• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5022 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۰ شهريور

نولان و روايتي ديگر از جنگ جهاني دوم

گروه هنر و ادبيات

«دشت خاموش» در سينماها از 22 شهريور

فيلم سينمايي «دشت خاموش» به كارگرداني احمد بهرامي به مناسبت روز ملي سينما در سينماهاي ايران روي پرده مي‌رود.فيلم سينمايي «دشت خاموش» به نويسندگي و كارگرداني احمد بهرامي و تهيه‌كنندگي سعيد بشيري كه برنده جايزه افق‌هاي جشنواره ونيز شده بود، از دوشنبه 22 شهريور در سينماهاي «هنروتجربه» در سراسر كشور اكران مي‌شود. در آستانه اكران عمومي از پوستر اين فيلم با طراحي احسان برآبادي نيز رونمايي شده است. «دشت خاموش» فيلمي است كه به شرايط دشوار كاري و روابط پيچيده انساني در يك محيط كارگري مي‌پردازد.اين فيلم كه پخش بين‌المللي آن توسط شركت «پرشيا فيلم» با مديريت علي قاسمي انجام مي‌شود، تاكنون موفق به دريافت تنديس شير بهترين فيلم بخش افق‌ها از فستيوال ونيز سال ۲۰۲۰، تنديس بهترين فيلم از فستيوال هنگ‌كنگ سال ۲۰۲۱، تنديس بهترين بازيگر مرد براي علي باقري از فستيوال هنگ‌كنگ سال ۲۰۲۱، بهترين تدوين براي سارا ياوري از انجمن بين‌المللي منتقدان و روزنامه‌نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فيپرشي از فدراسيون بين‌المللي منتقدان فيلم سال ۲۰۲۰، تنديس بنياد فاي (اعتماد ملي ايتاليا) سال ۲۰۲۱ و جايزه بهترين فيلم از فستيوال سابورسيو كرواسي سال ۲۰۲۱ شده است.علي باقري، فرخ نعمتي، مهديه نساج، تورج الوند، مجيد فرهنگ، ناصر علاقه‌مندان، راضيه ايراني، نرگس اميني، محسن يگانه، مهتاب خوش‌منش، شقايق آقازاده، اهورا بهرامي، پارسا و ارشا سبحاني، برسام بهرامي، مينا سرقره در اين فيلم بازي كرده‌اند.
كريستوفر نولان سراغ فيلم بعدي خود رفت
مهر به نقل از ددلاين نوشت: كريستوفر نولان پس از اكران «تنت» حالا مي‌خواهد فيلم بعدي خود را شروع كند؛ فيلمي كه مانند «دانكرك» درباره مقطعي مهم از جنگ جهاني دوم است.وي در فيلم جديد خود قصد دارد به نقش رابرت اوپنهايمر در ساخت بمب اتمي در جنگ جهاني دوم بپردازد. اما نكته مهم در ساخت اين فيلم همكاري نكردن نولان با كمپاني برادران وارنر است. درحالي كه هيچ يك از فيلم‌هاي اخير نولان خارج از اين كمپاني ساخته نشده‌اند، شنيده مي‌شود كه چندين استوديوي مهم در حال خواندن فيلمنامه نولان و مذاكره با وي براي ساخت اين فيلم هستند.اين امر ممكن است از دلخوري نولان ناشي شده باشد زيرا وارنر ميديا اعلام كرده همه فيلم‌هاي سال ۲۰۲۱ خود را بدون مذاكره با اعضاي دست‌اندركار پروژه و حتي شركاي مالي خود در سرويس آنلاين هم نشان مي‌دهد. اين در حالي است كه نولان يكي از سرسخت‌ترين حاميان نمايش فيلم در سينماست. در هر حال هنوز روشن نيست كه آيا كمپاني وارنر هم در ميان استوديوهايي كه در حال مذاكره با نولان هستند جاي دارد يا خير، اما آنچه به وضوح عيان است اين است كه اين كمپاني جايگاه اصلي خود را در ساخت فيلم‌هاي نولان از دست داده است.البته كمپاني برادران وانر در اكران «تنت» از نظرات نولان پيروي كرد و با وجود پاندمي كرونا و تاثير آن بر سينما رفتن مردم، «تنت» جزو اولين فيلم‌هايي بود كه در سينماها به نمايش درآمد، هر چند مردم در آن زمان آمادگي بازگشت به سينما را نداشتند و درآمد فيلم به‌شدت كاهش يافت. هرچند هنوز روشن نيست بازيگران فيلم جديد نولان چه كساني باشند اما شنيده شده كه كيلين مورفي بازيگر ايرلندي «پيكي بلايندرز» ممكن است از بازيگران اين فيلم باشد. او با نولان در ۲ فيلم از «شواليه تاريكي» و نيز «سرآغاز» و «دانكرك» همكاري كرده است.
سوزان ساراندون ونقش رهبر يك گروه موسيقي
سوزان ساراندون و آنا فريل در سريال درام «حاكم» شبكه فاكس كه درباره موسيقي كانتري است نقش‌آفريني مي‌كنند. در اين سريال، يك گروه موسيقي تحت رهبري شخصيتي به نام «داتي كانترل رومن» با نقش‌آفريني ساراندون به تصوير كشيده مي‌شود. داتي فردي به‌شدت با استعداد و ملكه موسيقي كانتري است. او كنار شوهرش ميراثي در عرصه اين موسيقي خلق كرده است. اما حتي با وجود اينكه نام آنها مترادف اعتبار است، كل بنياد موفقيت آنها برپايه دروغ است. وقتي موفقيت آنها به خطر مي‌افتد، دخترشان نيكولت با نقش‌آفريني فريل هر كاري براي محافظت از ميراث خانوادگي انجام مي‌دهد و همچنين مي‌خواهد خودش را در حد ستاره مطرح كند.«حاكم» از روز سي‌ام ژانويه كه اواسط فصل نمايش‌هاي تلويزيوني است از شبكه فاكس روي آنتن مي‌رود و اپيزود دوم آن روز اول فوريه پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون