• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5023 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ شهريور

پيشخوان

پيام فرمانده كل قوا درپي بازگشت ناوگروه ۷۵ نيروي دريايي
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تبريك بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرين ناوگروه ۷۵ نيروي دريايي ارتش از ماموريت تاريخ‌سازِ دريانوردي پهنه‌ اقيانوس اطلس، از فرمانده و يكايك كاركنان آن قدرداني كردند. به گزارش ايسنا، در متن پيام فرمانده معظم كل قوا كه به امير سرلشكر موسوي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران ابلاغ شد، آمده است: «بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرين ناوگروه ۷۵ نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از ماموريت خطير دريانوردي پهنه اقيانوس اطلس را كه براي اولين‌بار در تاريخ دريانوردي كشور انجام شده است، تبريك مي‌گويم. امروز بحمدالله ارتش جمهوري اسلامي ايران با كاركنان بصير، غيور و خستگي‌ناپذير خود در صحنه حاضر است و آماده مجاهدت در راستاي اهداف بلند انقلاب شكوهمند اسلامي مي‌باشد. اين توانمندي‌ها را حفظ كنيد و ارتقا دهيد. مراتب تشكر و قدرداني اينجانب را به فرمانده و يكايك كاركنان عزيز ناوگروه و دست‌اندركاران برسانيد.»


احمد وحيدي رييس شوراي امنيت كشور  شد
رييس‌جمهوري در اجراي اصل يكصد‌و هفتاد ‌و شش قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، با صدور حكمي احمد وحيدي وزير كشور را به عنوان «رييس شوراي امنيت كشور» منصوب كرد. به گزارش ايرنا، در متن حكم حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رييسي خطاب به احمد وحيدي، وزير كشور آمده است: «در اجراي اصل يكصد‌و‌هفتاد و شش قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و به منظور انجام شايسته وظايف و ماموريت‌هاي شوراي امنيت كشور به موجب اين حكم جنابعالي را با كليه اختيارات به عنوان «رييس شوراي امنيت كشور» منصوب مي‌نمايم. اميد است شوراي امنيت كشور به عنوان بازوي توانمند شوراي عالي امنيت ملي، با هماهنگي و بهره‌گيري از تمام ظرفيت‌هاي دستگاه‌هاي ذي‌ربط، ضمن برنامه‌ريزي، اتخاذ تصميمات لازم و پيگيري مستمر بتواند در راستاي حفظ و ارتقاي امر خطير امنيت در داخل كشور گام‌هاي موثر بردارد.»


ساداتي‌نژاد با حكم رييسي به رياست كارگروه ملي بيابان‌زدايي رسيد
رييس‌جمهوري با صدور حكمي سيدجواد ساداتي‌نژاد وزير جهاد كشاورزي را به عنوان «رييس كارگروه ملي بيابان‌زدايي» منصوب كرد. به گزارش خبرگزاري فارس، در متن حكم رييس‌جمهوري خطاب به سيدجواد ساداتي‌نژاد، وزير جهاد كشاورزي آمده است: «در اجراي بند (۱) ماده (۲) آيين‌نامه تشكيل كارگروه ملي بيابان‌زدايي مصوب ۱۳۸۹.۰۵.۲۴ هيات محترم وزيران، به موجب اين حكم به عنوان «رييس كارگروه ملي بيابان‌زدايي» منصوب مي‌شويد. شايسته است ضمن تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي و مشاركت موثر با كنوانسيون مقابله با بيابان‌زدايي ملل متحد نسبت به تعديل اثر خشكسالي در سطح ملي و منطقه‌اي، نتايج اقدامات دستگاه‌هاي اجرايي عضو در امر بيابان‌زدايي و اجراي تعهدات ملي و بين‌المللي را در پايان هر سال به اينجانب گزارش نماييد. كليه دستگاه‌هاي ذي‌ربط در اين زمينه همكاري لازم را با جنابعالي معمول خواهند داشت.» 

 

اطلاعيه دفتر احمدي‌نژاد درباره انتصابات مديران اجرايي سفارش هيچ‌كس را به دولت نكرده‌ايم

رييس‌دفتر رييس دولت نهم و دهم به نشر اخباري درخصوص دخالت محمود احمدي‌نژاد در انتصابات مديران اجرايي واكنش نشان داد. به گزارش ديد‌بان ايران، عبدالرضا شيخ‌الاسلامي، رييس‌دفتر رييس دولت نهم و دهم با انتشار اطلاعيه‌اي درباره انتصابات مديران اجرايي نوشت: «باتوجه به نشر اخباري مبني بر دخالت دكتر احمدي‌نژاد در انتصابات مديران اجرايي يا معرفي برخي افراد براي اين مناصب و در پي آن پرسش‌هاي جمعي از مردم عزيز در اين رابطه، به اطلاع عموم مي‌رساند كه اين موضوعات به هيچ‌وجه صحت ندارد. او تصريح و تاكيد مي‌نمايد كه خادم ملت ايران هيچ‌گونه دخالتي در انتخاب و انتصاب وزرا و مديران و ديگر امور اجرايي نداشته و طبق مشي و مرام هميشگي خود از هرگونه سفارش به مقامات ذي‌ربط براي نصب يا عزل افراد به‌ طور جدي اعراض داشته و دارند. از خداوند منان سلامت و عزت ملت ايران و توفيق همگان را در خدمت به كشور و مردم عزيز مسئلت دارد.»


آخرين اظهارات نماينده ضارب درباره پرونده درگيري با سرباز راهور
نماينده اصولگراي سبزوار در مجلس شوراي اسلامي از مختومه شدن پرونده درگيري‌اش با سرباز راهنمايي و رانندگي با رضايت طرفين خبر داد. به گزارش ايرنا، علي‌اصغر عنابستاني روز شنبه در اين باره گفت: «در آن اتفاق به دليل هُل دادن سرباز راهور به عقب، براي من قرار مجرميت صادر شد. اگرچه همان زمان براي اين رفتار اشتباه از سرباز راهور عذرخواهي كردم اما سرباز مدعي بود كه سيلي خورده است.» نماينده اصولگراي سبزوار، جغتاي و جوين در مجلس شوراي اسلامي گفت: «همان موقع از او براي ادعاي دروغ و توهينش شكايت كردم و براي سرباز و افسر راهور قرار مجرميت صادر شد. درنهايت هم با وساطت برخي دوستان، از شكايت صرف‌نظر كردم و سرباز راهور نيز شكايت خود را پس گرفت و پرونده مختومه شد.» عنابستاني خاطرنشان كرد: «براي برخي عناوين اتهامي چون سوءاستفاده از موقعيت، تمرد، ضرب و شتم مامور براي من قرار منع تعقيب صادر شده بود و فقط مورد هُل دادن باقي ماند كه اين موضوع هم با رضايت طرفين حل شده و پرونده مختومه شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون