• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5022 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۰ شهريور

خبر

حفظ سلامت دانش‌آموزان  و همكاران، اولويت اصلي در بازگشايي مدارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه شوراي معاونين گلستان اظهار داشت: در بازگشايي مدارس، حفظ سلامت و ايمني دانش‌آموزان و همكاران بيش از هر مساله‌اي در اولويت ما قرار دارد. به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، جلسه شوراي معاونين آموزش و پرورش استان، عصر پنجشنبه ۱۸شهريور۱۴۰۰، با حضور عليرضا كاظمي؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش، احسان گوهري‌راد؛ مديركل آموزش و پرورش، اعضاي شورا و مديران آموزش و پرورش شهرستان‌ها (به صورت مجازي) پيرامون پروژه مهر و بازگشايي مدارس، در سالن فرهنگ، آموزش و پرورش گلستان برگزار شد. سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش در اين نشست با اشاره به «طراحي و تدوين الگوي بازگشايي مدارس» اظهار داشت: الگوهاي متفاوتي براي آموزش حضوري دانش‌آموزان در سطح كشور طراحي شده است كه هفته آينده به مديران مدارس اعلام خواهد شد؛ اصول بازگشايي مدارس در هر منطقه، طراحي شده است كه به زودي اعلام خواهد شد؛ در اين الگوها، تصميم نهايي در نحوه اجرا، برعهده مدارس و شوراي آموزش ‌و پرورش شهرستان‌ها خواهد بود. كاظمي در ادامه افزود: در بازگشايي حضوري مدارس، حفظ سلامت و ايمني دانش‌آموزان و همكاران در اولويت آموزش و پرورش خواهد بود.


خرس قهوه‌اي فيروزكوه با شليك  از فاصله نزديك كشته شده است
رييس اداره حفاظت محيط‌زيست فيروزكوه با تاييد مرگ يك قلاده خرس قهوه‌اي بالغ در اين شهرستان، گفت: اين خرس بر اثر اصابت ۲ گلوله شكاري از فاصله نزديك به حيوان، كشته شده است. داريوش فرخي روز جمعه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: بعدازظهر روز گذشته ماموران يگان حفاظت محيط‌زيست فيروزكوه حين گشت و كنترل مزارع منطقه آزاد ارجمند لاشه يك قلاده خرس قهوه‌اي را در حالي كشف مي‌كنند كه بررسي كارشناسان نشان مي‌دهد اصابت ۲ گلوله به اين حيوان باعث مرگش شده بود. فخري بيان كرد: بي‌درنگ عمليات بررسي ظاهري و فني روي لاشه حيوان آغاز شده است. به گفته او موضوع به اطلاع مقام قضايي رسيده و دستورات لازم براي برخورد با متخلفان صادر شده است. رييس اداره محيط‌زيست فيروزكوه با بيان اينكه در مرحله قضايي نيز تفتيش چادرها در حوالي محل در دستور كار است، گفت: با وجود استقرار برخي زنبورداران در منطقه، اين موضوع در حال رسيدگي است. لاشه اين خرس ميان روستاي اهنز و لزور بخش ارجمند فيروزكوه پيدا شده است.


براي تغيير روساي دانشگاه عجله نداريم
وزير علوم جزييات طرح پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد و دكترا با رساله كاربردي را تشريح كرد و گفت كه براي تغيير روساي دانشگاه‌ها عجله نداريم. محمدعلي زلفي‌گل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جزييات طرح پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد و دكترا با رساله كاربردي گفت: تصميم ما بر اين است كه يك نظام پيشنهادات را شكل دهيم كه در اين نظام پيشنهادات صنايع خصوصي دولتي ارايه شود و هر ايراني بتواند نيازهايي را كه تشخيص مي‌دهد براي كشور لازم است در فرمي مطرح كرده و از طريق سامانه براي وزارت علوم ارسال كند كه بعد از داوري علمي، نيازها و اولويت‌هاي تحقيقاتي جامعه در پايگاه استنادي جهان اسلام نمايه شود. او ادامه داد: سپس در دانشگاه‌ها از اساتيد بخواهيم در راستاي نيازهايي كه در پايگاه استنادي جهان اسلام نمايه شده طرح تحقيقاتي در راستاي تحقق آن نياز بنويسند و در آن مشخص كنند كه چند دانشجوي دكترا يا ارشد نياز دارند. پس از آنكه طرح تحقيقاتي مذكور در گروه و دانشكده مربوطه تصويب شد، از طريق سازمان سنجش آموزش كشور براي آن دانشجوي شبانه و روزانه و نوبت اول و دوم كه جذب مي‌كنيم، دانشجوي كارشناسي ارشد و دكترا با رساله كاربردي جذب كنيم كه خروجي و ارزشيابي پايان‌نامه آن مقاله نخواهد بود. او درباره اينكه آيا درخصوص اين طرح با سازمان سنجش آموزش كشور رايزني شده است، گفت: بله صحبت كرده‌ايم و در جلسه شوراي معاونين نيز مطرح شده است. وزير علوم درباره صحت ليست معاوناني كه براي وزارت علوم مطرح شده است نيز گفت: ليست‌هاي منتشر شده رسمي نيست شايد بعضا درست هم باشد ولي براي انتخاب معاونان بايد كميته انتصابات مراحل خاص خود را طي كند و شرايط خاص خود را براي انتخاب دارد. او درباره تغيير روساي دانشگاه‌ها نيز افزود: خيلي براي تغيير روساي دانشگاه‌ها عجله نداريم بالاخره آنها مديران آموزش عالي و سرمايه‌هاي نمادين كشور ما هستند و سال‌ها دانشگاه‌ها را مديريت كرده‌اند. زلفي‌گل افزود: البته براي آنكه مديريت‌هاي اجرايي آن شادابي خود را حفظ كنند برنامه‌ريزي مي‌كنيم و از برنامه‌ها و افكار مختلف استفاده مي‌كنيم و اين كار در برنامه تحول در دستور كار ما قرار دارد، ولي اينكه عجله كنيم نوعي بي‌احترامي به عزيزاني است كه سال‌ها عمرشان را براي آموزش عالي هزينه كرده‌اند بنابراين عجله‌اي نداريم و با حوصله و به مرور كارها را پيش مي‌بريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون