين اظهارنظرها قيمت دلار معاملات امروز را با ثبت تغييراتي مثبت آغاز كرد و به كانال 27 هزار تومان بازگشت.قيمت دلار در شروع معاملات ديروز نيز 27 هزار و 370 تومان بود. در ادامه قدري كاهش يافت و در پايان معاملات نيمه اول روز روي 27 هزار و 300 تومان قرار گرفت. سكه امامي نيز معاملات ديروز را با قيمت 11 ميليون و 850 هزار تومان و بدون تغيير نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز كرد. قيمت سكه در ساعت 11 و 10 دقيقه صبح ديروز 12 ميليون و 10 هزار تومان قرار گرفت.


2274هكتار زمين  به شهرهاي جديد اضافه مي‌شود
حبيب‌الله طاهرخاني، معاون وزير راه و شهرسازي از الحاق ۲۲۷۴ هكتار زمين به شهرهاي جديد كشور خبر داد و گفت: در حال آماده‌سازي فاز ۱۲ براي جابه‌جايي مالكان شهرك زيتون سرخه‌حصار هستيم. طاهرخاني اضافه كرد: اين اقدام بر اساس مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري انجام شده به اين جهت كه شهرك زيتون در پارك ملي سرخه‌حصار واقع شده است. بر اساس تاكيدات رهبر معظم انقلاب، شوراي عالي مصوب كرد كه فاز 12 به عنوان جايگزين زمين مالكان اين شهرك مورد استفاده قرار گيرد كه با مشكلات عديده‌اي مواجه هستند.


هدف‌گذاري صادرات سالانه يك ميليون دستگاه لوازم خانگي
سيدحسين حسيني‌شاهرودي، دبيركل انجمن صنفي توليدكنندگان لوازم خانگي ايران اظهار داشت: به زودي از سوي وزير جديد صنعت، معدن و تجارت سند جامع صنعت لوازم ‌خانگي ابلاغ مي‌شود، رقابت‌پذيري محصولات در سطح بين‌المللي، افزايش سهم بازار در كشورهاي منطقه، تامين نياز كشور با محصولات داخلي و استفاده از فناوري‌هاي بومي مبتني بر فناوري هوشمند و دانش‌بنيان پيش‌بيني شده است. دبيركل انجمن صنفي توليدكنندگان لوازم خانگي ايران ادامه ‌داد: در اين سند، توليد چهار ميليون دستگاه لوازم ‌خانگي بزرگ شامل يخچال و فريزر، ماشين لباسشويي، كولر آبي، تلويزيون و اجاق گاز در افق ۱۴۰۴ و صادرات يك ميليون دستگاه از آن پس از رفع كامل نياز داخل ديده شده است. وي اظهار داشت: در صنعت لوازم ‌خانگي برخلاف صنعت خودروسازي، بخش خصوصي با انگيزه بالا و عزم ملي از ابتدا ورود كرده و امروز شاهد فعاليت بيش از يك‌هزار و ۵۰۰ واحد توليدكننده خرد و كلان با اشتغال مستقيم ۳۰۰ هزار نفري و اشتغال غيرمستقيم يك ميليون و ۳۰۰ هزار نفري در اين حوزه هستيم.


انتقاد وزير راه از عملكرد  برخي مسوولان راه‌آهن
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي از عملكرد برخي مسوولان راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران در خدمات‌رساني به مردم انتقاد كرد. او عصر روز 8 شهريور 1400 بازديد سرزده‌اي از ايستگاه راه‌آهن داشت. در اين بازديد ضمن گفت‌وگو با مسافران، پاي درددل كاركنان شركت‌هاي حمل‌ونقل ريلي نشست.قاسمي درباره اين بازديد در توييتر نوشت: «در بازديد سرزده‌اي كه از ايستگاه راه‌آهن تهران داشتم، بيشتر از قبل به نجابت مردم عزيز ايران پي‌بردم. اين كم‌توقعي باعث شده تا برخي مسوولان به حداقل‌هاي خدمت بسنده كنند. بي‌شك اولين شرط همكاري با بنده اعتقاد به اين موضوع است كه مردم ايران شايسته بهترين‌ها هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون