• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5017 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۴ شهريور

خبر

  عضو شوراي عالي سازمان نظام پرستاري: پرستاران در ۱۸ ماه گذشته بدون استراحت و مرخصي، شبانه‌روز در خدمت بيماران كرونا بوده‌اند، سختي كار و فشار كاري مضاعف، مشاهده مرگ بيماران و كمبود نيرو آنان را خسته كرده است و به ‌شدت به مرخصي و استراحت نياز دارند.
  با انتشار جديد‌ترين نقشه كرونايي ايران، تعداد شهرستان‌هاي قرمز در كشور با كاهش 60 شهر از وضعيت قرمز، به عدد ۲۴۶ رسيد. در حال حاضر، ۱۴۴ شهر در وضعيت‌نارنجي و ۵۸ شهر در وضعيت زرد قرار دارند در حالي كه بنا به اعلام اپليكيشن «ماسك»، از ديروز شهرهاي ورزقان (آذربايجان شرقي)، ملكشاهي، هليلان (ايلام)، ماه‌نشان (زنجان)، آرادان (سمنان)، بانه، ديواندره (كردستان)، سيرجان، قلعه گنج (كرمان)، روانسر، قصر شيرين (كرمانشاه) و دليجان، كميجان (مركزي) از وضعيت نارنجي، به وضعيت قرمز وارد شدند. 
   بنا به اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز 12 تا 13 شهريور، ۵۱۵ مبتلاي كرونا در كشور فوت كردند و تعداد كل فوتي‌هاي كرونا در ايران به 110 هزار و 64 نفر رسيد. همچنين در همين بازه زماني، ۲۰ هزار و ۴۰۴ مبتلاي جديد در كشور شناسايي شد كه سه هزار و ۴۷۹ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۵ ميليون و ۱۰۳ هزار و ۵۳۷ نفر رسيد. در حال حاضر، ۷ هزار و ۷۴۴ نفر از مبتلايان در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها بستري هستند . 
  معاون بيمه و خدمات سلامت سازمان بيمه سلامت ايران: كمتر از ۱۰ درصد مطب‌هاي خصوصي در كلانشهر تهران طرف قرارداد بيمه‌ها هستند .
  رييس سازمان بهزيستي كشور: سال ۹۷ تعداد مستمري‌بگيران سازمان بهزيستي ۵۰۰ هزار نفر بود و الان به يك ميليون و ۸۰۰ هزار نفر رسيده و حدود ۳۰۰ هزار نفر خانوار ديگر همچنان پشت نوبت هستند و بايد بررسي شده و وارد چرخه حمايت شوند. 
  رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران: در شهر تهران، وضعيت خدمات‌رساني در زلزله كوچك قابل مديريت است و توانايي خوبي داريم، در زلزله متوسط دچار مشكل مي‌شويم و نياز به كمك داريم و در زلزله خيلي بزرگ نياز به كمك جهاني داريم و اين در شرايطي است كه هم‌اكنون مقدمات كمك جهاني را هم نداريم. 
  كارگران راهدار پيمانكاري راه‌آهن شمال‌غرب به شرايطي كه از سوي پيمانكاران براي كار و پرداخت معوقات مزدي آنها تعيين شده است، اعتراض دارند.اين كارگران به شرايطي كه توسط پيمانكاران براي كار آنها تعيين شده، معترض و خواستار نظارت شركت راه‌آهن به عنوان كارفرماي مادر بر عملكرد پيمانكاران هستند.
يكي از كارگران راهدار ناحيه شمال‌غرب گفت: هر روز در ايستگاه‌ها بدون امكانات حدود ۱۴ ساعت روي يك صندلي مشغول كاريم. در سه ماه گذشته هم قراردادي با پيمانكار امضا نكرده‌ايم و حقوق‌هاي‌مان هم به صورت علي‌الحساب هر ماه بدون فيش حقوقي پرداخت مي‌شود. ما خواهان حذف پيمانكار در بخش‌هاي مختلف راه‌آهن هستيم. 
  عضو كميسيون بهداشت مجلس و نماينده گلپايگان و خوانسار: كمبودي در مورد داروي رمدسيوير پيش نيامده، بلكه اتفاقا اين دارو زيادي روي دست ما مانده كه نمي‌دانيم با آن چه كار كنيم، احتمالا رمدسيوير را صادر كنيم. مردم عوام هستند، يك دكتر بي‌خودي دارو تجويز مي‌كند و مردم مي‌روند بازار و البته دوست دارند در بازار بگردند. اگر به بيمارستان دولتي بيايند رمدسيوير را بايد رايگان به مردم بدهند اما مردم دوست دارند كه بروند بخش خصوصي. ما ضامن ناز و كرشمه مردم كه نيستيم. به بيمارستان خصوصي مي‌روند و بيمارستان دولتي را رها مي‌كنند و مي‌روند آنجا؛ خب ما چه كار كنيم؟ چرا به بخش خصوصي مي‌روند كه يك دكتر دارويي كه هنوز ثابت نشده را براي‌شان نسخه كند كه مجبور شوند بروند چند ميليون قرض بگيرند و دارو تهيه كنند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون